
„Ова не е битка што се добива за еден ден“: Какви резултати даде досега бојкотот на српските малопродажни синџири?
Поминаа нешто повеќе од два месеци од првиот еднодневен бојкот на малопродажните синџири во Србија поради високите цени. Потоа, поединечните трговци беа постепено на мета на бојкотот, а иако нема официјални резултати за неговиот успех, некои ефекти се видливи. Здружението за заштита на потрошувачите, „Ефектива“, ги повика граѓаните на 31 јануари да ги бојкотираат петте најголеми трговски ланци во Србија – Делез (Макси и Шоп&Го), Меркатор (Идеа и Рода), ДИС, Универекспорт и Лидл.
Препорачано
Моментално во текот на цел април е нареден бојкот на само еден синџир, а тоа е Макси, објави Ефектива. Акцијата за бојкот на почетокот наиде на добар одзив кај потрошувачите, а бојкотот донесе значителен пад на прометот кај споменатите трговски синџири. Според податоците на Даночната управа на Србија, на 31 јануари бројот на издадени фискални сметки е за четвртина помал од претходниот, а има пад на прометот за 32 отсто.
По тој еднодневен бојкот, „Ефектива“ заедно со здруженијата „Просперитет“ од Нови Сад и Републичкиот сојуз на потрошувачи од Белград упатија нов повик за бојкот на истите трговски синџири, но за пет дена, односно од 10 до 14 февруари. Причина за овој петдневен бојкот е, како што тогаш објаснија, немањето реакција на трговските синџири на претходниот бојкот, а во некои случаи и поскапување. За овој петдневен бојкот немаше официјални податоци за прометот, но според проценките на „Ефектива“, приходите на трговските синџири во овој период се помали за 25 до 30 отсто во однос на претходната недела, објави Данас.