
Како Словенците ги штитат правата на потрошувачите?
Иако Србија, како и остатокот од Европа, има добри прописи за заштита на потрошувачите, граѓаните со години се жалат на истите проблеми. Честопати е тешко да се најде решение бидејќи неразбирањето на трговците, недоволните казни и недостатокот на контроли влијаат прописите често да останат „мртва буква на хартија“. Сепак, примерот од Словенија покажува како проблемот со потрошувачите лесно се решава кога пазарот е регулиран.
Препорачано
Европскиот центар за потрошувачи (EPC) на Словенија доби жалба од потрошувач кој резервирал и платил за сместување во Париз преку популарната веб-страница „Букинг“. Кратко по плаќањето, тој открил дека сместувањето е погрешно означено на мапата обезбедена од „Букинг“, бидејќи вистинската локација е оддалечена дури три километри од прикажаната.
– Иако адресата на сместувањето била точна, локацијата не се совпаѓала со онаа означена на мапата. Потрошувачот го избрал ова сместување само поради неговата локација – се наведува во документацијата.
Потрошувачот веднаш поднел жалба до сопственикот на сместувачкиот капацитет, барајќи целосна исплата. Бидејќи сопственикот не му одговорил, тој контактирал со „Букинг“.
Компанијата „Букинг“ првично му понудила само кредит за онлајн паричник, кој покривал помалку од една третина од платената сума. Потрошувачот не се согласил, сметајќи дека бил заведен и дека сместувачкиот капацитет веќе не му одговара. Тој инсистирал на целосна исплата и побарал помош од Европскиот потрошувачки центар на Словенија.
ЕПЦ утврдила дека жалбата е основана и ја препратила жалбата, заедно со документацијата, до колегите во Холандија. Потоа тие контактирале со „Букинг“. Се утврдило дека е нивна грешка, бидејќи тие ја објавиле погрешната мапа. Компанијата побара доказ за неточно означување, а кога официјално било утврдено тоа, ја признале грешката и му го вратиле целиот износ на резервацијата на потрошувачот.