Светски проблем: Недостиг на транспортни работници, невидливата рака на глобалниот синџир на снабдување

Глобален транспорт/ Фото EPA-EFE/ALEX PLAVEVSKI

Транспортните работници – возачите на камиони, машиновозачите, морнарите на товарните бродови, пристанишните работници, па дури и пилотите и аеродромските работници – се работници за кои ретко гледаме, а уште поретко размислуваме. 

Но, тие се еден вид невидлива рака на глобалниот синџир на снабдување без кој, тој синџир едноставно би престанал. Полиците на супермаркетите и трговските центри би се испразниле, а доставата на облека од Бангладеш или електронски уреди од Кина до нашите врати брзо би престанале. 

Но, пандемијата, која веќе живее со нас 18 месеци, сериозно ја попречи нивната работа – со забрани или ограничувања за влез во различни земји, како што се задолжително тестирање, вакцинација или карантин, пишува Гардијан.  

Овие мерки варираат од земја до земја, што дополнително го отежнува целиот процес. Затоа, предупредувањето што штотуку го испратија водечките меѓународни синдикати треба да се сфати сериозно.  

„Транспортните работници го држат светот во движење, но владите ги изневерија“  

Во отворено писмо до шефовите на државите кои во средата присуствуваа на Генералното собрание на Обединетите нации, Меѓународната бродска комора за бродови (ИКС), Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (ИАТА), Меѓународната унија за транспорт на патишта (ИРУ) и Меѓународните работници за транспорт Федерацијата (ИТФ) предупреди на „колапс на глобалниот транспортен систем“ доколку владите не ја вратат слободата на движење на транспортните работници и не им дадат приоритет да добијат вакцина признаена од Светската здравствена организација (СЗО).  

„Од почетокот на пандемијата, поморската, патната и воздухопловната индустрија гласно и јасно ги повикаа владите да обезбедат слободно движење на транспортните работници и да ги укинат забраните за патување и други ограничувања што имаа исклучително штетен ефект врз нивната безбедност. Тие се од витално значење за слободното движење на производи, вклучително и вакцини и заштитна опрема, но владите ги изневерија и нивните службеници ги зедоа здраво за готово “, се вели во писмото.  

Покрај приоритетите за вакцинација, писмото повикува на создавање на стандардизиран процес за ковид сертификати, односно за демонстрација на здравствена состојба или статус на вакцинација, а побараа од СЗО и Меѓународната организација на трудот (МОТ) да го решат ова прашање на Генералното собрание на ОН заедно со одделните влади. 

„Глобалните синџири на снабдување почнуваат да попуштаат, бидејќи двегодишниот товар за транспортните работници го зема својот данок. Овие здруженија и синдикати заедно претставуваат дури 65 милиони транспортни работници низ целиот свет и покриваат повеќе од 20 трилиони долари во глобалната трговија годишно“, се вели во писмото. 

Шефовите на транспортот предупредија дека државите не ги послушале и не презеле одлучни и координирани активности, по што тие ги повикаа шефовите на владите да престанат со префрлање на вината во и меѓу владите и да ја решат кризата пред претстојната празнична сезона.  

„ Сезоната повторно ја зголемува побарувачката за товар, што врши дополнителен притисок врз синџирот на снабдување. Сите транспортни сектори исто така немаат работници и очекуваат повеќе работници да си заминат поради лошиот третман со кој милиони луѓе се соочија за време на пандемијата, што го доведува синџирот на снабдување уште поголема закана“, се додава во соопштението.  

Гај Платен, генералниот секретар на ИЦС, рече дека недостатокот на работници најверојатно ќе се влоши до крајот на годината, бидејќи морнарите можеби нема да сакаат да се обврзат на нови договори и да ризикуваат да не бидат дома за Божиќ поради затворањето на пристаништата и постојаните промени во ограничувањата за патување меѓу земјите.  

Недостиг на гориво, затворени бензински: Како Британија дојде до ваков проблем?

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот