
Електричен „мерцедес“ ја помина половина Европа без повторно полнење!
„Мерцедес-бенц“ направи огромен скок напред во технологијата на електрични возила (EV). На тест-возење, модифицираниот електричен модел Е-ку-ес, опремен со напредна литиум-метална батерија во цврста состојба, помина неверојатни 1.205 километри без запирање за повторно полнење, на патот од Штутгарт до шведскиот град Малме. Импресивен факт е дека по пристигнувањето, автомобилот имал доволно струја за да помине уште 137 километри.
Препорачано
Овој рекорд не е само обична демонстрација на опсегот, туку и доказ за брзиот развој на технологијата на батерии. Со овој резултат, „Мерцедес“ испрати јасна порака до конкуренцијата, особено до кинеските производители: електричната мобилност отвора ново поглавје на долги и непрекинати возења- објави Каматица.
За разлика од класичните литиум-јонски батерии кои користат течен електролит, батериите во цврста состојба користат цврст електролит. Оваа фундаментална промена носи голем број клучни предности: поголема безбедност, помала тежина и многу поголема густина на енергија. Особено, батеријата во цврста состојба во тест моделот EQS обезбедува дури 25 проценти повеќе употреблива енергија во споредба со стандардна батерија од истиот модел. Најважно е што ова е постигнато без зголемување на масата или димензиите на батерискиот пакет – што значи подолго возење без дополнително оптоварување.
Тест автомобилот беше возен континуирано од центарот на германската автомобилска индустрија, Штутгарт, до Малме, Шведска. Рутата е внимателно избрана за да се тестира издржливоста и ефикасноста на новата технологија, бидејќи таа комбинира возење по автопати, движење во урбани средини и тешки временски услови.
Возилото покажа извонредна стабилност и конзистентност на потрошувачката на енергија, потврдувајќи дека ова не е теоретски опсег постигнат во лабораторија, туку употреба во реалниот свет.
Една од главните пречки за поширокото усвојување на електричните возила е таканаречената „анксиозност од дометот“ – стравот од празнење на батеријата далеку од полнач. Со овој подвиг, „Мерцедес“ покажа дека иднината на електричниот транспорт може да изгледа многу порелаксирано.
Со домет од повеќе од 1.200 км, електричниот автомобил може да се натпреварува, па дури и да ги надминува просечните перформанси на возило со внатрешно согорување. Подолгите патувања стануваат поедноставни, а возачите повеќе не мора детално да ја планираат секоја станица за полнење.
Иако е прототип, оваа демонстрација е јасен сигнал за промена на парадигмата. „Мерцедес“ покажува дека електричните возила повеќе не мора да жртвуваат перформанси или практичност заради екологијата и дека иднината е електрична и доаѓа побрзо отколку што мислевме.