
Дали е ова последен обид да се спасат словенечките печатени медиуми и сериозното новинарство?
Словенија наскоро, најверојатно веќе во мај, треба да добие нов закон за медиуми, кој предвидува и државни шеми за финансиска помош за медиумите, слични на оние во многу европски земји, вклучувајќи кофинансирање на дистрибуцијата и претплатите, како и дигиталната транзиција на печатените медиуми, посочува Пословни дневник. Иако предложениот закон, кој словенечките новинари го чекаат повеќе од 20 години, наидува на бројни критики, преовладува мислењето дека станува збор за последен обид за спасување на печатените медиуми и сериозното и плуралистичко новинарство.
Препорачано
Словенечката министерка за култура Аста Вречко, при усвојувањето на нацрт-предлогот во Владата нагласи дека станува збор за еден од најмодерните медиумски закони во Европа. Врз основа на фактот дека постојното медиумско законодавство е застарено, словенечката влада пропишува нова регулација на медиумскиот простор со нов закон, со акцент на помагање на медиумите. Слично на Хрватска, бизнис моделите на повеќето медиумски куќи во Словенија, кои се базираат на продажба на медиумски производи и претплати, како и на продажба на рекламирање, се во длабока криза.
Приходите на повеќето медиуми се намалуваат поради технолошките промени и промените во навиките на корисниците, што го доведува во прашање производството на нова квалитетна медиумска содржина, што потоа ја загрозува веродостојната и навремена информација за јавноста, што е главна јавна задача на новинарите во демократските општества. Без државно кофинансирање, на медиумите ќе им биде тешко да продолжат да ја извршуваат својата мисија за информирање на јавноста. Помошта е наменета медиумите да се развиваат и да се прилагодат на новите генерации корисници.