Tilev për MPB: Skriningu është proces kompleks – do të zgjasë deri në nëntor 2023, me mundësi të disa rregullimeve

Dragan Tilev SEA - Këshilltar Shtetëror për Politika dhe Koordinim Evropian / Brifing i mëngjesit

Këshilltari shtetëror për politika evropiane në Sekretariatin për Çështje Evropiane, Dragan Tilev, sqaron për MPB-në procesin e ardhshëm të skriningut bilateral me BE-në për përputhshmërinë e legjislacionit evropian me legjislacionin e Maqedonisë, i cili duhet të fillojë në shtator. Ai thotë se nga pikëpamja formale dhe juridike, nuk ka dyshim se për ne negociatat tashmë kanë nisur me hapjen e Konferencës Ndërqeveritare, e cila do të qëndrojë e hapur gjatë gjithë kohëzgjatjes së negociatave, e cila duhet të rezultojë me nënshkrimin dhe ratifikimi i Marrëveshjes së Anëtarësimit dhe anëtarësimi i plotë i vendit në BE.

Tilev po ashtu për MPB-në thotë se konstelacioni gjeopolitik i situatave kërkon të menduarit racional dhe vendimmarrjen e shpejtë, por edhe korrekte, në interes të prioriteteve shtetërore dhe kombëtare dhe se nuk ka alternativë më të mirë për ne se anëtarësimi në BE dhe nuk do të ketë. të jetë në kohën e duhur.

Sipas tij, çdo dobësi që do të shfaqnim në orientimin tonë euroatlantik do të na dëmtonte dhe mund të kishte pasoja negative afatgjata.

- Nga konkluzionet e Këshillit dhe nga deklaratat e liderëve politikë të BE-së është mjaft e qartë se negociatat nuk do të mund të vazhdojnë, nëse nuk ndodhin ndryshimet kushtetuese. Është një barrë e madhe për shoqërinë tonë dhe një sfidë e madhe politike, e cila nuk guxon të ziejë gjatë, vlerëson për MPB-në këshilltari shtetëror Tilev.

Ai sqaron se procesi i shqyrtimit apo rishikimi i legjislacionit është pjesë përbërëse e procesit të negociatave të anëtarësimit dhe se zhvillohet në dy faza - pjesa shpjeguese dhe dypalëshe.

Ai rikujton se Vendimi për fillimin e negociatave është marrë tashmë në mars 2020 me unanimitet dhe pas nënshkrimit të Protokollit dypalësh më 17 korrik 2022 dhe pëlqimit të marrë nga Bullgaria, Korniza e Negociatave është miratuar edhe nga Këshilli i BE-së, në procedurë me shkrim e seancës së jashtëzakonshme më 18 korrik 2022. Një ditë më pas, pra më 19 korrik, u hap Konferenca Ndërqeveritare për një takim politik ndërmjet BE-së dhe Maqedonisë së Veriut, dhe menjëherë procesi i shqyrtimit filloi zyrtarisht me shënimet e para të përgjithshme për rrjedhën e saj dhe draft Kalendarin.

– Faza e parë, shqyrtimi shpjegues është një rishikim i legjislacionit europian kur ekspertët e Komisionit Europian prezantojnë dhe shpjegojnë në detaje legjislacionin europian tek ekspertët tanë. Këto janë aktet ligjore që janë objekt i negociatave të anëtarësimit, ose më saktë, të cilat ne do të duhet t'i transpozojmë në sistemin ligjor të brendshëm dhe t'i zbatojmë plotësisht. Faza e dytë është pjesa dypalëshe, kur ekspertët tanë prezantojnë statusin e transpozimit të të njëjtit legjislacion evropian në sistemin juridik kombëtar, pra çfarë kemi transpozuar deri tani, si po shkon zbatimi, çfarë dhe kur do të transpozojmë nga Legjislacioni evropian në periudhën e ardhshme, me një plan të qartë dhe se kur do të jemi plotësisht të harmonizuar me legjislacionin evropian, në të gjitha fushat, thotë Tilev.

Ai theksoi se fazën e parë, pra depistimin shpjegues, së bashku me Shqipërinë e kemi bërë tashmë një herë në periudhën 2018-2019, në gjithsej 33 kapituj, por për shkak të bllokimeve që kemi hasur ndërkohë është vënë në pauzë. .

– Me zhbllokimin e procesit dhe hapjen e Konferencës Ndërqeveritare dhe rifillimin e shqyrtimit, në fakt do të riorganizojmë tani sipas Metodologjisë së re për Negociatat e Anëtarësimit. Ekzaminimi do të vazhdojë sipas një strukture grupi, në gjashtë grupe në të cilat janë grupuar 33 kapituj, me një rifreskim të pjesës së shqyrtimit shpjegues, së bashku për ne dhe Shqipërinë, me legjislacionin e ri të miratuar nga dhjetori 2019 deri më sot, d.m.th. deri në vitin 2022/2023, dhe më pas paralelisht me shfaqjet dypalëshe për të gjitha grupimet, fushat dhe kapitujt, por në këtë pjesë veçmas, konkretisht për ne dhe konkretisht për Shqipërinë, tha ai.

Shfaqja do të zgjasë deri në nëntor të vitit 2023, me mundësi rregullimesh të caktuara

I pyetur nga MPB-ja për të sqaruar se sa do të zgjasë dhe çfarë do të ndodhë më pas, Tilev thotë se skriningu, “freskues” dhe dypalësh, sipas draft-kalendarit, do të zgjasë deri në nëntor të vitit 2023, me mundësi të përshtatjes sipas kushtet e dhëna.

– Do të fillojmë me grupin e vlerave themelore, i cili, sipas Metodologjisë së re dhe Kornizës së Negocimit, hapet fillimisht dhe mbyllet në fund të negociatave të anëtarësimit, do të zgjasë më gjatë dhe është gjithashtu më kompleksi dhe më i vështirë për t'u negociuar. . Brenda këtij grupi janë edhe elementë në negociata, përveç Sundimit të Ligjit (kapitujt 23 dhe 24), që janë pjesë e negociatave për herë të parë, përkatësisht Kriteret Ekonomike, Reforma e Administratës Publike dhe Funksionaliteti i Institucioneve Demokratike. Me këtë Klaster janë të ndërlidhur edhe kapitujt për Prokurimin Publik, Statistikat dhe Kontrollin Financiar, ndërsa të gjitha këto elemente janë të lidhura horizontalisht me kapacitetet për të luftuar korrupsionin, sqaron Tilev për MPB-në.

Ai theksoi se pas përfundimit të shfaqjeve dypalëshe, sipas kalendarit të dhënë, të ashtuquajturat. "raportet e shqyrtimit", në të cilat Komisioni Evropian për të gjitha grupimet, fushat dhe kapitujt bën një pasqyrë të statusit, planeve dhe kushteve për hapjen e secilit grup. Miratimi i këtyre raporteve të shqyrtimit, shton ai, dhe standardet e përcaktuara për hapjen e negociatave për çdo grupim miratohen nga Këshilli i BE-së njëzëri.

- Në rastin tonë, për hapjen e negociatave për grupin e Vlerave Themelore, tashmë janë dhënë standardet bazë, përkatësisht Udhërrëfyesi për shtetin e së drejtës me Planin e Veprimit bashkëngjitur dhe Udhërrëfyesi për reformën e publikut. administrata. Më pas vijojnë standardet e përkohshme në rubrikën Sundimi i ligjit, si dhe standardet për mbylljen e negociatave për të gjithë kapitujt individualë, ka theksuar Tilev për MPB-në.

Tilev vlerëson se ne jemi të gatshëm dhe kemi kapacitete të mjaftueshme për këtë proces, sepse vendi po përgatitej për negociata shumë vite më parë, por thekson se kjo nuk duhet të na çojë në përfundimin se skriningu, pra skriningu dypalësh, është një ushtrim i lehtë dhe i thjeshtë. .

Përkundrazi, shton Tilev, është një proces jashtëzakonisht kompleks analizash të thella për të gjitha politikat sektoriale me një plan të qartë se çfarë, kush, kur, si dhe me çfarë mjetesh financiare do të bëjë për harmonizimin e plotë me të gjithë ligjin evropian. duke përfshirë zbatimin e qetë dhe kompetent të të njëjtit.

- E kam theksuar vazhdimisht se jemi gati të fillojmë negociatat dhe skriningun, por për të negociuar dhe mbyllur në mënyrë efektive negociatat deri në vitin 2030, është e nevojshme të forcohen dhe rinovohen ndjeshëm strukturat përgjegjëse për udhëheqjen e procesit. Përkatësisht, në deklaratën politike të Kryetarit të Qeverisë në hapjen e Konferencës Ndërqeveritare, ne kemi premtuar dhe me këtë kemi marrë përsipër obligimin që deri në vitin 2030 të jemi plotësisht të përgatitur për anëtarësim të plotë. Kjo do të thotë se do të duhet të shfrytëzojmë të gjitha burimet për të përmbushur këtë qëllim ambicioz, i cili, sipas meje, duhet të bëhet projekt shtetëror dhe prioritet shtetëror numër një, theksoi ai.

Tilev gjithashtu thekson se nëse vlerësojmë përputhshmërinë tonë të përgjithshme me legjislacionin e BE-së, e cila sipas një vlerësimi të përafërt aktualisht arrin rreth 45 për qind, në përgjithësi mund të themi se pozicioni ynë fillestar është mjaft i mirë, pothuajse në nivelin e Malit të Zi dhe Serbisë, të cilat tashmë ata kanë negociuar për një dekadë.

- Por ky është vetëm vlerësimi ynë, për të pasur një ide reale se ku jemi, do të duhet të presim derisa të kalojmë ekzaminimet dypalëshe dhe të marrim raportet e shqyrtimit për të gjitha grupimet. Atëherë do të mund të themi më saktë dhe objektivisht se ku jemi dhe sa më tej duhet të shkojmë për të arritur qëllimin, thotë Tilev.

Ai theksoi se sundimi i ligjit, lufta kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit, reforma e administratës publike dhe funksionaliteti i institucioneve demokratike, përfshirë marrëdhëniet e fqinjësisë së mirë, pra zbatimi i marrëveshjeve dypalëshe me Greqinë dhe Bullgarinë, do të jenë të një rëndësie të veçantë për ne.

- Nga aspekti i nevojave financiare, pra investimeve të mëdha, sfidë do të jetë infrastruktura energjetike dhe e transportit, si dhe investimet në fushën e mbrojtjes së mjedisit, dhe nga aspekti i shtrirjes së legjislacionit evropian, një e veçantë. Sfidë do të jetë fusha e bujqësisë, sigurisë ushqimore dhe sërish mbrojtja e mjedisit jetësor, vlerësoi Tilev.

Hapja e Konferencës së Dytë Ndërqeveritare, pas ndryshimeve kushtetuese

Në një intervistë për MIA-n, këshilltari shtetëror për politika evropiane Dragan Tilev rikujton se nga konkluzionet e Këshillit dhe nga deklaratat e liderëve politikë të BE-së, negociatat nuk do të mund të vazhdojnë, nëse nuk bëhen ndryshimet kushtetuese. vend, pra përfshirja e bullgarëve në Kushtetutë.

- Me konkluzionet e Këshillit të BE-së të datës 18 korrik 2022, përcaktohen hapat që do të ndjekë Konferenca jonë Ndërqeveritare. Domethënë pas hapjes së saj, në formatin e një konference politike, na u vendos “kriteri politik” i parë, përkatësisht ndryshimet kushtetuese, si parakusht për përfundimin e hapjes së negociatave për anëtarësim me Konferencën e ardhshme Ndërqeveritare. Duhet të ndodhë automatikisht, pa një vendim të ri politik, sapo të finalizojmë dhe zyrtarizojmë ndryshimet kushtetuese, vlerëson Tilev.

Ai thekson se më 18 korrik, Këshilli i BE-së miratoi Kornizën negociuese, e cila përcakton kushtet në të cilat Maqedonia e Veriut do të mund të bëhet anëtare e plotë e BE-së.

- Është pothuajse e pamundur të ndryshohet, përveçse sipas procedurës së njëjtë siç është miratuar dhe me unanimitet të të gjitha vendeve anëtare. Është fare e qartë, nga konkluzionet e Këshillit dhe nga deklaratat e liderëve politikë të BE-së, se negociatat nuk do të mund të vazhdojnë, nëse nuk ndodhin ndryshimet kushtetuese. Është një barrë e madhe për shoqërinë tonë dhe një sfidë e madhe politike që nuk duhet të ziejë gjatë, vlerëson për MPB-në këshilltari shtetëror Tilev.

Praktika do të tregojë nëse Metodologjia e re është funksionale

Në pyetjen e MPB-së se procesi i negociatave me shtetet e tjera të Ballkanit, Serbinë dhe Malin e Zi, i cili ka dhjetë vjet që vazhdon, mund të nënkuptojë se BE-ja po e ngadalëson procesin e zgjerimit dhe nëse ekziston mundësia që zgjerimi të ndalet me Kroacia, Tilev tha se pikërisht për këtë është miratuar Metodologjia e re, për të dinamizuar procesin, por ende duhet të shohim nëse do të funksionojë në praktikë.

– Një nga arsyet kryesore pse Franca bllokoi procesin e zgjerimit në vitin 2019, viktima e parë e të cilit ishim ne dhe pse Metodologjia e Re u miratua në mars 2020, ishte pikërisht përshpejtimi dhe dinamizimi i procesit të anëtarësimit. Ngadalësia me të cilën negociatat me Malin e Zi dhe Serbinë shkaktuan pasiguri dhe paparashikueshmëri për këto dy vende, por edhe për të gjithë Ballkanin Perëndimor, theksoi Tilev.

Ai thotë se Metodologjia e re është dashur të sjellë dinamizëm dhe të përshpejtojë procesin.

- Nëse kjo do të ndodhë në praktikë, duhet ta shohim drejt negociatave me ne dhe Shqipërinë. Natyrisht, nuk është pozitive që neve të lejohet futja e çështjeve dypalëshe në kuadrin negociator të BE-së dhe sigurisht që nuk do të ndikojë pozitivisht në procesin e anëtarësimit. Se sa ndikim negativ do të ketë bilateralizimi në procesin tonë dhe në zgjerimin e BE-së me Ballkanin Perëndimor, përgjigjen do ta kërkojmë në Bruksel, Paris, Berlin, Sofje, Athinë, thekson ai.

Tilev vlerëson gjithashtu se konstelacioni gjeopolitik i situatave kërkon të menduarit racional dhe marrjen e vendimeve shpejt, por edhe korrekte, në interes të prioriteteve shtetërore dhe kombëtare.

- Nuk ka alternativë më të mirë për ne sesa anëtarësimi në BE dhe nuk do të ketë në të ardhmen e parashikueshme. Çdo dobësi që do ta shfaqim në orientimin tonë euroatlantik është në dëmin tonë dhe mund të ketë pasoja negative afatgjata, thotë për MIA-n, këshilltari shtetëror për politika evropiane, Dragan Tilev.

Burimi: MIA

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës