
Северна Африка ќе ја замени Србија: Каква е иднината на автомобилската индустрија?
Последиците од кризата во европската автомобилска индустрија, која започна пред неколку години, почнаа да се чувствуваат во Србија дури минатата година, а во оваа и во следните години може да се очекува уште подрастичен пад на приходите и отпуштања во компаниите од овој сектор.
Препорачано
Ова е пораката од тркалезната маса „Состојба и перспективи на автомобилската индустрија, со посебен осврт на германската автомобилска индустрија и последиците за вработените во секторот добавувачи на автомобилската индустрија на Србија“.
Професорот на Економскиот факултет во Белград, Душан Марковиќ, изјави дека од минатогодишните финансиски резултати, се забележува пад на приходите на автомобилските компании што работат во Србија, како и намалување на бројот на вработени. Тој презентираше информации дека, на пример, Јура Корпорејшн минатата година имала пад на приходите од околу 78 милиони евра во споредба со 2023 година, приходите на компанијата ЗФ се намалиле за речиси 31 милион евра, Џонсон Електрик изгубил приходи во вредност од околу 40 милиони евра, а Леони изгубил 29,3 милиони евра. Марковиќ истакна дека отпуштањата во овој сектор продолжиле и оваа година, наведувајќи го примерот на Леони и најавата на Дракслмаер дека ќе ја затвори фабриката во Зрењанин следната година.
На Србија ѝ е потребна стратегија за развој на автомобилската индустрија „Она што го знам од разговорите со директорите на компаниите што работат во областа на електричните кабли е дека во следните пет до шест години најверојатно нема да има такви работни места во Србија. Зошто? Бидејќи Северна Африка е релевантна сега поради пониската цена на работната сила“, рече Марковиќ. Автомобилската индустрија е важна за економијата на Србија, бидејќи, во 2023 година, во Србија работеа повеќе од 150 компании од овој сектор, вработувајќи околу 100.000 луѓе и генерирајќи приходи од околу 7,3 милијарди евра, пишува Данас.