Thatësira ka “dehur” lumenjtë e Europës dhe ka përkeqësuar krizën energjetike

tokë
Thatësira / Foto: Mike Erskine

Lumenjtë po thahen dhe po rrezikojnë hidrocentralet dhe ato bërthamore të Evropës, duke përkeqësuar situatën tashmë kritike energjetike në pjesën më të madhe të Kontinentit të Vjetër, raporton gazeta greke Kathimerini.

Katër vite më parë, niveli i ujit në Rhine ra aq shumë, sa ky lum shumë i rëndësishëm, që është shtylla kurrizore e ekonomisë në Gjermani, por edhe në Holandë dhe Zvicër, pushoi së qeni i lundrueshëm në të gjitha pjesët e tij. Situata çoi në ndërprerje në transportin lumor dhe tregtinë e karburanteve, lëndëve të para dhe ushqimit, si dhe në humbje prej 5 miliardë eurosh. Këtë verë, i njëjti skenar shkatërrues jo vetëm që po përsëritet, por po zgjerohet në rrjedhat ujore në të gjithë Evropën, duke kërcënuar një ndikim shumë më të madh në ekonominë e saj.

Kontinenti i Vjetër po përballet me një thatësirë ​​që tenton të thajë lumenj dhe kanale dhe të varfërojë furnizimet me hidrocentrale. Nga Norvegjia dhe Zvicra në Serbi dhe Rumani, autoritetet janë të shqetësuara dhe nxitojnë të marrin masa, dhe nga Rhine në Danub dhe Po, lumenjtë po thahen. Kjo do të thotë se Evropa rrezikon të privohet nga një burim kyç energjie në mes të një krize energjitike, duke humbur rrugët ujore që janë një pjesë e rëndësishme e tregtisë, duke përfshirë transportin e karburanteve, dhe duke vuajtur edhe në sektorë të specializuar si turizmi dhe gastronomia. Është ironike që në planet e BE-së përfshihen lumenj dhe kanale.

Këmbanat më të forta të alarmit erdhën këtë javë nga Norvegjia, kur ministri i Energjisë dhe Naftës Terge Ösland njoftoi se rezervat e ujit në hidrocentralet janë varfëruar aq shumë sa vendi duhet të ndalojë eksportin e energjisë në BE në mënyrë që të sigurojë energji elektrike të mjaftueshme për veten e tij. subjektet. Ndryshe nga shumë vende evropiane, Norvegjia ka parë një rritje prej 25% në konsumin e brendshëm të energjisë elektrike pasi përdorimi i karburanteve fosile është i kufizuar dhe kalimi tek automjetet elektrike inkurajohet.

Lajmi përkoi me njoftimet e dyfishta dhe po aq të frikshme të kompanisë franceze të energjisë Electricite de France dhe asaj gjermane Uniper. Kompania franceze e energjisë tha se do të reduktojë prodhimin në centralet e saj bërthamore pranë lumenjve Rhône dhe Garonne pasi nivelet e ujit kanë rënë dhe temperatura e saj është rritur, duke e bërë atë të papërshtatshëm për ftohjen e reaktorëve bërthamorë. Pengesa e re vjen në një kohë kur rreth gjysma e reaktorëve bërthamorë të Francës janë jashtë funksionit. Në të njëjtën ditë, Uniper i Gjermanisë njoftoi se kishte të ngjarë të detyrohej të shkurtonte prodhimin në dy nga termocentralet e saj me qymyr pasi transporti nëpër Rhine u ndërpre nga një rënie e madhe e nivelit të ujit.

Mungesa e ujit e gjunjëzoi agrarin italian

Padyshim që ndërprerja e tregtisë së lumenjve përmes Rhine do të ndikojë shumë në ekonomitë e Gjermanisë në veçanti, por edhe të Holandës dhe Zvicrës. Në të njëjtën kohë, ulja e niveleve të ujit në lumin Po në nivelet më të ulëta të regjistruara në 70 vitet e fundit po ndikon në ekonominë e Italisë dhe prodhimin e saj bujqësor, turizmin dhe madje edhe gastronominë e saj.

Kryesisht sepse Lugina e Po-s përbën rreth 30% të prodhimit bujqësor të vendit dhe tani po goditet nga nxehtësia ekstreme dhe thatësira. Rezultati është se rendimentet e misrit dhe lulediellit janë në rënie, dhe fermerët janë të detyruar të kufizojnë mbjelljen sepse nuk ka ujë të mjaftueshëm nga Po për ujitje. Në deltën e formuar nga lumi në jug të Venecias, mungesa e ujit ka bërë që edhe algat të thahen.

Por pjesa më e keqe është se nuk ka ujë të mjaftueshëm apo oksigjen të mjaftueshëm për butak dhe gjallesa të tjera ujore. Dhe siç theksojnë fermerët dhe peshkatarët nga rajoni, me pakësimin e butakëve dhe ujoreve të tjera, italianëve dhe turistëve do t'ju mungojë makaronat e famshme me prodhime deti, një nga gatimet më të njohura dhe më të njohura të kuzhinës italiane, spageti "ale vongole". Sipas peshkatarëve të zonës, rreth 30 për qind e butakëve kanë humbur që nga fillimi i verës dhe të paktën 2.300 peshkatarë dhe punëtorë të tjerë të lidhur me kultivimin e butakëve rrezikojnë të humbasin punën. Prandaj sindikatat e këtyre punëtorëve në situatën aktuale jashtëzakonisht të vështirë politike kërkojnë ndërhyrjen e qeverisë.

Turistët, nga ana tjetër, vetëm luten për shi, pasi turizmi është i prekur edhe nga rënia e nivelit të ujit në lumenjtë dhe kanalet e Evropës. Problemi u ndje kohët e fundit në qytetin bavarez të Passau, i njohur si "qyteti i tre lumenjve", sepse Danubi formon një deltë atje, duke bashkuar ujërat e Inn nga jugu dhe Ills nga veriu. Qyteti tani rrezikon të humbasë reputacionin dhe magjepsjen e tij turistike. Në fund të korrikut, një anije lundrimi 135 metra e gjatë me më shumë se 130 pasagjerë, e cila normalisht ishte planifikuar të lundronte në ujërat e tre lumenjve, u mbyt për shkak të nivelit të ulët të ujit. Kështu turistët u detyruan të fluturojnë për në Bukuresht.

Alarm në Gjermani, kërcënohet transporti i lëndëve të para dhe karburanteve nëpër Rhein

"Lumenjtë evropianë jo vetëm që do të kenë një reputacion të keq si kanale transporti, por do të jenë rrugë ujore më pak të besueshme në të ardhmen." Ky është parashikimi i Fred Hattermann, një ekspert për rreziqet hidroklimatike në Institutin e Potsdamit për Kërkimin e Klimës. Një parashikim i frikshëm dhe shqetësues, pasi lumenjtë e Europës sjellin të ardhura prej 80 miliardë eurosh kryesisht si rrugë ujore për transport, pasi përmes tyre transportohen tonelata mallrash. Pa dyshim, Rhine është lumi më i rëndësishëm në Evropë dhe për gjermanët pothuajse ka dimensionin e një simboli mitologjik. Ka qenë një shtyllë e ekonomisë së Gjermanisë, Holandës dhe Zvicrës për shekuj.

Rhine luan një rol kyç në transportimin e qymyrit në termocentralet gjermane dhe është një lidhje me rrjetin e ujërave të brendshme të Evropës. Rreth 58 milionë njerëz jetojnë në zonën më të gjerë të Rhine dhe e përdorin atë për pije, ujitje, përpunim dhe prodhim energjie. Para së gjithash, ai është i domosdoshëm për disa industri, si për shembull për fabrikën e çelikut Thyssenkrupp dhe gjigantin kimik BASF, sepse është rruga ujore përmes së cilës transportohen karburantet, nafta, qymyri dhe lëndët e para në objektet e tyre. Rhine është gjithashtu i një rëndësie të domosdoshme transporti, duke pasur parasysh infrastrukturën tashmë të vjetër të Gjermanisë, rrjetin e saj hekurudhor zakonisht të mbingarkuar, kaosin e trafikut dhe rrjetin rrugor po aq të mbingarkuar të vendit.

Aktualisht, ujërat e Rhine janë në një nivel më të ulët se sa ishin katër vjet më parë, në verën e 2018. Sipas Institutit Ekonomik të Kielit, ndërprerja e tregtisë në lumë në atë kohë kushtonte rreth 0,4% të totalit gjerman. GDP.

Sipas Nils Jansen, ekonomist nga Instituti në Kiel, është e mundur të fillohet llogaritja e dëmeve që do të pësojë ekonomia gjermane dhe ajo evropiane për shkak të rënies së nivelit të ujit dhe tharjes së Rhine.

Duke kuptuar seriozitetin e problemit, Thyssenkrupp po ngre një ekip reagimi ndaj krizave për të vlerësuar situatën çdo ditë, ndërsa BASF po kërkon kanale alternative për të transportuar lëndët e para dhe karburantin në uzinat e saj. I lidhur me Danubin nga një kanal, Rhine është 1.287 kilometra i gjatë dhe kalon nëpër zonat industriale të Zvicrës dhe Gjermanisë përpara se të derdhet në Detin e Veriut në portin e madh të Roterdamit në Holandë. Sa i përket Danubit, rënia e ujërave të tij ka shkaktuar alarm në Bullgari, Rumani dhe Serbi. Në të tre vendet, gërmuesit janë angazhuar urgjentisht, bëhen matje të pjesës së poshtme dhe të thellësisë për të përcaktuar lundrueshmërinë e anijeve. Rezultati i deritanishëm është se anijet presin në radhë për ditë të tëra.

Oslo është i shqetësuar

Duke theksuar shqetësimet e Norvegjisë mbi ndikimin e pakësimit të rezervave ujore, Ministri i Naftës dhe Energjisë Terge Ösland vuri në dukje në fillim të kësaj jave se "qeveria po i jep përparësi mbushjes së kapaciteteve hidroenergjetike dhe do të ndalojë eksportet e energjisë kur rezervat janë në nivel të ulët".

Serbia

I shqetësuar për nivelin e ujit në Danub, ministri serb i Infrastrukturës theksoi se "është me rëndësi vendimtare për furnizimin me energji që Danubi të mbetet i lundrueshëm, sepse anijet e mallrave përmes lumit transportojnë qymyr për funksionimin e termocentraleve gjatë prodhimit në hidrocentrale është reduktuar”.

Në Francë

Në fillim të kësaj jave, gjigandi francez i energjisë EdF njoftoi se po reduktonte përkohësisht prodhimin në termocentralet e tij bërthamore në lumenjtë Rhône dhe Garonne pasi rritja e temperaturave të ujit i bëri ato të papërshtatshme për ftohjen e reaktorëve bërthamorë.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës