
ЕУ предупредува дека дивеењето на цените мора да престане
Холандската асоцијација на потрошувачи објави истражување кое покажа значителен пад на квалитетот на прехранбените производи поради инфлацијата. Овие податоци повторно ги доведоа во прв план поимите смалување и штедење, кои покажуваат како во време на економска криза производителите си играат со правата на потрошувачите, измамувајќи ги со намалување на пакувањето без предупредување или намалување на квалитетот, а истовремено зголемувајќи ги цените.
Препорачано
Неодамнешното истражување на холандската агенција за заштита на потрошувачите покажа дека процентот на риби во рибните стапчиња „Алберт Хајн“ паднал за 20 отсто, додека цената се зголемила за 40 отсто. Кај маслото за јадење „бертоли“ учеството на маслиновото масло е намалено од 20 на седум отсто, а во супата од кесичката „џамбо пилешко“ учеството на пилешкото од 8,6 на 5,8 отсто. Билјана Борзан од Комитетот за заштита на потрошувачите на ЕУ рече дека според нејзиното истражување, дури 76 отсто од хрватските граѓани забележале значителен пад на квалитетот на храната и хигиенските производи за иста или повисока цена, пишува Политика.
– Проблемот со штедењето, односно заштедата на сметка на квалитетот на состојките е што просечниот граѓанин многу тешко го докажува тоа, а многу често тоа не е ниту означено на амбалажата. И хрватските граѓани забележале пад на квалитетот на услугите – рече таа и даде пример дека дури 66 отсто од испитаниците во Хрватска веруваат дека порано добивале, на пример, подобро хотелско сместување или повеќе содржини за иста цена кога купување билети за некои настани. Проблемите со штедењето одат рака под рака со собирањето, односно намалувањето на пакувањето на производите на производите чии цени остануваат исти. Дури 94,5 отсто од нашите граѓани забележале дека во супермаркетите добиваат потенки чоколади, помали тегли со бебешка храна или помала тежина тестенини, а цените останале исти. Индустријата повторно сака да штеди на грбот на потрошувачите – предупреди Борзан.