Украинските пилоти на Ф-16 имаат проблем: Ќе мора да летаат ниско за да преживеат

Ракетите сакаат височина, но руската противвоздушна одбрана ќе ги држи украинските пилоти блиску до земјата.

Со тоа очигледно е што би можеле да направат украинските воздухопловни сили со своите 85 најавени „F-16“, откако ловците ќе почнат да пристигнуваат во Украина во следните недели, пишува „Forbes“.

Воздухопловните сили би можеле да се обидат да ги пресретнат ловците-бомбардери на руската авијација „Сухој“ кои фрлаат дури 3.000 сателитски водени бомби врз украинските војници и цивилите.

Сухој Су-34 кој лета високо и брзо може да фрли лебдечка бомба 25 милји – или дури 40 милји што е случај со поновите „КАБ“ бомби со подолг дострел. Тоа е доволно што постоечката воздушна одбрана на Украина – поранешните советски ловци и ракетните батерии на теренот – не можат секогаш да возвратат.

Но, на украинските пилоти со Ф-16 ќе им биде скратена работата, објасни аналитичарот Џастин Бронк во новата студија за Кралскиот институт во Лондон. „Редовното пресретнување на летовите со бомби ќе биде многу голем предизвик“, напиша тој.

Главниот проблем е копнената противвоздушна одбрана на Русија, која го прави летот на украинските воени авиони крајно опасен доколку летаат на голема височина практично насекаде во Украина – но особено на околу сто милји од линијата на фронтот, на дофат на рускиот С-400 земја-воздух.

Иако е можно Украина да набавува ракети воздух-воздух со дострел од 100 милји за своите Ф-16, навидум дозволувајќи им на украинските пилоти да пукаат во руските бомбардери од работ на руската воздушна одбрана – во пракса со нив нема да го достигне целиот опсег.

„Кога се блиску до линиите на фронтот, украинските пилоти ќе мора да летаат многу ниско за да избегнат да бидат откриени и соборени од наслојната руска одбрана.

„На толку ниски височини, проектилите започнуваат во густ воздух со многу аеродинамично влечење и мора да се искачат против гравитацијата за да стигнат до височините каде што се нивните цели. Како резултат на тоа, додека нивните ракетни мотори изгорат по првите неколку секунди од летот, тие не би достигнале ни приближно толкава брзина или височина како да се лансирани од ловец кој лета во слаб воздух на големи височини и со суперсоничен брзини“.

Истрелан од мала надморска височина, „AIM-120“ губи потенцијално десетици милји од својот дострел, веројатно ставајќи ги руските бомбардери надвор од дофат – освен ако украинските пилоти не можат некако да летаат длабоко во територијата контролирана од Русија и да преживеат доволно долго за да ги гаѓаат своите цели.

Како што истакна Бронк, едно од можните решенија за овој проблем е ракетата воздух-воздух со подолг дострел како што е Европскиот метеор, кој лета дури 125 милји под оптимални услови. Но, Метеорот е некомпатибилен со Ф-16 – а исто така некомпатибилен со ловците Мираж 2000-5 што Франција и ги вети на Украина.

Но, единствениот ловец од типот на Украина што може да го добие и кој може да го носи Метеорот е шведскиот „JAS-39 Gripen“.

Стокхолм изрази подготвеност да го донира вишокот Грипен на Украина – но исто така се согласи да го паузира секој трансфер додека Украинците конечно не ги добијат своите први пратки со Ф-16.

 

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот