
Дали светот влегува во ерата на (не)туризмот?
Почестите топлотни бранови, шумските пожари и зголемувањето на трошоците за патување покренуваат сериозни прашања за иднината на глобалната туристичка индустрија. Иако туризмот доживеа силно закрепнување по пандемијата, постојат растечки знаци дека секторот би можел да влезе во нова, неизвесна фаза – она што аналитичарите го нарекуваат „ера на нетуризам“.
Препорачано
Она што порано беше „безбеден рецепт“ за одмор – сонце и море – сега сè повеќе станува фактор на ризик, пишува Бизнисинфо.ба, пренесува Фактор.ба. Одморалиштата во Јужна Европа, од Грција до Шпанија, бележат температури над 40 степени во јули и август, додека шумските пожари ја загрозуваат не само туристичката сезона, туку и безбедноста на локалното население. Дестинациите кои со децении се потпирале на масовниот туризам се соочуваат со предизвик – како да привлечат посетители кога климатските екстреми стануваат сè почести? Покрај климатските промени, економските фактори ја оптоваруваат и индустријата. Цените на авионските билети растат поради повисоките цени на горивата и регулативите поврзани со емисиите на CO₂.
Инфлацијата во многу земји ги ограничува буџетите на туристите, додека во исто време цените на сместувањето и услугите на популарните дестинации постојано растат. Има сè повеќе примери за туристи кои се откажуваат од традиционалните летни одмори и избираат алтернативни опции – пократки патувања, престој во своите земји или одење на посеверни и постудени дестинации. Скандинавија, па дури и Исланд, бележат зголемување на интересот токму поради попријатната клима и чувството на безбедност.
Што е следно? Доколку продолжат сегашните трендови, глобалната туристичка индустрија – која вработува стотици милиони луѓе – би можела да се соочи со невидена трансформација. Наместо раст, секторот би можел да влезе во период на стагнација или дури и пад, што особено би ги погодило земјите чии економии зависат од приходите од странски посетители. Некои експерти веруваат дека иднината на туризмот ќе зависи од тоа колку брзо дестинациите можат да се прилагодат: со воведување нови модели на одржлив туризам, продолжување на сезоните надвор од летните месеци и развој на алтернативни туристички производи.