
Контроверзниот шеф на Рајанер тврди дека нема да има конкуренција до Божиќ!
Извршниот директор на Рајанер, Мајкл О’Лири, повторно ја потресе европската авијациска сцена со остри изјави. Во интервју за италијанскиот весник Corriere della Sera, познатиот ирски бизнисмен отворено зборуваше за финансиските проблеми на конкурентите и претстојната консолидација на европските пазари, пишува Aero Telegraf- пренесува Каматица.
Препорачано
О’Лири верува дека Европа се соочува со нова фаза на преземање во која „некои компании ќе исчезнат, а други ќе бидат поделени меѓу големите“. Повод за интервјуто се неодамнешните банкроти на исландската компанија Play и шведската Braatens, по што О’Лири предупреди дека неколку европски авиокомпании би можеле да престанат да работат до Божиќ.
– Постојат голем број превозници кои се претставуваат како нискобуџетни, но всушност работат со високи трошоци. Мислам дека Wiz Air е во сериозни проблеми – рече О’Лири.
Тој му рече на EasyJet дека „не е во проблеми, но повеќе не расте“. Тој процени дека стагнацијата и ограничената мрежа на дестинации го прават британскиот превозник зрел за преземање. Неговото предвидување е дека Air France-KLM би можел да ги купи операциите на easyJet во Париз и Швајцарија, додека British Airways би ги презел рутите од аеродромот Гетвик.
Зборувајќи за Visa, О’Лири беше уште подиректен, обвинувајќи го унгарскиот превозник дека продава авиони за време на пандемијата, а потоа ги издава со влажен лизинг по повисоки цени. Изгледаше како профит на краток рок, но всушност беше модел на „Понци шема“ што функционира само додека компанијата расте.
О’Лири го искористи интервјуто за да ги повтори критиките за високите трошоци на аеродромите. Тој нагласи дека Ryanair повлече еден авион од својата база во Рим (Фјумичино) поради високите такси и ги повика италијанските власти да го укинат „addizionale comunale“ – локалниот дополнителен данок на авионските билети.
Тој ги пофали регионите Сицилија, Калабрија и Фриули-Венеција Џулија, кои веќе ја укинаа мерката, додавајќи дека Рајанер има „над милион седишта што може веднаш да ги додели на Италија доколку се намалат трошоците“.
Рајанер воведува драстични казни за патниците кои создаваат неред во авионот
Слично го критикуваше и шпанскиот оператор Аен, тврдејќи дека наплаќа исти такси за големи и мали аеродроми, со што ги задушува регионалните летови. Како одговор на ова, Рајанер повлече околу еден милион седишта од шпанскиот пазар и пренасочи дел од капацитетот кон Италија.
О’Лири го најави преминот на Рајанер кон исклучиво дигитално пријавување преку мобилна апликација од средината на ноември. Сепак, тој вети дека патниците со печатени билети, особено постарите лица, нема да бидат одбиени во текот на зимата. Тој објасни дека дигитализацијата е дел од стратегијата за модернизација и заштита на системот од сајбер напади.
Зборувајќи за цените, О’Лири рече дека просечните авионски билети во Европа паднале за околу 7% минатата година, додека оваа година се очекува зголемување од 6 до 7%. Ова значи дека во 2025 година просечната цена би можела да биде на нивото од 2023 година, со поголем број патници.