
Каде завршуваат оштетените американски автомобили и каква улога има Грузија во тоа?
Грузија стана центар на светскиот пазар на користени автомобили во вредност од неколку милијарди, кои главно се увезуваат од Соединетите Американски Држави и се извезуваат од Грузија во Русија. Во предградијата на индустрискиот град Рустави, 20 километри југоисточно од грузискиот главен град Тбилиси, има бројни големи паркинзи. Вкупната површина на овие паркинзи е еднаква на површина од 40 фудбалски игралишта, а на овие паркинзи се продаваат илјадници возила, пишува Кликс.ба. Таму можете да го најдете речиси секој автомобил – „мерцедес“, „порше“, „јагуар“, „тојота“ и неодамна „тесла“.
Препорачано
Еден од најголемите паркинзи е во сопственост на „Каукасус ауто импорт’, кој купува половни автомобили на аукции во САД. Многу од овие автомобили беа толку тешко оштетени во несреќи што американските осигурителни компании ги отпишаа. Во КАИ, тврдат дека нивниот „експертски тим“ го собира автомобилот во САД и потоа го организира неговиот транспорт со контејнерски брод, што е транспорт од 10.000 километри. Грузиските механичари ги поправаат оштетените автомобили.
Грузија минатата година увезла автомобили чија вкупна вредност изнесувала 2,4 милијарди долари. Извозот на автомобили од оваа земја изнесува 2,1 милијарди долари, а главно се извезувал во поранешните советски републики во Кавказ и Централна Азија. Според вредноста на грузискиот извоз, автомобилите се на второ место, по бакарот. Иако грузиските власти тврдат дека ги почитуваат западните ограничувања во трговијата со Русија и Белорусија, истрагата на медиумската куќа Ифатчи покажа дека трговците користат бројни дупки во овие ограничувања.
„Повеќето оштетени американски автомобили не се исплатливи за поправка во САД. Поправката и повторното легализација на автомобилот во САД може да потрае шест месеци и да чини, на пример, 5.000 долари. Од друга страна, поправката на истиот автомобил во Грузија може да потрае месечно и чини 1.000 долари“, тврдат од КАИ, пишува Би-би-си.