
Епик Гејмс ја победи правната битка против Гугл
Гугл ја загуби антимонополската тужба поради бариерите на Плеј Стор, откако поротата на федералниот суд одлучи дека системот за плаќање на компанијата бил антиконкурентен и ги оштетил потрошувачите на паметни телефони и развивачите на софтвери.
Препорачано
Тоа е удар за главниот столб на технолошката империја на Гугл. Но, тоа е победа за Епик Гејмс, производителот на популарната видео игра Фортнајт што ја поднесе тужбата, пренесува АП.
Епик, со седиште во Кери, Северна Каролина, поднесе тужба против Гугл пред три години, тврдејќи дека технолошкиот гигант ја злоупотребува својата моќ за да го заштити својот Плеј Стор од конкуренцијата. Исто како што тоа го прави Епл за својот Еп Стор, Гугл собира провизија која се движи од 15% до 30% за дигитални трансакции извршени во апликациите.
Поротата ја донесе својата одлука со само три часа размислување, откако ги слушаше двочасовните завршни зборови од адвокатите на спротивставените страни на случајот.
Тие застанаа на страната на Епик, чиј адвокат го претстави Гугл како безмилосен насилник кој применува стратегија на „поткуп и блокада“ за да ја обесхрабри конкуренцијата против нејзината Плеј Стор апликации за Андроид. Гугл, рече адвокатот на Епик, Гери Борнштајн, го прави премногу незгодно или тешко за потрошувачите преземањето на апликации за Андроид од други дистрибутивни места освен Плеј Стор.
„Гугл игра валкано со конкуренцијата“, рече Борнштајн. „Ако натпреварувањето беше трка, тоа е како Гугл да трча на убава мазна патека, а сите други да трчаат на жив песок“.
Во својата оригинална тужба, Епик рече дека Гугл „ги спречува дистрибутерите на апликации да им обезбедат на корисниците на Андроид подготвен пристап до конкурентни продавници за апликации“.
Да не беше „антиконкурентното“ однесување на Гугл, објави Епик во својата жалба, корисниците на Андроид „ќе можат слободно да преземаат апликации од веб-страниците на програмерите, наместо преку нивната апликација, исто како што би можеле да прават на персонален компјутер“.
Технички, можно е да се преземаат апликации надвор од Плеј Стор на Гугл, но Епик тврди дека за повеќето луѓе ова е премногу незгодно, што бара дури 16 чекори, на пример, за преземање Фортнајт. И за оние кои се обидуваат, Гугл испраќа „страшни предупредувања кои ги плашат повеќето потрошувачи да го напуштат долгиот процес“.
Адвокатот на Гугл, во меѓувреме, го нападна Епик како производител на игри од личен интерес, кој се обидува да ги искористи судовите за да заштеди пари додека го поткопува екосистемот што предизвика милијарди Андроид паметни телефони да се натпреваруваат против Епл и неговиот ајфон.
Гугл се обиде да избегне судење, но неговото барање беше одбиено од американскиот окружен судија Џејмс Донато. Сега, Донато ќе одреди кои чекори ќе треба да ги преземе Гугл за да го ослободи своето незаконско однесување на Плеј Стор. Судијата посочи дека ќе одржи рочишта за ова прашање во текот на втората недела од јануари.
Гугл соопшти дека ќе се жали на одлуката. Но, аналитичарот на Ведбуш, Мајкл Пахтер, вели дека гигантот за пребарување се соочува со „тешка битка“. Иако правните лекови што треба да ги донесе Гугл сè уште не се решени, Пахтер верува дека неговите ривали ќе се фокусираат на надоместокот што компанијата им го наплаќа на програмерите во нејзината апликација.
Во случајот на Епл, судијата ѝ забрани на компанијата да спроведе „одредби против управувањето“, рече Пахтер, односно спречување на програмерите да ги насочуваат луѓето кон продавници за плаќања од трети страни надвор од сопствената апликација на Епл. Иако таксите на Епл во сопствената апликација остануваат главно неприкосновени, додаде тој, „забраната против управувањето доведе до бавно движење на сообраќајот кон трансакции директно до потрошувачите“. Епл сè уште се жали на одлуката.
„Очекуваме Епл на крајот да ја изгуби својата привлечност“, рече Пахтер во истражувачката белешка. „Загубата на Гугл, сепак, овозможува директна конкуренција во апликацијата во рамките на нејзината платформа Андроид и веруваме дека тоа веројатно ќе резултира со пониски такси за платформата во следните неколку години“.
Во зависност од тоа како судијата ќе ја спроведе пресудата на поротата, Гугл може да загуби милијарди долари годишен профит генериран од провизиите на Плеј Стор. Но, главниот извор на приходи на компанијата – дигиталното рекламирање главно поврзано со нејзиниот пребарувач, Џимејл и другите услуги – нема да биде директно засегнато од исходот на пробата.