Возачка дозвола / Архива на Слободен печат

Француска европратеничка бара огромни промени за возачките дозволи во ЕУ, стигнаа остри реакции од Германија

Партијата на зелените во Германија силно се огради од предлогот за возачки дозволи на француската европратеничка, Карима Дели, откако политичарите од владејачките и опозициските партии во Германија остро ги критикуваа нејзините предлози.

Дели е шеф на Комитетот за транспорт на Европскиот парламент и се залагаше за големи промени во предлогот на Европската комисија за директива за возачки дозволи, според која земјите-членки би биле обврзани да воведат посебни правила за возачите почетници, теренците и постарите возачи, пишува Еурактив.

„Предлозите како забрана за ноќно возење за млади возачи или дополнителна возачка дозвола за теренци се целосно во спротивност со реалноста. Оваа глупост не е став на германските зелени во Европскиот парламент“, изјави за Аугсбургер Алемеине лидерот на германските зелени, Омид Нурипур.

Дели, меѓу другото, предложи воведување на нова возачка дозвола категорија Б+ за автомобили со тежина поголема од 1,8 тони, до која возачите почетници нема да имаат пристап. Во исто време, возачките дозволи во стандардната категорија Б би биле ограничени на возила под таа тежина. Дели, исто така, предложи да им се дозволи на членовите да го ограничат ноќното возење за возачите почетници, иако тоа нема да биде задолжително.

Зелените европратеници од Германија брзо се дистанцираа од нивните француски колеги, а експертот за транспорт, Ана Депарнај-Грунеберг, изјави за Еурактив дека „проблематично е да се обидеме да ги поправиме недостатоците што ги гледаме во безбедносните стандарди и климатската политика преку директивата за возачка дозвола“.

„Како партија на Зелените, изразивме силна загриженост од самиот почеток“, додаде Депарнеј-Грунеберг.

Предлозите претходно предизвикаа бес низ политичкиот спектар во Германија, при што либералниот министер за транспорт Волкер Висинг (ФДП/Обнови ја Европа) најави дека силно ќе се спротивстави на амандманите на известувачот.

Конзервативните опозициски партии ЦДУ и ЦСУ (ЕПП), кои ги именуваа Зелените како главен противник во тековните изборни кампањи во германските покраини Баварија и Хесен, исто така остро ги осудија предлозите.

„Последните предлози за Директивата за возачки дозволи од Брисел покажуваат колку некои зелени политичари живеат од проблемите и потребите на обичните луѓе“, се вели во изјавата на Томас Бареис, портпарол за транспортна политика во ЦДУ/ЦСУ во германскиот Бундестаг.

Претставувајќи го предлогот на состанокот на парламентарната Комисија за транспорт во понеделникот, Дели призна дека поставила далекусежен и амбициозен текст, но рече дека е неопходно да се намалат смртните случаи на патиштата.

„Влогот е голем – овде зборуваме за безбедноста на патиштата. Не зборуваме само за студени статистики, туку зборуваме за огромна болка. Трепешките возила се повеќе и повеќе се вклучени во сообраќајни несреќи. Повеќе од помалите возила. И пешаците имаат двојно поголема веројатност да загинат во такви судири”, рече Дели, додавајќи дека минатата година на патиштата во ЕУ загинале 20.000 луѓе.

Промените во Директивата за возачки дозволи, претставени како дел од Пакетот за безбедност на патиштата во март, се соочија со остри критики во Германија и Австрија од самиот почеток, со широко распространети поплаки дека новите правила се чини дека ги дискриминираат постарите возачи.

Во својот првичен предлог, Комисијата се обиде да воведе задолжителни медицински самопроценки за сите оние кои бараат нова возачка дозвола или обновување на постоечка дозвола, со дополнителна обврска за обновување на возачката дозвола на секои пет години за возачите над 70 години.

Дели сега предложи да се отстрани опцијата за избор на самопроценка наместо назначување на лекар и дополнително ограничување на важноста на две години за возачите над 80 години. Германското Министерство за транспорт објави дека користа од редовните здравствени прегледи без посебна причина за група постари граѓани се уште не е научно докажана.

Друга спорна точка е предлогот на ниво на ЕУ за тинејџери, кој ќе им овозможи да добијат возачка дозвола на 17 години, под услов постојано да се придружувани од возрасен на совозачкото седиште. Ова би се однесувало и за категоријата Б за автомобили и за категоријата Ц за камиони до 7,5 тони, што делумно значи отворање можности за кариера за младите луѓе како возачи на камиони.

Индустријата за патен транспорт во ЕУ моментално се соочува со сериозен недостиг на возачи, а индустриските лобисти ги повикуваат пратениците да ја намалат старосната граница за оваа професија да го пополни недостигот од работници.

Иако Дели предложи целосно да се избришат релевантните написи во предлозите, германското Министерство за транспорт посочува дека возењето со придружба е вистински модел на успех и треба да биде возможно низ цела ЕУ во иднина.

Во Германија надгледуваното возење е можно од 17-годишна возраст, но само за категоријата Б. Сепак, другите членки предупредија да не се воведе таква шема, особено за камионите, а пратениците од Холандија и Португалија предупредија во првата дебата за предлозите во јуни дека тоа може да биде безбедносен ризик.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот