
Која е тајната на електричното „ауди“ кое се продава само на кинескиот пазар?
„Ауди“ претстави нов електричен модел во Кина, AUDI E5 Sportback, кој собра над 10.000 нарачки за само половина час. Причината за овој „бум“ е цената, која повеќе потсетува на понудата на јапонските, а не на германските премиум производители. Почетната цена на моделот E5 во Кина е 235.900 јуани, или околу 33.100 долари (28.200 евра). За тие пари, купувачите добиваат моќен автомобил со батерија од 76 kWh, заден електричен мотор од 295 КС, со досег до 618 км (според кинеските стандарди) и внатрешен простор со дигитален кокпит, алкантара и кожа.
Препорачано
Овој модел се продава исклучиво во Кина и е дел од новата стратегија на брендот за помлада, технолошки ориентирана публика. Наместо четири прстени на хаубата, автомобилот го носи натписот „AUDI“.
Експертите наведуваат дека ниската цена не е првенствено резултат на евтината работна сила (која сочинува само околу 10% од вкупните трошоци). Вистинските разлики што прават истиот автомобил веројатно да чини двојно повеќе во Европа се пониска цена на батериите во Кина, пониски оперативни трошоци за производство поради поевтината енергија, пониски даноци, помали маржи. Додека „Ауди“ расте во Кина, германската автомобилска индустрија се соочува со значителен пад. Компании како „Ауди“, „Мерцедес“ и БМВ планираат масовни намалувања на работната сила и реструктуирање, при што германската автомобилска индустрија отпушти над 50.000 вработени во изминатата година.
Автомобилскиот аналитичар Фердинанд Дуденхефер верува дека потегот на „Ауди“ сигнализира промена во правилата на играта:
– Ако ваков вид пад на цените од Кина дојде во Европа, а германските брендови не одговорат, клиентите ќе се префрлат на „Ауди“ и други кои нудат повеќе за помалку. Иднината на автомобилската индустрија ќе се одлучи во Азија. Без стратегијата на Кина, Германија повеќе нема да биде автомобилска сила.