Илустративна фотографија за кафе / Фото: Pexels

Како капучиното од 2,50 евра ги подели жителите на Берлин?

Во германската престолнина, синџир кафулиња е во подем благодарение на нивните прифатливи цени. Но, нивниот успех е дочекан со исто толку ентузијазам колку и непријателство, а некои го гледаат како дело на деструктивен „турбокапитализам“. Пред овие кафулиња во западен Берлин, во одредени периоди од денот, редот се протега како џиновски црв. Оние што чекаат, со главите наведнати над своите паметни телефони, дојдоа да земат капучино за носење или мача лате – зелен пијалок чија популарност меѓу лицата под 20 години создава лудило на социјалните медиуми. Сцената може да се постави во која било европска метропола – освен што цените тука се речиси 50 проценти пониски отколку на други места, пишува Форбс.

Со капучино од 2,50 евра како свој водечки производ, берлинскиот синџир кафетерии ЛАП, препознатлив по тиркизно-сините букви и белиот ентериер, одлучи да ги намали цените во Германија, најголемиот пазар за кафе во Европа. Но, она што може да изгледа како победа во град каде што брзата гентрификација редовно се критикува – честопати симболизирана со ширењето на американските синџири за кафе, домашни и странски – всушност предизвикува исто толку омраза колку и воодушевување. Реакцијата против ЛАП е жестока. Повиците за бојкот, вандализираните излози на продавниците, непријателските коментари на социјалните медиуми и остри критики на Гугл се насочени кон она што се смета за нова форма на „турбокапитализам“ што го уништува животот во соседството и малите локални кафулиња.

Во септември, еден блог ги повика луѓето да го „доведат ЛАП во банкрот“. „Која е вистинската цена на доброто кафе?“, праша таблоидот Билд ам Зонтаг, посветувајќи две цели страници на феномен што другите големи германски медиуми сериозно го истражуваат неодамна.

„Тука мача чини четири евра, многу поевтино отколку на друго место каде што чини шест или седум евра“, вели средношколка која седи на клупа на сонце пред кафуле на Кантштрасе, пиејќи го својот пијалок од пластична чаша. Група студенти во близина се согласуваат. „Најчесто цената е она што нè носи тука“, вели една студентка. „Капучино тука е две и пол евра, на друго место е двојно поскапо“. Тие доаѓаат речиси секој ден, иако слушнале критики. „Разбирам дека конкурентските кафулиња мора да се бранат“, додава студентката.

Синџирот ЛАП не е првиот што го нарушува високопрофитабилниот урбан пазар на „специјално кафе“. Слични синџири лансирани во САД, Велика Британија или Азија, исто така, постигнаа успех, објави Н1 Хрватска.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот