Treni për në Sofje, i cili ishte vonuar për tridhjetë vjet, ka mbërritur sërish në Bruksel

Jeanne P. Bozinovska / Free Press

Nuk e dimë nëse Lokvenec në Bruksel po fliste për hekurudhën "historike" drejt Bullgarisë, për linjat hekurudhore në vend, për vendosjen e rampave në vendkalime të pashënuara... por nuk ka rëndësi, sepse ne e dimë gjendja e hekurudhave dhe e trenave dhe, veçanërisht, atyre që duhej të shkonin diku me tren

Delegacioni i Ndërmarrjes Publike Hekurudha të Republikës së Maqedonisë së Veriut-Infrastrukturë, i udhëhequr nga drejtori Harry Lokvenec, ndodhet në një vizitë pune në Bruksel. Siç thuhet në njoftim, Lokvenec në krye të delegacionit, para eurodeputetëve dhe pjesëmarrësve dhe donatorëve të tjerë do t'i prezantojë investimet aktuale kapitale në infrastrukturën hekurudhore në Parlamentin Evropian.

Nuk e dimë se çfarë tha Lokvenec në Bruksel, por nuk ka nevojë. Nuk ka rëndësi nëse ai fliste për hekurudhën "historike" drejt Bullgarisë apo për linjat hekurudhore në vend, apo ndoshta për vendosjen e rampave në vendkalimet hekurudhore të pashënuara... Nuk ka rëndësi vërtet, sepse ne e dimë shumë mirë. gjendja e hekurudhave dhe e trenave dhe, veçanërisht, e atyre që patën aq fat të përdornin një tren.

Ndoshta Lokvenec u tha pse hekurudha për Bullgarinë është një projekt rekord në vend dhe u shpjegoi se kush dhe çfarë lajmëronte dhe premtonte gjithçka, duke filluar nga viti i largët 1993. Ndoshta i ka kthyer të gjithë tenderët me datat se kur do të niset treni i parë për në Sofje - në vitin 2012 kishte një deklaratë se hekurudha po bëhej realitet, pastaj 2017, 2022... 2024 ishte premtuar nga VMRO-DPMNE nëse do të vinte. në pushtet, por nuk erdhi, kështu që u projektua viti 2025, që është ende larg realitetit.

Apo ndoshta Lokveneci u ankua se çdo vit që nga viti 1994 ndaheshin para në buxhet për hekurudhën, por devijoheshin për nevoja të tjera.

Dhe nuk është se në Bruksel nuk e dinë deri ku janë investimet në infrastrukturën hekurudhore, sepse një pjesë e madhe e parave vijnë nga atje. Nuk është edhe aq larg viti 2018 kur ministri i atëhershëm i Transportit dhe Lidhjeve, Goran Sugareski, njoftoi se kanë siguruar 145 milionë euro, prej të cilave 70 milionë grante, dhe më pas ka parashikuar datën që hekurudha të jetë gati deri në vitin 2025. Ai po ashtu tha se ka përfunduar përgatitja e dokumentacionit të projektit për seksionin e tretë nga Kriva Pallanka deri në kufirin bullgar, për të cilin janë siguruar 60 milionë euro mjete IPA. Përgjigjja i ka ardhur një vit më vonë nga evropiani Nicolo Bertolini, shef i departamentit për bashkëpunim në Delegacionin e BE-së në Shkup, i cili ka deklaruar se mund të humbasin paratë që përmendi Sugarevski. “Kemi dhënë 70 milionë euro përmes IPA-s për të përfunduar hekurudhën nga Shkupi në Bullgari. Dhe kjo ende nuk është zbatuar. Madje, ne kemi dhënë edhe 60 milionë euro që e njëjta hekurudhë të vazhdojë, por ky program nuk po ecën përpara. Ne rrezikojmë shumë për të humbur këto fonde nëse nuk ka progres deri në fund të projektit”, tha Bertolini në atë kohë.

Kur të mbarojë së foluri për investimet kapitale, Lokveneci me siguri do t'i rikthehet grevave të punonjësve të Hekurudhave, të cilët vazhdimisht kanë kërkuar që një pjesë e pagave t'u paguhet në kohë dhe në fund të përfundojë me planin si udhëtimi me tren, p.sh. Shkupi deri në Manastir - një distancë prej 200 kilometrash - të jetë më e shkurtër se gjashtë orë. Nëse treni nis fare (kjo ndodh gjithnjë e më pak) dhe nëse nuk ngec diku në gjysmë të rrugës. Në kohën kur i gjithë rajoni flet për një hekurudhë të shpejtë, për 30 vjet mburremi se sa “të avancuar” kemi qenë në projektin e Kumanovës nga kufiri bullgar.

Pasi delegacioni i Hekurudhave prezanton planet (ndoshta) optimiste për investime kapitale në infrastrukturën hekurudhore, nuk do të ishte keq që një delegacion tjetër të shkojë në Bruksel, këtë herë i përzier me Ministrinë e Mjedisit dhe Planifikimit Hapësinor, Qytetin e Shkupit dhe Komuna e Sarajit. Dhe mund të mburren para Europës se pas dy vitesh e gjysmë ranë dakord për drejtimin e Matkës. Epo, ata ende nuk e kanë diskutuar projektligjin për Matkën, me të cilin duhet të rishpallet zonë e mbrojtur dhe të hartohet një plan për menaxhimin e saj. Dhe kjo, tani pasi u bë dëmi me platformat e ndërtimit pa leje për të cilat askush nuk mbante përgjegjësi. “Fatkeqësisht, u desh më shumë se sa donim”, thotë ministri Naser Nuredini.

Ndoshta Lokvenec tha të njëjtën gjë në Bruksel me stil – investimet në hekurudhë, për fat të keq, po zgjasin më shumë seç donim, por të paktën fundi i projektit hekurudhor drejt Bullgarisë është në horizont, ja ku është viti 2025, i cili sapo nuk ka ardhur. Të mos ngecim si me autostradën për në Ohër...

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës