Истанбулскиот канал објаснет во 7 точки

  1. Што подразбира новиот Истанбулски канал?
  • Вештачки пробиен канал што ќе го поврзува Црното со Мраморното Море и Средоземјето
  • Ќе претставува алтернативна рута за морскиот транспорт на Босфорскиот премин, а ќе биде побрза, посигурна и попрофитабилна за бродски сообраќај
  1. Зошто се гради новиот Истанбулски канал?
  • Главната причина за изградбата на овој мегапроект е заштита на градот Истанбул и сите ризици и загадувања што ги подразбира бродскиот транспорт низ Босфорскиот премин
  1. Профитира ли Турција од бродскиот сообраќај низ Босфорскиот премин?
  • Турција нема профит од постоењето на Босфорскиот премин
  • Според меѓународната Конвеција од Монтре за бродски сообраќај, Турција наплаќа многу лимитирани такси за пружање услуги за бродовите кои пловат низ Босфор
  1. Каква е безбедноста на сообраќајот низ Босфорскиот премин?
  • Босфор е еден од најопасните морски премини во светот, со 19 остри свиоци, со неколку под агол од 80 степени
  • Како резултат на силните и непостојани подводни струи, за последните 4 години се случиле 65 инциденти со помали и поголеми последици
  • Преминот не е безбеден ни за патнички бродови, кои имаат ограничувања за тежината воведени од 2010 година
  1. Има ли ризици и инциденти по животната средина на Босфор?
  • На 15 ноември 1979 година се случи една од најтешките бродски хаварии на Босфор
    • Во експлозијата на танкер беа искршени сите прозорци на објектите во областа Кадикој, која гледа на Босфор
    • Загинаа најмалку 51 членови на бродската посада
    • Предизвиканиот оган не можел да биде изгаснат еден месец
    • 000 тони сурова нафта се излеа во преминот убивајќи 96% од морскиот свет
  • Во случај на слична несреќа денеска, со оглед на зголемениот сообраќај на танкери, последиците би биле неспоредливо поголеми по Истанбул
  1. Дали новиот Истанбулски канал би бил безбеден за бродски транспорт?
  • Новиот канал би немал опасни свиоци, а најостриот би бил под агол од најмногу 10 степени
  • Би се изградиле неколку попатни пристаништа за превенирање или брзи реакции при бродски хаварии
  1. Кои би биле еколошките придобивки од новиот Истанбулски канал?
  • Штетите по природното окружување на Босфор, предизвикани од вревата на бродските пропелери, до отпадот што го создава бродскиот сообраќај, значително ќе се намалат
  • Ќе се превенира ризикот врз човечките животи, екологијата и историските градби кои со векови постојат на Босфор
  • Областа околу новиот канал ќе се прогласи за „археолошки парк“, со големи зелени површини и национални паркови

Извор: Анадолу Агенција

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот