Фото: Профимедиа

На автомобилските компании им снемуваат батерии, производството може да запре!

Пред две децении, фабриките за преработка на ретки метали за производство на магнети во Индијана и други американски држави го преместија своето производство во Кина. Глобализацијата беше на својот врв, а озлогласениот „аутсорсинг“, омилениот збор на менаџерите и акционерите, ветуваше спектакуларно намалување на трошоците за производство поради евтината работна рака на Кинезите и другите напредни народи на Далечниот Исток. Но, времето ги донесе работите поинаку. Неодамна, го врати и Доналд Трамп со обновени воинствени расположенија – за среќа само во областа на меѓународната трговија.

„Играта на кокошки“ што претседателот на САД ја игра со трговските партнери на САД веќе шест месеци, посеа конфузија низ целиот свет и ги изложи индустриските гиганти на неговата земја на закани за нивниот опстанок. Неизбежно, проблемот е и европски. Ројтерс објави дека некои компании за автоделови во Европа веќе го намалиле производството поради недостаток на магнети и полупроводници. БМВ објави дека неговата мрежа за снабдување е засегната, но „засега единиците работат нормално“.

Истиот ден, Мерцедес-Бенц откри дека „бара начини да го заштити својот синџир на снабдување“. Големината на проблемот одеднаш беше откриена по драматичното влошување на климата меѓу САД и Кина во последните денови. Другите сектори од секундарниот сектор, чии производи користат магнети, батерии и полупроводници – главно високотехнолошки компании, исто така се соочуваат со закани. Кина произведува 90% од светското производство на високо-перформансни магнети од ретки земни метали – произведувајќи околу 180.000 од вкупно 200.000 тони. Останатите 20.000 тони се произведуваат во Јапонија и Виетнам, главно за снабдување на јапонските производители. Со други зборови, американските автомобили, европските, но многу помалку јапонските се во опасност да останат без батерија. Како што забележува Кит Брачер од „Њујорк тајмс“, американските производители на Средниот Запад и Југ, кои веќе предупредуваат дека ќе го запрат производството во наредните денови или недели, ќе бидат најтешко погодени, објави То Вима.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот