
Извршниот директор на „Виз Ер“ доби бонус од 2,3 милиони евра
Извршниот директор на унгарската авиокомпанија „Виз Ер“, Јожеф Варади, за фискалната година што завршува на 31 март 2025 година доби компензација во износ од приближно 3,89 милиони евра. Со ова, неговата заработка речиси се зголеми за трипати во споредба со претходната година, кога изнесуваше околу 1,3 милиони евра, пишува „Аеро Телеграф“- пренесува Каматица.
Препорачано
Пакетот компензации на Варади се состои од основна плата од 775.000 евра, како и еднократен бонус во акции во вредност од 2,3 милиони евра. Оваа награда, доделена во октомври 2024 година, претставува дури 300% од неговата основна плата. Остатокот од износот се однесува на дополнителни стимулации и бенефиции, објавува порталот „Авиејшн А2З“. Токму оваа награда во акции, која беше реализирана и покрај послабиот финансиски резултат на компанијата, најмногу придонесе за растот на неговата вкупна компензација. Иако е дел од долгорочен план за стимулација, тој привлече критики од акционерите и внимание на пазарот, со оглед на тоа што беше имплементиран во период на послаба профитабилност.
Со оваа сума, Варади се рангира меѓу најплатените лидери во европскиот сектор на нискобуџетни авиокомпании. За споредба извршниот директор на „Рајанер“, Мајкл О’Лири, заработил околу 3,88 милиони фунти (приближно 4,55 милиони евра) во 2024 година. Новиот извршен директор на „ИзиЏет“, Кентон Џарвис, има основна плата од 800.000 фунти (околу 930.000 евра), а неговата вкупна плата ќе зависи од бонусите, но се очекува да остане пониска од онаа на Варади.
Иако „Рајанер“ е најголемиот и најпрофитабилен нискобуџетен превозник во Европа, примерот на Варади покажува дека „Виз Ер“, иако помал од својот главен конкурент, го става својот менаџмент рамо до рамо со најголемиот во индустријата во однос на надоместоците. Јозеф Варади е коосновач на Viz Air во 2003 година и е негов директор од нејзиното основање. Претходно, тој ја водеше унгарската авиокомпанија Малев, а работеше и во вишиот менаџмент на Proctor & Gamble.
Под негово водство, Wizz Air излезе на Лондонската берза во 2015 година и прерасна во конгломерат од повеќе милијарди долари. Варади е познат по строга дисциплина на трошоците и агресивна стратегија за проширување. Се потпира на големи нарачки на авиони и ниски единечни трошоци, честопати влегувајќи на пазари што другите превозници ги избегнуваат.
Wizz Air денес има флота од над 200 авиони Airbus и лета во повеќе од 50 земји, со јасна доминација во Централна и Источна Европа. Во фискалната 2025 година, компанијата превезе речиси 62 милиони патници, генерирајќи приходи од повеќе од 5,1 милијарди евра. И покрај ова, профитабилноста е под притисок поради високите цени на горивата.
Компанијата продолжува со амбициозни планови за раст: нарачани се повеќе од 350 нови авиони „Ербас“, што ќе ја удвои флотата до крајот на деценијата. Менаџментот очекува дека во периодот 2025–2026 година бројот на превезени патници ќе надмине 70 милиони.