KOS-ja miratoi dhe bekoi, dhe Fanar duhet të konfirmojë autoqefalinë e KOM-OA

Liderët e KOS-it dhe KOM- OA-së, Porfiri dhe Stefani, Foto: Free Press / Dragan Mitreski

Sinjale pozitive mbërritën nga Kostandinopoja dhe Moska pas bekimit nga KOS për statusin autoqefal të KOM-OA. Për Patriarkanën Ekumenike, heqja e përçarjes 55-vjeçare është një moment historik dhe për RPC një ngjarje e gëzueshme e pritur prej shumë vitesh.

“Është një moment historik që skizma që zgjati gati gjashtë dekada, me iniciativën e Patriarkanës Ekumenike, ka përfunduar, është hequr dhe ne po hyjmë në një periudhë të re”, tha Patriarku Ekumenik Bartolomeu.

Ai theksoi se edhe para vendimit të Patriarkanës Ekumenike për pranimin e Kryepeshkopatës së Ohrit në bashkësi kanonike dhe eukaristike, ka pasur një dialog ndërmjet kishave të Maqedonisë së Veriut dhe Serbisë.

- Në të kaluarën, para vendimit tonë, ka filluar dialogu me Kishën e Shkupit, por vendimi ynë e lehtësoi Kishën e Serbisë dhe të enjten, më 19 maj, Fortlumturia e Tij Patriarku Porfir, kreu i KOS-it ftoi kreun e Ohrit. Kisha dhe patën një liturgji të përbashkët në Beograd. Kjo na mbush me kënaqësi. Është një moment historik. Një përçarje që zgjati rreth gjashtë dekada, me iniciativën e Patriarkanës Ekumenike, përfundoi, u hoq dhe po hyjmë në një periudhë të re. “Serbia e quajti këtë liturgji të përbashkët më 19 maj si një liturgji pajtimi dhe ne jemi të gëzuar për këto ngjarje”, tha Patriarku Ekumenik në një intervistë për televizionin grek ERT dhe shprehu kënaqësinë për zhvillimet e fundit në çështjen e kishës.

Bartolomeu, siç njofton korrespondenti i MIA-s nga Athina, në intervistë sqaron se çështja konkrete e përçarjes është në fokus të Patriarkanës për shumë vite, dhe delegacionet nga "Kisha e Maqedonisë së Veriut" shpesh kanë ardhur për konsultime dhe kërkesa nga lidershipi politik.

Ai theksoi se pas “apelit (eclitus) të asaj kishe në kishën amë, e cila sipas vendimit të këshillit të katërt Ekumenik të Kalqedonit ka këtë të drejtë të patjetërsueshme për të vendosur për raste të tilla në nivelin më të lartë”, përçarja ishte hequr.

- Mbi bazën e këtij eklipsi hoqëm përçarjen, deklaruam se po hyjmë në bashkësinë eukaristike me ta. Kishën e tyre e quajtëm Kryepeshkopata e Ohrit, e përjashtuam termin “kishë maqedonase” dhe çdo fjalë të prejardhur nga fjala “Maqedoni”. Ne i kemi kufizuar kufijtë e juridiksionit brenda kufijve të territorit të Maqedonisë së Veriut, siç quhet sot, dhe të gjitha çështjet administrative plotësuese ia kemi caktuar Kishës së Shenjtë të Serbisë, me kusht që këto çështje të tjera të bazohen në ligjin kanunor. aktin dhe praktikat shekullore të gjithë Kishës Ortodokse, tha Patriarku Ekumenik.

Sipas tij, Kisha Serbe ka vepruar drejt për t'iu bashkuar vendimit të Patriarkanës Ekumenike.

Për Kishën Ortodokse Ruse, “njohja e autoqefalisë së Kishës në Maqedoninë e Veriut nga Kisha Ortodokse Serbe” është një ngjarje e gëzueshme, e cila pritet të diskutohet në mbledhjen e radhës të Sinodit të Shenjtë.

- Gëzohemi bashkë me vëllezërit tanë serbë dhe maqedonas. Ne e kemi pritur këtë ngjarje për shumë vite. Dhe tani erdhi ora e vullnetit të Zotit. Besoj se Sinodi i Shenjtë i Kishës Ortodokse Ruse do të japë përgjigjen e duhur në mbledhjen e radhës, tha zëvendëskryetari i Departamentit të Punëve të Jashtme të Patriarkanës së Moskës, kryeprifti Nikolai Balashov.

Deri më tani nuk ka reagime zyrtare nga kishat tjera vendore pas njoftimit të patriarkut serb Porfiri në liturgjinë e përbashkët ariane në Katedralen “Shën Klimenti i Ohrit” në Shkup, se Sinodi i Shenjtë i Ipeshkvijve të KOS-it vendosi njëzëri të njohin statusin autoqefal të Kishës Ortodokse Maqedonase.

Patriarku Porfir theksoi se ky vendim do t'u njoftohet të gjitha kishave ortodokse vendore sipas rendit kanunor, me thirrjen për pranimin e statusit autoqefal të KOM-OA.

Analistët e kishës thonë se ndonëse vendimi ka ardhur si befasi për botën ortodokse, ai ishte ende i pritshëm, sidomos pas angazhimit të intensifikuar të Patriarkanës Ekumenike dhe besojnë se do të pranohet edhe nga kishat e tjera vendase.

- Kisha Ortodokse Bullgare do të duhet ta njohë maqedonishten si një nga kishat e shumta ortodokse në botë, dhe jo si të vetmen me të cilën ka një të kaluar të përbashkët historike, sepse shanset për këtë janë të humbura, tha analisti kishtar dhe historiani Goran Blagoev.

Ai vlerëson se thuajse askujt në botën ortodokse nuk do t'i bëjë përshtypje pretendimet e Bullgarisë për emrin Arqipeshkvia e Ohrit dhe se do të pranohet ajo që do të diktohet dhe përcaktohet nga Patriarku i Kostandinopojës. Ajo që ndodhi me KOM-in, sipas tij, është e pritshme, sidomos pasi Kisha Ortodokse Bullgare në vitin 2019 refuzoi të angazhohet për të mbështetur zgjidhjen e çështjes kishtare maqedonase. Meqenëse Sinodi Bullgar nuk kishte as autoritet dhe as potencial për ta bërë këtë, gjërat natyrshëm erdhën deri në atë që ndodhi - Patriarku serb Porfiri në Shkup njoftoi se KOS-i po i jep autoqefalinë MOC-OA.

Qasja dhe qëndrimi i Bullgarisë ndaj kësaj çështjeje, mendon Blagoev, duhet të jetë shumë delikat, sepse Sofja tashmë ka hidhëruar mjaft njerëz në vend me bllokimin e anëtarësimit në BE.

Mediat në Serbi e vlerësojnë pozitivisht vendimin e KOS-it. Nova.rs transmeton deklaratën e një përfaqësuesi të paidentifikuar të Patriarkanës në Beograd, i cili tha se “kjo ishte zgjidhja e vetme korrekte, që i përshtatet KOS-it, por edhe vëllezërve në Maqedoni”.

- Kthimi i unitetit kanonik të Kryepeshkopatës së Ohrit ishte një hap i domosdoshëm drejt njohjes së autoqefalisë së KOM-it. Pjesëmarrësve të Kuvendit iu përcoll mesazhi se vëllezërve nga Maqedonia u vjen keq për mënyrën se si u shkaktua përçarja në vitin 1967 dhe se paraardhësit e tyre u përpoqën në mënyrë të gabuar të luftonin për autoqefalinë. Në të njëjtën kohë, Kishës Ortodokse Serbe i është dërguar kërkesë për njohjen e Kishës Ortodokse Maqedonase, e cila është përgjigjur pozitivisht, tha përfaqësuesi i Patriarkanës Serbe.

Vendimi u mbajt rreptësisht i fshehtë dhe pjesëmarrësit në Sinodin e Shenjtë të Ipeshkvijve të KOS-it u pajtuan që ai të shpallet nga Patriarku Porfir në liturgjinë në Shkup. Prandaj, ky informacion ka munguar në njoftimin zyrtar të KOS-it, të publikuar pas përfundimit të këshillit hierarkik.

Vazhdojnë reagimet pozitive politike dhe përpjekjet për zgjidhje përfundimtare të çështjes kishtare maqedonase.

Presidenti Stevo Pendarovski dje ka zhvilluar një bisedë telefonike me patriarkun serb Porfirij, me rastin e vendimit të Kuvendit të Kishës Ortodokse Serbe për pranimin e autoqefalisë së Kishës Ortodokse Maqedonase - Arqipeshkvisë së Ohrit.

Pendarovski, siç njoftoi Kabineti i tij, e falënderoi Patriarkun për vendimin e Kuvendit të KOS-it për pranimin e autoqefalisë së KOM-OA, duke e vlerësuar atë si një mundësi për ndërtimin e marrëdhënieve të reja ndërmjet Kishës Ortodokse Maqedonase dhe Serbe dhe tejkalimin e temave të hidhura të e kaluara.

Pendarovski shprehu shpresën se i gjithë procesi i njohjes së autoqefalisë së Kishës Ortodokse Maqedonase - Kryepeshkopata e Ohrit do të përfundojë me nënshkrimin e afërt të Tomosit nga Patriarku Ekumenik gj. Bartolomeu.

Kryeministri Dimitar Kovaçevski, ndërkaq, në takim me kreun e KOM-OA gg. Stefani e përgëzon personalisht për vendimin për marrjen e statusit autoqefal me të cilin KOM-OA pranohet si e barabartë me kishat e tjera simotra në komunitetin ortodoks. Kovaçevski përgëzoi gjithashtu “popullin besnik maqedonas për durimin dhe këmbënguljen e tij, për besimin se meriton ta mirëpresë ditën kur do të pranohen në dashuri dhe kur do t'i gëzohen Kryepeshkopatës së rivendosur të Ohrit në personin e KOM-it si të barabartë dhe të barabartë. pranuar zyrtarisht në komunitetin ortodoks." kishat ".

Me këtë vendim kanonikisht të drejtë, theksoi kryeministri, do të mirëpresim me kënaqësi dhe pa më të voglin frenim shërbimin e përbashkët me përfaqësuesit e kishave të tjera ortodokse në selinë e Patriarkanës së Kostandinopojës, e cila do të pranojë KOM-OA si të barabartë. kishë motra.

Zoti. г. Në një liturgji të përbashkët me Patriarkun Porfir në Katedrale, Stefani njoftoi se Patriarkana Ekumenike kishte pranuar kërkesën e KOM-OA për një shërbesë që do të bëhet në kishën e Phanar në ditëlindjen e kishës, në festën e Rrëshajëve (qershor). 12).

Në ndërkohë, sinodet e KOM-it dhe KOS-it duhet t'i përpunojnë detajet tekniko-organizative, të cilat do të pasojnë me shpalljen solemne të aktit zyrtar, si dhe tomoset e pritura nga Patriarkana Ekumenike për autoqefalinë e Kryepeshkopatës së Ohrit. .

Burimi: MIA

Video e ditës