
Кина ја развива најбрзата логистичка рута помеѓу Азија и Европа
Планинскиот град Чонгкинг во Кина станува централен центар за копнена трговска рута што би можела да ја преземе улогата на новиот Суецки канал. Оваа рута, која се одвива со железница, наскоро би можела да прерасне во еден од најважните логистички центри во Азија.
Препорачано
Како што објавува South China Morning Post, Чонгкинг стана стратешки столб на трговската мрежа на Кина. Доколку моделот продолжи да биде успешен, постои можност владата да започне слични проекти на западот од земјата. Стотици пратки поминуваат низ Чонгкинг секој ден, поврзувајќи ги земјите од Југоисточна Азија како Виетнам и Сингапур со европски дестинации, вклучувајќи ги Германија и Полска, преку брзи товарни возови.
Копнениот транспорт го намалува времето на испорака за 10 до 20 дена во споредба со традиционалните морски рути и значително ги поедноставува царинските процедури. Воведувањето на брзиот воз АСЕАН 2023 го скрати патувањето од Ханој до Чонгкинг на само пет дена, а стоката стигнува до Европа за помалку од две недели.
Покрај стратешката локација, Чонгкинг е и производствен гигант. Градот произведува околу една третина од светските лаптопи, е главен центар за електрични автомобили и е база за извоз на една четвртина од кинеските автомобили.
Сепак, Кина се соочува со бројни предизвици: царински доцнења, високи трошоци, недоволна инфраструктура и проблеми со финансиската одржливост. Многу патишта во рамките на иницијативата „Еден појас, еден пат“ се потпираат на владини субвенции за привлекување извозници.
Чонгкинг, со својата стратешка позиција и производствени капацитети, сè повеќе се наметнува како клучна точка во кинеската и глобалната трговска мрежа, објавува Бизпортал.рс.