
Без голема медиумска помпезност и најава Вучиќ ја отвори брзата железница Белград-Суботица
Српскиот претседател Александар Вучиќ без медиумска помпезност денес присуствуваше на отворањето на брзата железница Белград-Суботица. Тој ќе се вози со возот Соко од Белград до Суботица, јави Нова.рс.
Препорачано
По две недели тестирање, се отвора третата делница од брзата железница Белград-Суботица, од Нови Сад до Суботица, наведува медиумот.
„Верувам дека ова е голем успех за Србија“, рече Вучиќ при превозот на брзиот воз до Суботица.
„За Србија не е важно само да гради брзи железници, туку и редовни. Затоа сега се обидуваме да најдеме пари за изградба и реконструкција на железниците помеѓу Панчево, Опово, Зрењанин, Кикинда, Суботица, Сомбор и повторно поврзување со Врбас“, додаде Вучиќ.
Патем, изградбата на оваа делница започна во ноември 2021 година, а железничката пруга долга приближно 108,1 километар ќе им овозможи на возовите да се движат со брзина до 200 километри на час. Меѓу другото, на трасата на брзата железница Нови Сад – Суботица беа изградени четири моста и два вијадукта (вкупна должина 2,3 км), 27 надвозници (должина 3,9 км) и 15 подвозници (должина 32,3 км).
Изградбата на брза железничка линија со брзина до 200 км/ч помеѓу Белград и Будимпешта е еден од најголемите и најважните инвестициски и инфраструктурни проекти во овој дел од Европа.
По целата брза железничка линија Белград-Нови Сад-Суботица се изградени или реконструирани 16 станици, три станици и шест станици со железнички објекти.
Вкупно повеќе од 120 нови објекти (мостови, галерии, подвозници, надвозници, тунели и пропусти) се изградени по брзата железничка линија од Белград до Суботица.
Возот Сокол помеѓу Нови Сад и Суботица е планиран да патува 41 минути, додека патувањето помеѓу Белград и Суботица ќе трае околу 79 минути, а меѓурегионалните возови ќе патуваат 54 минути од Нови Сад до Суботица и околу 99 минути од Белград до Суботица.
Изведувач беше кинескиот конзорциум „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“, а во проектот беа ангажирани повеќе од двесте подизведувачи и добавувачи, претежно од Србија, но голем број од нив и од земјите на Европската Унија.