
Битка за новиот албум со сликички на Евро 2024, наместо Панини, албумот го печати италијанскиот Топс
За овогодинешното европско фудбалско првенство, УЕФА го замени долгогодишниот производител на албуми на италијански играчи со американскиот ривал, рапортира Форбс Словенија.
Препорачано
Европското фудбалско првенство започнува во петок, на 14 јуни, а навивачите веќе можат да ги разменат сликите на играчите и да пополнат албуми со нив. Оваа година УЕФА за прв пат по 1976 година избра нов провајдер, американската компанија Топс. Последниот ја вознемири јавноста во Обединетото Кралство со понудата, но вината ја препишува на неговиот претходник, кој во меѓувреме објави свој, иако неофицијален, албум. Топс, најпознат во САД по своите бејзбол картички, стана официјален партнер на УЕФА во 2022 година за Европските првенства до 2028 година.
Ова ги вклучува овогодинешното првенство и Евро 2028, како и Европското првенство за жени следната година. Покрај албумите со сликички, договорот вклучува картички за тргување и други колекционерски предмети. Во новата улога, Топс го замени италијанскиот провајдер Панини, кој издаваше евро-албуми во последните 50 години.
Панини останува официјален партнер на светските првенства организирани од ФИФА најмалку до 2030 година. Панини сè уште ги задржува авторските права на сликите на некои фудбалери од најголемите европски репрезентации. Како резултат на тоа, Топс беше принуден да издаде официјален албум со сликички на кој недостасуваа некои клучни играчи или вклучуваше играчи кои не играа многу минути за составот. Новиот официјален албум предизвика најмногу негодување во Британија, бидејќи познатите играчи Маркус Рашфорд (Манчестер Јунајтед), Букајо Сака (Арсенал), Џон Стоунс и Фил Фоден (двајцата Манчестер Сити) беа исфрлени од сетот Топс на англискиот репрезентативен тим, пишува Би-Би-Си. Покрај тоа, Топс во албумот ја вклучи и репрезентацијата на Велс, која дури и не се квалификуваше на турнирот.
Некои одбрани тимови, вклучувајќи ги Германија и Франција, исто така нема да ги носат своите официјални дресови во албумот. Домаќинот на каналот на Ју Тјуб за тргување со картички Блејзи Колектс го опиша албумот Toпс како „можеби најконтроверзниот албум со налепници на сите времиња“ и ги обвини двата провајдери дека ги разочарале обожавателите, објави британскиот Телеграф. Топс започна да работи во САД во 1930-тите, првично продавајќи гуми за џвакање. Во 1950-тите, тие се обидоа да ја зголемат продажбата со додавање на колекционерски картички во пакетите. Откако овие картички добија бејзбол тема, тие брзо станаа примарен производ на компанијата. Во текот на следните децении, Топс стана синоним за колекционерски бејзбол картички, додека компанијата се менуваше и излезе на берза двапати. Во 1990-тите, Топс се прошири во Европа со купување на британската компанија Мерлин Публишинг, која неодамна ги стекна правата за објавување на албум со сликички од Лигата на шампионите. Во 2007 година, тие се стекнаа и со правата за издавање на колекционерски картички за УЕФА Клупската лига.