Виена/ Фотографија: „Слободен печат“/ Зоран Русмир

Виена меѓу рекорди и предизвици: Дали туризмот го менува имиџот на градот?

Туризмот во Виена покажува импресивен раст и отпорност на кризи, но градот се соочува со предизвици како што се пренатрупаноста во центарот и нарушувањето на традиционалниот имиџ. Регулацијата на туристичките активности и промоцијата на помалку познатите квартови се клучни за одржлив развој.

И покрај новите рекорди во туризмот, Виена се соочува со предизвици на пренатрупаност во центарот на градот и трансформација на нејзиниот имиџ. Директорот на Туристичката организација на Виена, Норберт Кетнер, изразува незадоволство од растечкиот број продавници за сувенири кои ги заменуваат традиционалните продавници, како и појавата на продавници за канабис, шарени чорапи и слатки вафли. Кетнер смета дека овие трендови се резултат на слабостите на традиционалната трговија, која често се насочува кон побрзо остварување на профит од закупците со сомнителен придонес за имиџот на градот.

Слично на тоа, Кетнер не ја гледа вредноста во масовното присуство на продавачи на „Моцарт“ сувенири, такси рикши и електрични олдтајмери. Иако овие активности не можат да се забранат, градските власти планираат понатамошно регулирање на нивното работење преку намалување на бројот на дозволени локации и проширување на зоните на забрана.
Еден од клучните предизвици во организирањето на туристичките текови останува намалувањето на гужвите во центарот на Виена. Кетнер ја нагласува важноста на соработката со туристичките водичи, но напоменува дека договорот за организирање помали групи туристи е тежок предизвик. Сепак, истакнува дека град со повеќе од два милиона жители не може да гарантира дека неговото централно подрачје секогаш ќе биде растеретено од премногу посетители.

Виена/ Фотографија: „Слободен печат“/ Зоран Русмир

Виена во 2024 година оствари рекордни 18,9 милиони ноќевања, што претставува раст од девет проценти во споредба со 2023 година и седум проценти во однос на 2019 година. Адвентскиот период и Новогодишните празници привлекоа исклучително голем број туристи, при што на некои од популарните локации беа забележани долги редици и се чекаше дури и повеќе часови. Кетнер смета дека ваквиот прилив на туристи позитивно влијаеше на трговијата и услугите.

Корист од туристичката потрошувачка главно имаа продавачите на сувенири, чоколади, кафе и луксузни производи, додека традиционалните трговци со текстил останаа на маргините. Тој признава дека продавниците за сувенири сериозно го нарушуваат изгледот на градот, но објаснува дека тие ги привлекуваат туристите поради економската исплатливост и поради желбата на секој турист да има некаков спомен од Виена.

Во текот на 2024 година, само 18 проценти од туристите во Виена биле од Австрија, додека најбројни биле гостите од Германија, САД, Италија и Велика Британија. Туристите од Кина и Јапонија сè уште не ги достигнале бројките од пред пандемијата, иако кинеските посетители повторно се меѓу водечките по потрошувачка. Австрија се фокусира на привлекување луксузни туристи од Кина, дополнително зајакнувајќи го туристичкиот сектор.

Фотографија: „Слободен печат“/ Зоран Русмир

Приходите од сместување во Виена меѓу јануари и ноември 2024 година достигнаа 1,2 милијарди евра, што е 34 проценти повеќе во споредба со 2019 година. Секако, инфлацијата значително влијаеше на зголемување на цените во хотелите, но просечната пополнетост на собите во хотелските капацитети се зголеми на 71 процент, што е највисоко во Австрија.
Дебатата за отворање продавници во недела во центарот на Виена останува без напредок. Градските власти истакнуваат дека договорот за ова прашање е одговорност на социјалните партнери, а решенијата не се на повидок.

Кетнер смета дека намалувањето на сообраќајот во центарот на градот е приоритет за иднината. Паралелно со тоа, туристичката промоција го насочува вниманието на туристите кон помалку познатите квартови надвор од центарот на градот кои исто така нудат одлична програма. Градот планира да издвои повеќе од 15 милиони евра за промоција во 12 земји, а туристите, како платежно способни гости, многу придонесуваат за стабилноста и понатамошниот развој на овој сектор.

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 100 ДЕНАРИ

Видео на денот