
Грците се соочуваат со високи цени на популарната и користена облека
Кај половните производи и набавките на облека, обувки и покуќнина од пазарите на земјоделците, се чини дека голем дел од домаќинствата бараат решението да биде прецизно, иако за помладите потрошувачи „половната“ набавка сега има и идеолошки карактеристики. Карактеристично е што во 2024 година, според ЕЛСТАТ, трговијата на мало без гориво, храна и возила прикажала невидена слика: категориите „Други артикли на тезги и пазари“ и „Користени производи во продавници“ се на второ и трето место во топ 4 со најдобри перформанси во однос на процентуалните промени. Во исто време, исто така врз основа на податоците на ЕЛСТАТ, вртоглаво порасна прометот од продажба на облека и обувки на земјоделските пазари, саеми и чаршии, анализира То Вима.
Препорачано
Веќе во 2010 година, на почетокот на економската криза, најранливите потрошувачи срамежливо почнаа да ги откриваат „бутиците“ на земјоделците, купувајќи облека и обувки по особено ниски цени. Во секој случај, впечатливи се податоците што ги бележи ЕЛСТАТ за еволуцијата на прометот во трговијата на мало со текстил, облека и обувки на тезги и пазари. Во петгодишниот период 2020 – 2024 година, годишниот промет во оваа категорија бележи пораст од 200%! Несомнено, откривањето на многу „црни“ трансакции преку користење на електронски плаќања одигра важна улога во овој процентуален пораст, но и покрај тоа бројките го одразуваат нагорниот тренд.
Треба да се истакне дека годишниот промет во трговијата на мало со текстил, облека и обувки на тезги и пазари забележа најголема процентуална промена во 2024 година и бележи пораст од 35,2%. Всушност, ако овие бројки се комбинираат со нагорниот пораст на малопродажбата на половни стоки, категорија која официјално се појави во мерењата во 2024 година, од една страна, и други производи, имено теписи, книги, играчки, апарати за домаќинство и електроника итн., кои се достапни на тезги и пазари, од друга страна, ја покажуваат општата промена на навиката, како резултат на постепеното купување. Иако за грчкиот пазар на половни производи нема целосни податоци, бидејќи на „сметката“ недостасува онлајн продажбата, слика за трендот дава текот на прометот во категоријата „Трговија на мало со половни производи во продавници“. Во рок од пет години, прометот на оваа дејност се зголеми речиси за четири пати, достигнувајќи, според ЕЛСТАТ, 41,60 милиони евра во 2024 година од 9,099 милиони евра, во 2020 година.