Мишелин ѕвезда/Фото: commons.wikimedia

Многу ѕвезди светат, ама ниту една не е Мишелин!- потребна е нова категоризација на домашните ресторани

Најдобрата оценка за рестораните е исполнетоста со гости, но кај нас се уште немаме објект со Мишелин, бидејќи тоа е недостижно за најголемиот дел од нив, вели Аркан Керим, претседател на Туристичко-угостителската комора

Дури 105 домашни ресторани се позиционирани на најновиот Регистар на Министерството за економија, а најголемиот дел нив се категоризирани со 3, но има и такви кои гордо ги носат своите 4 ѕвездички. Помал дел се означени со две, а на само три ресторани на оваа листа „свети“ само една ѕвездичка. За жал, додека во регионот се множат угостителски објекти со Мишелин ѕвездичка, тоа кај нас е речиси невозможна мисија.

Што „осветлуваат“ ресторански ѕвезди? Ваквото признание се темели на нивото на услугите кои ги добиваат гостите, велат експертите. Аркан Керим, претседател на Туристичко-угостителската комора, за „Слободен печат“, објаснува дека никаде во светот нема категоризација на рестораните, а единствената меродавна оценка е поседувањето на Мишелин ѕвездичката, која кај нас не е присутна. Сепак, според него, најдобрата категоризација ја даваат гостите – што ќе рече дека оние кои се нон-стоп полни се со најдобра услуга и храна.

-Странските туристи се многу се задоволни од Македонија како дестинација. Убавата природа, преубавата гастрономија и прекрасните вина се главниот адут на туристичките работници. Секако дека има забелешки и за хигиената, за жал, и за сервисот на услугите, но генерално, поради недостигот на работна сила, туристите со разбирање го прифаќаат овој недостиг бидејќи ова е веќе глобален проблем. Сепак, домашните угостители се трудат максимално да ги следат светските трендови и затоа ќе речам дека високите оценки се од гостите кои се задоволни од услугата – објаснува Керим.

Претседателот на Туристичко-угостителската комора вели дека по трагедијата во Кочани, мора да се почне одново со категоризирањето на рестораните и да се внимава на сите строги стандарди за заштита на гостите, но и на персоналот.

-Сегашната категоризација е застарена и треба да претрпи промени, за да се види дали се почитуваат строгите правила за противпожарна заштита. Никаде во светот нема ваква категоризација како кај нас, а единствено е валидна оценката на Мишелин, што кај нас го нема – додава Керим.

Како што се ближи 2028 година, кога Скопје ќе биде Европска престолнина на културата, потребна е засилена промоција на главниот град, за да постигнеме рекорден број на туристи. Тоа според Керим подразбира организација на македонски вечери со најубавите македонски вина, млечни производи, ајвари и друга храна, а на тој начин Македонија ќе биде испромовирана на најавтентичен начин.

За Мишелин ѕвезда, главниот шеф мора да биде сопственик на ресторанот

Во Република Македонија навистина постојат ресторани со огромен потенцијал, а некои можеби и во овој момент заслужуваат да се најдат на Мишелин водичот, но…,секогаш постои неизбежното „но“по кое доаѓа излитената фраза „за жал“, објасни пред извесно време за нашиот весник д-р Климент Наумов, доцент и раководител на студиските насоки гастрономија и хотелско-ресторански менаџмент при Факултетот за туризам и угостителство-Охрид.

-За жал, нашата држава го изгуби приматот кој го имаше во поранешна Југославија, кога важеше за република со најголемо земјоделско производство. Земјоделието и гастрономијата се тесно поврзани и испреплетени. Не можете да создадете врвен гастрономски производ со низок квалитет на намирници, како што не може да испорачате високо квалитетна ресторанска услуга со несоодветно образован кадар. Македонија моментално е увозно зависна земја во која на две раце може да се избројат географски заштитените производи со ознаки ЗОП и ЗГО (заштитена ознака за потекло; заштитана географска ознака). Друга причина зошто нема ниту еден македонски ресторан на престижната листа, е фактот што голем дел од сопствениците на рестораните, не се истовремено и готвачи. Неоспорлив е фактот, дека не постои ниту еден ресторан во светот, кој се нашол на фамозната Мишелин листа, каде главниот шеф не бил сопственик или сосопственик на истиот – објаснува Наумов.

Што всушност претставува Мишелиновата категоризација?

Големата визија започнала во Клермонт-Феранд (мало гратче во Франција) во 1989 година, кога браќата Андре и Еуард Мишелин го основале нивното светски познато претпријатие за производство на пневматици кога во земјата имало помалку од 3.000 автомобили.

Со цел да им дадат логистичка поддршка на возачите и истите да можат ги планираат и развиваат нивните патувања браќата Мишелин го издаваат малиот црвен водич, наполнет со практични информации за патниците. Целосно новиот Мишелин водич почнал во 1920 гдоина и се продавал за 7 франци. Препознавајќи го растечкото влијание кое го имала ресторанската рубрика на водичот, браќата Мишелин ангажираат тим од мистериозни посетители, или ресторански инспектори, како што се познати денес, анонимно да ги посетуваат и да ги оценуваат рестораните.
Во 1926 година водичот започнал да доделува ѕвезди на ресторациите кои имале префинета кујна, означувајќи ги со една ѕвездичка. Пет години подоцна ја воведуваат градацијата нула, една, две и три ѕвездички, а додека во 1936 година ги објавуваат критериумите според кои ја вршат категоризацијата. Во текот на XX век, благодарение на сериозниот и единствен пристап, Мишелиновите водичи станале бестселери.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот