
Кина може да произведе повеќе автомобили отколку што му треба на пазарот
Кинеската автомобилска индустрија, една од најголемите и најдинамичните во светот, во моментов се соочува со сериозен структурен проблем – вишок производствен капацитет.
Според проценките на експертите, фабриките во Кина во моментов можат да произведат до двојно повеќе возила отколку што домашните и меѓународните пазари можат да апсорбираат.
Препорачано
Најголемиот предизвик беше забележан во сегментот на возила со мотори со внатрешно согорување (ICE). Со оглед на тоа што глобалните трендови се движат кон електрификација и намалени емисии, интересот на купувачите за класични автомобили во Кина и во странство се намалува. Сепак, производството на овие возила останува на високо ниво, бидејќи фабриките продолжуваат да работат со полн капацитет за да ги оправдаат претходните инвестиции- објави 021.рс.
Оваа нерамнотежа води до зголемување на залихите и агресивни ценовни војни на пазарот. Аналитичарите предупредуваат дека, на долг рок, овој модел би можел да ја поткопа стабилноста на целиот сектор и да предизвика домино ефект во следните индустрии – од челичната и хемиската индустрија до транспортниот и логистичкиот сектор.
Вишокот на произведени возила сè повеќе се пренасочува кон извозните пазари. Зголемувањето на извозот во Европа, Латинска Америка и делови од Азија е особено забележливо, што создава дополнителен притисок врз локалните производители во тие региони.
Дискусиите веќе се започнати во Соединетите Американски Држави и Европската Унија за можни тарифи и регулаторни бариери за заштита на домашната автомобилска индустрија од преплавување со поевтини кинески возила.
Владата во Пекинг е свесна за проблемот и најави низа мерки за ублажување на притисокот. Меѓу нив се споменуваат: субвенции за модернизација на фабриките, стимулации за производителите кои инвестираат во електрични и хибридни возила и можни регулативи што би го ограничиле прекумерното производство во одредени сегменти.
Сепак, економските аналитичари нè потсетуваат дека прашањето е дали овие мерки ќе бидат доволни, со оглед на длабочината на проблемот и фактот дека вишокот капацитет е резултат на децениски модел на раст базиран на големи инвестиции во индустриска инфраструктура.
Експертите предупредуваат дека доколку Кина не најде одржлива рамнотежа помеѓу производството и реалната побарувачка, би можела да се соочи со сериозен пад во автомобилскиот сектор. Ова, покрај губењето на работни места и проблемите со вишокот залихи, би можело да има значително влијание и врз глобалниот пазар на автомобили, каде што Кина е еден од клучните играчи со години.
Особено загрижувачки е фактот што во некои фабрики искористеноста на капацитетите паднала под 50 проценти, додека во исто време бројот на нови фабрики фокусирани на електрични возила расте.
Доколку трендот продолжи, постои ризик сегментот на електрични возила да падне во истата стапица за неколку години – прекумерно производство без доволна побарувачка.