Zbulim spektakolar arkeologjik nënujor: Zbulohet 'shtëpia lundruese' e mbretit baltik të shekullit të 15-të

Foto: Profimedia

Herën e fundit që një anije me emrin "Gribshunden" lundroi në det në 1495, ajo ishte 35 metra e gjatë dhe e projektuar si një anije luftarake. Për ndërtimin e saj u miratua një teknikë e veçantë e ndërtimit të anijeve mesdhetare, e cila përfshinte bashkimin e dërrasave në skajin e bykut me skajet e kornizës prej druri.

Arkeologu nga Universiteti Lund në Suedi, Brendan Foley, tha se kjo anije përfaqëson një përparim në teknologjinë e ndërtimit të anijeve dhe ishte projektuar ekskluzivisht për luftime. Ai shton se kërkimet kanë treguar se ajo ishte e armatosur me rreth 90 topa më të vegjël, si dhe me një ekuipazh të madh ushtarësh të blinduar që gjuanin pistoleta dhe harqe nga kuverta e sipërme e anijes dhe nga pjesa e prapme.

Është regjistruar se mbreti Hans i Danimarkës udhëtonte shpesh nëpër Gribshunden nga vitet 1480 dhe ishte i rrethuar nga një flotë e madhe në ato raste. Gjatë kësaj periudhe, ai sundoi Danimarkën dhe Norvegjinë ndërsa përpiqej të fitonte Suedinë për t'u ribashkuar me Bashkimin Nordik. Megjithatë, ndërsa negociatat po zhvilloheshin në Kalmar në 1495, anija u mbyt në mënyrë misterioze – gjoja pasi shpërtheu një zjarr. Mbreti dhe shoqëruesit e tij ishin në breg në atë kohë, por sipas disa vlerësimeve, rreth 150 njerëz që ishin në bord në atë kohë vdiqën.

Për shkak se sondazhet nënujore zbuluan vetëm 14 montime armësh pranë skajit, Foley dhe kolegët e tij supozojnë se shumica e armëve u shpëtuan menjëherë pasi u mbyt. Një fakt interesant është se ata nuk kanë gjetur asnjë gjurmë zjarri, çka tregon se është fundosur me shpejtësi. Kur bëhej fjalë për armatimin “më të lehtë”, u konstatua se armët e anijes më të madhe ishin të montuara mbi elementë druri që lëshonin predha në madhësinë e topave të golfit. Ndërsa armët ishin shumë më të thjeshta, dhe me topa që gjuanin duke prekur ndeshjen në majë.

Foldi dhe ekipi i tij hetuan rrënojat gjatë gushtit dhe shtatorit, dhe me atë rast ai mori gjithashtu një imazh tredimensional, në mënyrë që ekspertët të mund të bënin më vonë një rindërtim dixhital. Një nga arsyet e një ndërmarrjeje të tillë është fakti se anijet e humbura në të cilat lundruan Christopher Columbus dhe Vasco da Gama ishin shumë të ngjashme, gjë që në të ardhmen do t'u ofronte shkencëtarëve një mundësi unike për të mësuar më shumë rreth ndërtimit të anijeve nga ajo periudhë.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës