
Трговците ги дерат Хрватите со превисоките маржи на пекарските производи кои одат и до 38 проценти!
Просечните бруто маржи во хрватските продавници пораснаа во речиси сите категории на производи во малопродажбата во споредба со претходната година. Според истражувањето на Агенцијата за заштита на пазарната конкуренција, просечните маржи за прехранбени производи минатата година биле највисоки во категоријата пекарски производи, проследени со кондиторски производи
Препорачано
. Во исто време, зголемување на просечната бруто маржа е забележано во шест категории на стоки. Тоа се месо и месни производи, пекарски производи, млеко и млечни производи, безалкохолни пијалоци и вода, кондиторски производи и основни прехранбени производи (брашно, шеќер, ориз…). Маржите се намалија само во две категории (живинско месо и јајца, свежо овошје и зеленчук). Далеку највисоки маржи се кај лебот и печивата – дури 37,9 проценти (претходната година беше 37,2 проценти). Потоа следуваат кондиторските производи (чоколадо, бисквити, бомбони) со маржа од 32,2 проценти (претходната година 31,7 проценти) и свежото овошје и зеленчук со 29,8 проценти (29,9 проценти). Просечни бруто маржи (%) Леб и печива 37,9 Кондиторски производи 32,2 Овошје и зеленчук 29,8 Брашно, шеќер, ориз 27,2 Безалкохолни пијалоци 26,3 Месо и преработена храна 24,3 Живинско месо и јајца 23,5 Млеко и млечни производи 22,2 проценти, открива Даница.хр.
Кога се споредуваат просечните маржи во 2023 и 2022 година, резултатите од истражувањето покажуваат дека четири категории забележале мало намалување на просечните маржи (месо и месни производи, живина и јајца, млеко и млечни производи, основни прехранбени производи). Останатите четири категории забележаа мало зголемување на просечните маржи во однос на претходната година (овошје и зеленчук, кондиторски производи, безалкохолни пијалоци и води и пекарски производи), истакнува Агенцијата.