Politikanët

Foto: Mancho Mitevski / Shtypi i Lirë / Arkiv

Kohët e fundit, pati një valë në publikun maqedonas, veçanërisht në rrjetet sociale, e cila shkaktoi tubimin e organizuar nga MANU, të pagëzuar si: Mbledhje zyrtare shkencore "Shteti modern maqedonas - dy faza në procesin e formimit dhe zhvillimit të tij: 1941-1991 / 1991-2021 ", Në të cilën u paraqitën dy ish-presidentët e gjallë të Republikës së Maqedonisë, Presidenti aktual i Republikës së Maqedonisë së Veriut, Presidenti i MANU, si dhe dy bashkëpunëtorë të ngushtë të të ndjerit, Presidenti i parë dhe i dytë i Republika e Maqedonisë. Interestingshtë interesante të tërheqësh vëmendjen për qasjen e ish -presidentëve në adresat e tyre.

Dy ish-presidentët të cilët, edhe pse relativisht të rinj, ranë dakord të gëzojnë (pa të drejtë) përfitimet e ligjshme post-presidenciale për jetën, gjë që është shumë indikative, erdhën në këtë tubim pasi "ngrinë" në mënyrë arbitrare paraqitjet e tyre publike dhe heshtën për një numër ngjarje të rëndësishme për kombin dhe shtetin që ndodhën dhe torturuan qytetarët dhe shoqërinë gjatë heshtjes së tyre të papërgjegjshme shoqërore. Në një rast, një nga ish -presidentët deklaroi se nuk shfaqet në publik për të mos dëmtuar partinë "e tij", kështu që lind një dilemë - si të interpretohet paraqitja e papritur aktuale!?

Sidoqoftë, sipas asaj që u tha, performanca e ish -presidentëve nuk ishte, siç duhej të ishte - shtetërore, madje edhe më pak shkencore, dhe në këtë kontekst duhet të përmendet presidenti i MANU -së, i cili me kompetencë në informatikë, për të cilën ai është pranuar, udhëheq "Vallëzimi" për çështje historike, identitare dhe gjuhësore (nuk ka historianë, juristë, ekonomistë ...). Disa akademikë luajtën një rol të ngjashëm njëzet vjet më parë kur udhëheqja e Akademisë, e udhëhequr nga presidenti gjenetist, pranoi me dashamirësi propozimin për të ndarë vendin duke shkëmbyer territore dhe popullsi, por u tërhoq pas reagimeve publike. Sipas analizave, gjetjeve, pikave dhe përfundimeve të paraqitura, mbledhja ishte më shumë si një debat politik me doza të mëdha politizimi. Disa elemente argumentojnë këtë përfundim.

Momenti: Si MANU, si organizator, ashtu edhe ish -presidentët si "burra shteti", e dinin ose duhej ta dinin se që nga tetori 2017 dihet se në tetor 2021 do të mbahen zgjedhjet e rregullta lokale, dhe fushata do të fillojë në fund të shtatorit Me Sidoqoftë, tubimi u organizua në fillim të fushatës zgjedhore politike. Edhe Kuvendi, edhe pse nuk është i lidhur ligjërisht, i ndërpreu seancat e tij me fillimin e fushatës. Pyetja është pse presidenti aktual hyri në këtë shfaqje (edhe pse performanca e tij ishte e saktë), duke i dhënë kështu legjitimitet paraqitjeve politike të ish -presidentëve.

E PERRGJITHSHME: Duke folur në përgjithësi për situatën aktuale në vend dhe shoqëri pa gjetur në mënyrë specifike mbajtësit politikë të pushtetit në periudhën e kaluar të analizuar (1991/2021), njëra pak më e zhvilluar, tjetra ashpër specifike, e gjithë përgjegjësia për situatën aktuale në të gjitha sferat e jetës, veçanërisht krimi.korrupsioni dhe proceset dhe problemet e integrimit kombëtar, identitar, ndërkombëtar dhe ndërkombëtar, me disa shembuj të fundit, janë devijuar në mënyrë perfide te qeveria aktuale. Ata hapën tema strategjike për mbështetësit e tyre dhe opozitën për të orkestruar kërkesat e tyre të menjëhershme për dorëheqje si në partinë në pushtet ashtu edhe në qeveri.

NDARJET: Me qasjen politike në fjalimet e tyre, ish -presidentët, edhe pse në mënyrë deklarative avokonin për zhvillimin e platformave për unitet dhe unitet kombëtar, krijuan kushte për thellimin edhe më të madh të ndarjeve aktuale të mëdha në shoqërinë maqedonase: politike (brenda partisë në pushtet dhe opozita), brenda kombëtare (gjoja identiteti kombëtar i shitur, gjuha, historia ...), ndër-kombëtare (dikush duhet t'i thotë njërit prej ish-presidentëve se jo vetëm maqedonasit jetojnë në vendin tonë), shoqërore (figura të mëngës pa burimin e tyre) , në lidhje me qëllimet strategjike të vendit dhe qytetarëve (marrëdhënie të mira fqinjësore - u bënë vlerësime për marrëveshje të këqija dhe propozime për anulimin e tyre), hyrja në NATO, pranimi në BE, kërkimi i alternativave)…

QETSIS: Duke folur me diksion politik, ish-presidentët harruan të përmendin ngjarjet dhe proceset kryesore politike, shoqërore që ndikuan negativisht në zhvillimin e vendit, ngërçin e tij në integrimin euroatlantik dhe veçanërisht mbirjen dhe përhapjen e nacionalizmit, korrupsionit dhe nacionalizmit. dhjetë vjet në krye të shtetit (Kryeministër + President, njëri, dy mandate President, tjetri), për të cilat ata tani flasin jashtëzakonisht në mënyrë kritike dhe akuzojnë. Nuk duhet të shpërbëhet më, vetëm çështjet thelbësore duhet të përmenden. Tranzicioni, pra privatizimi i kapitalit shoqëror, kur shteti u rrëzua si kredi - "me këste", dhe krimi lulëzoi, pak u pasuruan, shumë u varfëruan, për të cilët dikush thotë se "ai kishte gabuar, por nëse do të ishte me mendja aktuale ", dhe kështu me radhë përgjegjësia). Tjetri heshti periudhën më të errët që nga pavarësia - dekada e krimit të organizuar politikisht, e cila çoi në kapjen, plaçkitjen dhe varfërimin e shtetit dhe qytetarëve të tij dhe antikizimin si një projekt që kërkon "rrënjë të vjetra dhe një identitet më të mirë kombëtar" sesa vendasit maqedonas -Slavike Janë shpenzuar qindra miliona euro, si rezultat i të cilave vendi ynë u izolua nga bota dhe proceset e integrimit të tij u ndërprenë. Ai harroi "luftën e vogël" të sajuar kriminale me shumë viktima në Kumanovë, amnistinë e tij skandaloze për kriminelët nga krye të regjimit të shkaktuar nga "Revolucioni Ngjyrosës", përpjekjen e përgjakshme të grushtit të shtetit në Parlament për të mbajtur partinë e tij në pushtet ...

KUSHTET: Si "burra shteti", ish -presidentët duhet të dinë se një vend që është mbajtur rob për një kohë të gjatë nuk po çlirohet shpejt dhe lehtë dhe se, edhe tani, katër vjet pas rënies së "të arratisurit nga drejtësia", është ende në fillimet e saj. përqindja e kapur dhe e kriminalizuar, në shumicën e instalimeve të regjimit të rënë që janë ende në institucione, dhe pjesërisht të marra nga anëtarët e sapoardhur të qeverisë aktuale (disa prej të cilëve ishin partnerë në regjim ), të cilët ishin në një situatë të tillë. Sidomos pasi procesi i lirimit është më i vështiri dhe më i ngadalti në institucionet që kanë nevojë për të luftuar krimin dhe korrupsionin - gjyqësorin, prokurorinë, Këshillin Gjyqësor, Këshillin e Prokurorëve, Gjykatën Supreme dhe Kushtetuese, Ministrinë e Brendshme…

MOTIVIMET: Në shtëpi dhe në botë, konceptet dhe perceptimet e drejtimit të vendit me frikëra të vështira dhe pa kompromis dhe vija të kuqe që kufizojnë ose hyjnë në nacionalizmin e ish -presidentëve nuk kalojnë me këtë rast, por qëndrimet e buta për kompromise dhe kërkim real , zgjidhje të arritshme dhe bashkëpunim me faktorin ndërkombëtar, pa kompromentuar interesat kombëtare, të cilat praktikohen nga qeveria aktuale dhe që sjellin rezultate. Ky koncept çoi në pranimin në NATO dhe më pas lëshimin e vizës për fillimin e negociatave me BE -në (njëri ish -president e konsideron marrëveshjen me Greqinë "një të keqe të domosdoshme", tjetri kërkon anulimin e saj, dhe të dy janë njëzëri kundër Marrëveshjes me Bullgarinë) Me Një politikë e tillë është veçanërisht e papranueshme për këtë të fundit, i cili është një nga ideologët e antikizimit, strateg për maqedonizimin e plotë të shtetit dhe ithtar i alternativave "lindore".

OBJEKTIVI: Dy ish -presidentët, të cilët janë ideologjikisht dhe politikisht shumë të ndryshëm (edhe pse ata janë fëmijë të socializmit), tregojnë një interes të përbashkët i cili, siç do të thoshte azilkërkuesi nga Budapesti, "shihet nga një aeroplan" - për të përmbysur rrymën qeverisë, para së gjithash kryeministrit dhe udhëheqësit të partisë në pushtet, me humbjen në zgjedhjet lokale që do të shkaktonte zgjedhje të parakohshme parlamentare ose një shumicë të re qeverisëse në Parlament. Kështu, ata vendosin padrejtësisht nga njëra anë (e cila nuk i përshtatet ish -etërve të kombit) në garën e përditshme politike të quajtur zgjedhje (lokale). Sigurisht, ai sjell ujë në mulli dhe i jep bilbil fushatës së partisë më të madhe opozitare që dëshiron të vijë në pushtet pa kërkuar falje nga qytetarët për dekadën e shtypjes që i ka bërë qytetarëve, shtetit dhe shoqërisë dhe pa reforma, dhe nuk tregon se ka kapacitetet personale dhe programore për të drejtuar një vend.

Qeveria aktuale nuk është ideale dhe pa gabime. Përkundrazi, por me koston e uljes së vlerësimit dhe madje edhe humbjes së fronit, veçanërisht udhëheqësit të tij, ajo mori vendime të guximshme në interes të shtetit dhe qytetarëve, gjë që nuk ndodhi me ish -presidentët gjatë mandateve të tyre. Burrështetasit e vërtetë ndryshojnë nga politikanët në angazhimin e tyre për të arritur edhe të pamundurën, por ata pranojnë realizimin e së mundshmes dhe asaj reale duke bërë kompromise. Burrat e vërtetë të shtetit janë ata që në qëndrimet, mendimet dhe gjykimet e tyre refuzojnë emocionet, subjektivitetin dhe veçanërisht kotësinë, sepse dikush tjetër që erdhi pas tyre arriti atë që ata dështuan, dhe kjo është me interes dhe interes më të gjerë shoqëror për shtetin dhe qytetarët.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës