Korridoret hekurudhore në rrugën e Slepçes

Sonja Kiridzievska
Foto: Dragan Mitrevski / Free Press

Askush nuk beson më se do të ketë tren nga Shkupi në Sofje në vitin 2027, dhe nga Adriatik në Detin e Zi në vitin 2030?!

Treni i udhëtarëve nga Shkupi në Manastir është bllokuar dhjetë ditë më parë nga një lokomotivë mallrash e prishur. Pasagjerët u bllokuan në stacionin me një emër simbolik - Slepce. Ata ngrinë në trenin që u nis të dielën pasdite dhe arritën në destinacionin përfundimtar të hënën. Ai përshkoi një pjesë prej 175 kilometrash në dhjetë orë.

Për shkak të incidenteve të tilla, ka gjithnjë e më pak pasagjerë në trena, pavarësisht se është forma më e lirë dhe më miqësore me mjedisin e transportit. Trafiku i pasagjerëve është vazhdimisht në rënie cilësore dhe sasiore dhe rrjetet sociale janë të mbushura me dëshmi për vonesa, karroca të pista dhe mosrespektim të orarit. Si pasojë e asaj situate, një pjesë e madhe e trenave ose janë anuluar ose nuk qarkullojnë prej vitesh, për të mos shtuar humbjet.

Pas gati shtatë vjetësh nga promovimi i fundit i trenave të rinj, të cilin qeveria e Nikolla Gruevskit i shpalli në të gjitha këmbanat dhe bilbilat, Shkupianët vitin e kaluar patën mundësinë të shijojnë shkëlqimin e trenit blu "Connecting Europe Express", i cili. është në një turne pesë-javor nëpër Evropë. Ai kaloi nëpër 26 vende dhe vizitoi më shumë se 100 qytete për të promovuar transportin hekurudhor në Evropë në Vitin e Hekurudhave në Evropë. Treni special, i cili nisi nga Lisbona, përshkoi 20.000 kilometra, përfundoi misionin e tij në Paris dhe rrugës u ndal në stacionin hekurudhor në Shkup, i cili ishte të paktën i papastruar në këtë drejtim. Me tren ka mbërritur edhe ministri i Transportit dhe Lidhjeve Blagoj Boçvarski, i cili më pas ka shfrytëzuar rastin për të rikujtuar edhe një herë vizionin tonë strategjik për t'u bërë anëtar i plotë i familjes evropiane. Natyrisht, ai ka thënë vazhdimisht se po ndërtohen korridoret 10 dhe 8. Ato rrugë të zbrazëta përmenden gjithmonë në një vit zgjedhor dhe prej kohësh janë zhytur në ferra dhe gurë. Qytetarët bëjnë shaka se nëse do të ishte vendosur të paktën një travers hekurudhor çdo vit, deri më tani do ta kishim ndërtuar hekurudhën për në Bullgari. Ah, ëndrra boshe... Prandaj askush nuk beson më se në vitin 2027 do të ketë tren nga Shkupi në Sofje, dhe në vitin 2030 nga Adriatiku në Detin e Zi?!

Rehabilitimi dhe rivitalizimi i plotë i sistemit hekurudhor përfundoi ashtu siç filloi. Në vitin 107 mbërritën 2015 makina mallrash të shpallura me pompozitet dhe për to u paguan 13,2 milionë euro. Autoritetet mburreshin se do të mbërrinte i pari nga gjashtë grupet e trenave të pasagjerëve, që kushtojnë rreth 25 milionë euro. Krahas trenave të rinj, Maqedonia duhej të kishte stacione të reja hekurudhore. Dhe kjo eshte. Trenat erdhën, por hekurudha e lashtë nuk i lejonte të shfaqeshin në dritën e duhur. Ndonëse janë të “projektuar” për të ecur me shpejtësi 150 kilometra, e vërteta e trishtë është se ata trena ende zvarriten me pesëdhjetë kilometra në orë, sepse Maqedonia nuk ka binar për shpejtësi të tilla.

Sot, udhëtimi nëpër Evropë me tren është më i shpejtë se sa me aeroplan, dhe Japonia ka kohë që teston trenat me shpejtësi 500 kilometra në orë. Trenat italianë kanë “ulur” distancën mes Milanos, Firences apo Romës në më pak se tre orë. Nga Pekini në Shangai, 1.300 kilometra përshkohen për katër orë e gjysmë, dhe nga Parisi në Marsejë (660 kilometra) duhen 3,5 orë. Edhe lagjja e saj ka me çfarë të mburret - hekurudha e shpejtë nga Serbia është gati, por me siguri do ta anashkalojë Maqedoninë.

Лiberalizimi i trafikut hekurudhor u vonua për të paktën dhjetë vjet. Paralelisht me atë proces është dashur të bëhet edhe shitja e Hekurudhave të Maqedonisë - Transport. Ministria e linjës priste që deri në fund të vitit 2022 të krijoheshin të gjitha kushtet e nevojshme për hapjen e tregut të shërbimeve të transportit hekurudhor. Këtu, viti mbaron për një muaj dhe do të jetë një tjetër i humbur. Humbjet e "Hekurudhave të Maqedonisë - Transport" dhe "Hekurudhave të Maqedonisë - Infrastrukturë" kushtojnë mesatarisht njëzet milionë euro në vit, kurse matematika për njëzet vitet e fundit është një kosto prej më shumë se 400 milionë euro. Kjo do të thotë se joprofesionalizmi dhe menaxhimi i keq “hëngrën” një hekurudhë drejt Bullgarisë. Gëzuar!

Përditshmëria e zymtë e hekurudhave ekspozon premtimet e rreme të të gjitha grupeve politike të deritanishme, në të cilat korridoret 10 dhe 8 janë pjesë integrale e çdo fushate. Për fillim le ta thyejnë rrugën e ngulur në Slepçe!

Video e ditës