
Индија: Зара, Најк и модата се соочуваат со предизвици од оданочувањето на Моди
Пазарот на премиум облека во Индија сочинува околу 18% од индустријата што достигнува 70 милијарди долари, според „Датум интелиџенс“. Во земја каде што потрошувачката расте со рекордна брзина, а средната класа бара „прифатлив луксуз“, новата даночна реформа на владата на Моди го превртува пазарот на облека наопаку. Од модните писти на меѓународни брендови до полиците на индиските стоковни куќи, промената во оданочувањето се заканува да го запре моментумот на индустријата. Најголемата реформа во Индија за осум години го намалува акцизниот данок на 5% за облека под 2.500 рупии (околу 29 долари), објави Ројтерс.
Препорачано
Сепак, за целата облека што ја надминува оваа граница, сега се наплаќа данок од 18%. Овој потег се однесува на речиси сите брендирани производи на меѓународни синџири, од Зара и Х&M до Најк, Уникло и Лакост.
Мултинационалните модни компании се загрижени дека зголемените даноци ќе ги обесхрабрат младите потрошувачи кои го гледаат купувањето брендирана облека како елемент на социјална надградба, но остануваат чувствителни на цените. Здружението на производители на облека на Индија зборува за „ѕвонче на смртта“, нагласувајќи дека облеката над 2.500 рупии повеќе не е луксузен предмет, туку вообичаена потрошувачка на средната класа. Во исто време, индиските компании што извезуваат во САД веќе се под притисок од царините од 50% на администрацијата на Трамп.
Така, новите даноци го оптоваруваат домашното производство двојно. Контрадикцијата со теренските возила Во исто време, реформата го намали данокот на луксузните теренски возила на 40% од 50%, давајќи им поттик на компании како Meрцедес- Бенц кои веќе бележат рекордна продажба. Парадоксот не остана незабележан од пазарот: луксузните автомобили стануваат подостапни, додека дизајнерската облека е оптоварена со нови даноци, пишува То Вима.