
Кинезите добиле двојно повисока цена од реалната за реконструкцијата на железничката пруга и станицата во Нови Сад
Српските граѓани платиле најмалку 1,25 милијарди долари за модернизација на железничката пруга од Нови Сад преку Суботица до државната граница, која вклучува и реконструкција на зградата на Железничката станица во Нови Сад. Ова произлегува од новообјавениот комерцијален договор со кинеските компании, Анексот 4 и придружната документација, која сè уште не е целосно достапна. Данијел Дашиќ, градежен инженер и член на Анкетната комисија која ја истражува одговорноста за уривањето на настрешницата, за Нова.рс изјави дека, судејќи според овие податоци, за модернизација на пругата граѓаните платиле околу 10 милиони по километар, а реалната цена е меѓу четири и пет милиони за целосно нова градба.
Препорачано
На веб-страницата на Министерството за градежништво, транспорт и инфраструктура е објавена нова документација која, како што пишува, се однесува на евентуално извршување на кривично дело во врска со уривање на настрешница на Железничката станица во Нови Сад. Меѓу документите е и Комерцијалниот договор за модернизација и реконструкција на унгарско-српската железничка врска на територијата на Србија, за делницата Нови Сад – Суботица – државна граница, кој беше потпишан на 7 јули 2018 година. Должината на реконструираната пруга е 108,1 километар.
Договорот е склучен меѓу Владата на Република Србија како финансиер, претставувана од тогашната министерка за градежништво Зорана Михајловиќ и АД Инфраструктура Железница Србија како инвеститор, застапувана од тогашниот вршител на должноста министер за градежништво. Директорот Мирољуб Јевтиќ и кинеските компании China Railway International Co.Ltd (CRIC) и China Communications Construction Company Ltd (CCCC) како изведувачи. Во Преамбулата на Договорот, страните, меѓу другото, се осврнаа и на Договорот за економска и техничка соработка во областа на инфраструктурата меѓу Владата на Србија и Владата на Народна Република Кина, во јавноста познат и како Државен договор.
Во тој документ се наведува дека прифатената сума на договорот за услуги и работи е 1.162.810.000 американски долари. Толку пари требаше да се платат за услугите, набавката, изградбата, испораката и монтажата на сите елементи потребни за реконструкција на делот од таа железничка пруга, како и за работите на реконструкција на подделниците на станицата Нови Сад и за реконструкција и изградба на подделниците Нови Сад – Суботица и Суботица – воспоставена подруга од 2 до 2 километри нагоре на час.
Сепак, од придружната документација може да се заклучи дека се потпишани најмалку четири анекси со кинески компании, со што вкупната цена е зголемена за најмалку 86,9 милиони долари. На веб-страницата на Министерството за градежништво е објавен само анекс бр.4, вреден 52.301.209 долари, кој се однесува на спроведување на дополнителни работи и варијации одобрени со инженерска одлука.
Не се знае за колку е зголемена цената за реконструкција предвидена во Анекс 1 Во документацијата стои дека е дефинирана и Табелата за цени, но деталите не се видливи. Меѓутоа, во документот кој се однесува на „разгледување на предлогот за Одлука за прифаќање и потпишување на Анекс 4 од Комерцијалниот договор“ стои дека Анекс 2 е во вредност од 6.512.453 американски долари, а Анекс 3 е вреден 28.137.000 американски долари.
Данијел Дашиќ, градежен инженер и член на Анкетната комисија за истрага на одговорноста за уривањето на настрешницата на железничката станица во Нови Сад, за Nova.rs изјави дека, судејќи според претходно споменатите податоци, за модернизирање на пругата плативме околу 10 милиони по километар, а реалната цена е меѓу четири и пет милиони за целосно нова градба.