Masat e qeverisë për COVID nën kontroll: Kompanitë nuk kthyen 23 milionë euro të ndihmës së marrë nga shteti

Foto: Janusz Pieńkowski / Alamy / Alamy / Profimedia

Numri i punëdhënësve që nuk kanë paguar paga deri në janar të vitit 2022 është 135 për gjithsej 435 të punësuar për shumën e përkrahjes së shfrytëzuar prej 6.317 mijë denarë, që ka si pasojë keqpërdorimin e mbështetjes së ndarë financiare.

Enti Shtetëror i Auditimit (ESSH) publikoi në faqen e saj të internetit raportin përfundimtar të auditimit nga auditimi i performancës me temën “Masat dhe politikat e marra në mbështetje të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e shkaktuar nga Covid-19”, në të cilin pika se si rezultat i gjendjes së krijuar janë shkaktuar zvogëlim të të hyrave në buxhet në vlerë të përgjithshme prej 1.437.005 mijë denarë, përkatësisht rreth 23 milionë euro.

- Qëllimi i auditimit të kryer është që t'i përgjigjet pyetjes: “A janë krijuar, zbatuar, kontrolluar, monitoruar dhe janë adekuate masat për mbështetjen financiare të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e shkaktuar nga Covid-19? raportet për efektet e masave të marra?" në drejtim të rritjes së efektivitetit të masave dhe politikave për përballimin me sukses të pandemisë Covid-19 dhe mbështetjen e vendeve të punës. Me këtë auditim të performancës mbuluam 36 për qind nga gjithsej mjetet e planifikuara për vitin 2020 dhe 2021 përmes programit të Qeverisë P - Masat për ballafaqim me krizën Covid-19, që paraqet 12.637.534 mijë denarë (rreth 205 milionë euro), nga të cilat 11.512.447 kanë është realizuar.11.03.2020 mijë denarë. Periudha që është mbuluar nga auditimi i performancës është nga data 31.01.2022 deri më XNUMX, megjithëse fusha, çështje dhe ngjarje të caktuara janë mbuluar më pas deri në ditën e njoftimit për auditimin e kryer, sipas ZSHR-së.

Aktivitetet e auditimit, shtojnë ata, synonin këto fusha: Kuadri ligjor dhe krijimi i masave dhe politikave për të mbështetur punësimin dhe profesionet e prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e shkaktuar nga Covid-19; Procedurat për dhënien dhe zbatimin e masave për mbështetjen financiare të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike; dhe Mekanizmat e kontrollit, monitorimi dhe vlerësimi i rezultateve të arritura.

- Me auditim është marrë një siguri e arsyeshme se krijimi i masave është kryer në mungesë të planifikimit strategjik me qëllime të përcaktuara qartë dhe tregues të performancës. Auditimi konstatoi se institucionet në vend nuk kanë të dhëna të plota mbi bazën e mbështetjes financiare të kthyer për përfitues brenda afateve dhe shumës së përcaktuar në buxhet. Sipas analizës së auditimit, punëdhënësit dhe personat fizikë përfitues të masave për subvencionimin e kontributeve dhe pagesën e pagave kanë kthyer vetëm 29 për qind të detyrimit të llogaritur për kthim, gjë që ka si efekt më pak mjete të kthyera në Buxhet në shumën prej 988.307 mijë denarë. Gjithashtu, për faktin se nuk ka asnjë mënyrë për të kontrolluar dhe rikthyer mjetet e ndara për mbështetje financiare të njëhershme për personat fizikë dhe juridikë nga aktivitete të veçanta, ekziston rreziku që personat juridikë që nuk i kanë plotësuar kushtet nuk do të kthimin e mjeteve në buxhet në vlerë prej 448.698 mijë denarë. Kushtet e deklaruara shkaktojnë zvogëlimin e të hyrave buxhetore në vlerë të përgjithshme prej 1.437.005 mijë denarë, përkatësisht rreth 23 milionë euro, thekson ZSHR.

Instituti rikujton se kriza e shkaktuar nga përhapja e koronavirusit Covid-19 ka shkaktuar humbje të vendeve të punës dhe humbje të mëdha të të ardhurave të punëtorëve, gjë që ndikon në uljen e konsumit të mallrave dhe shërbimeve.

Sipas të dhënave të Agjencisë së Punësimit, nga fillimi i pandemisë deri më 31.12.2020 dhjetor 17.022 kanë humbur punën gjithsej XNUMX punëtorë. Mungesa e analizave dhe vlerësimeve me shkrim gjatë krijimit të masave për mbështetjen e punësimit në procesin e vendimmarrjes, dobësitë dhe pavendosmëria e konstatuar në dekretet me fuqi ligjore dhe ligjet e miratuara që rregullojnë kushtet, mënyrën dhe procedurën e dhënies ndikojnë në efikasitet. të zbatimit, monitorimit të realizimit të masave dhe ruajtjes së vendeve të punës, thekson SAO.

Ata raportojnë se të dhënat jo të plota për numrin e punëdhënësve të cilët kanë përmbushur/nuk kanë përmbushur detyrimin për kthimin e mbështetjes financiare brenda afateve dhe shumës së përcaktuar në Buxhet ka efekt në pakësimin e mjeteve të kthyera dhe realizimin e të hyrave më të ulëta në buxhet.

- Auditimi ka konstatuar se ka një shkallë të lartë të realizimit të masave të mbuluara për mbështetje financiare për pagesën e pagave dhe mbështetjen e profesioneve, por edhe se ka dallime në të dhënat për numrin e përfituesve dhe fondet e miratuara/paguara. për përfituesit që u paraqiten nga institucione të ndryshme kompetente. Mungon një mënyrë gjithëpërfshirëse, reciprokisht e harmonizuar dhe e integruar për mbajtjen e evidencës së mbështetjes financiare të miratuar dhe realizuar në Qeveri me masa, si dhe një qasje jokonsistente ndaj informacionit në lidhje me zbatimin e masave, gjë që redukton transparencën dhe llogaridhënien. të institucioneve kompetente në shpenzimin e mjeteve dhe nuk krijon kushte për matjen e efekteve të tyre, thekson ZSHR.

Pas zbatimit të masave për mbështetje financiare të punëdhënësve për pagesën e pagave, siç thonë ata, IRS ka konstatuar se një numër i caktuar i punëdhënësve - përfitues të mbështetjes nuk i kanë paguar pagat punëtorëve.

- Numri i punëdhënësve që nuk kanë paguar paga deri në janar 2022 është 135 për gjithsej 435 të punësuar për shumën e përkrahjes së shfrytëzuar prej 6.317 mijë denarë, që ka si pasojë keqpërdorimin e përkrahjes së ndarë financiare. Moskoha dhe shtrirja e vogël e kontrolleve të kryera në terren prej 0,53 për qind të shumës së akorduar të mbështetjes financiare, mënyra e përzgjedhjes së punëdhënësve për kontroll, si dhe personeli i pamjaftueshëm i institucioneve, krijojnë rrezik që një pjesë e punëdhënësve të përdorin mjete financiare. mbështetje pa plotësuar kushtet e parashikuara me dekrete dhe ligje, thekson ZSHR.

Sipas tyre, mangësitë e konstatuara dhe efektet e arritura të masave për mbështetjen financiare të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e shkaktuar nga Covid-19 tregojnë se është e nevojshme të përmirësohet efikasiteti i institucioneve kompetente në planifikim dhe zbatim. masat e ardhshme për ruajtjen e vendeve të punës dhe reduktimin e pasojave ekonomike të pandemisë.

Ata rekomandojnë se nevojitet rregullimi ligjor i gjendjes së jashtëzakonshme dhe miratimi i dokumenteve strategjike për trajtimin e pasojave të një pandemie; planifikimi dhe realizimi i masave duhet të bazohet në analizat e kryera dhe treguesit e përcaktuar për matjen e suksesit të masave; krijimi i një regjistri gjithëpërfshirës dhe të plotë të mbështetjes financiare të miratuar dhe të paguar nga masat dhe një qasje e harmonizuar ndaj informacionit në lidhje me zbatimin e tyre; mbajtjen e evidencës për mbështetjen financiare të kthyer nga përfituesit dhe masat dhe marrjen e masave për mbledhjen e mjeteve në bazë të vendimeve të nxjerra për kthimin e mbështetjes financiare në buxhetin e shtetit; dhe shtimi i shtrirjes së kontrolleve të zbatuara tek përfituesit e mbështetjes financiare dhe matja e efekteve të masave të zbatuara.

Për të përballuar pasojat e krizës së shkaktuar nga virusi Covid-19, Qeveria ka miratuar gjashtë paketa masash ekonomike në periudhën nga data 19.03.2020 deri më 20.04.2021. Auditimi përfshin planifikimin dhe zbatimin e gjashtë paketave të masave ekonomike të miratuara nga Qeveria në vitin 2020 dhe 2021 në pjesën e masave për mbështetje financiare për subvencionimin e kontributeve nga sigurimet shoqërore të detyrueshme, mbështetje financiare për punëdhënësit për pagesën e pagave, mbështetje financiare për personat fizikë që janë të vetëpunësuar, kompensim monetar për të gjithë personat që kanë humbur vendin e punës nga data 11 mars deri më 30 prill 2020, si dhe masa për mbështetjen e profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore dhe ekonomike - mbështetje për sportistët, artistët e pavarur dhe kulturor. punëtorët.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës