Skandali Onkologjia: Raporti i auditimit u ngrit si feniks dhe bashkë me të gjithë paudhësia e gjetur

Edhe pse raporti i auditimit për Klinikën e Onkologjisë është i muajit mars të këtij viti, këto ditë ai ngrihet si feniks dhe përditësohet sikur të ishte publikuar për herë të parë. Edhe Prokuroria Publike i ka përfshirë auditorët në hetimin paraprak sepse po heton shenjat e veprave penale që kanë të bëjnë me përvetësim në Klinikën e Onkologjisë. Kuvendi u zgjua dhe e vendosi këtë pikë në rendin e ditës të seancës plenare të sotme – për auditimin e Klinikës së Onkologjisë, i cili përfundoi në mars të këtij viti.
Një sërë flamujsh të kuq në këtë raport sugjerojnë parregullsi në procesin e inventarizimit dhe shpërndarjes së barnave. Tregon se në vitin 2021, Klinika ka dërguar fatura në Fondin e Shëndetësisë për barnat që kanë përdorur në spitalin ditor. Shuma e këtyre faturave ishte më e vogël për gati 9 milionë denarë sesa shuma e regjistruar në evidencën materiale.
Flamuri i dytë i kuq i Klinikës së Onkologjisë është se ka shpenzuar më shumë para për terapi biologjike sesa është lejuar nga buxheti dhe e gjithë kjo është bërë në kundërshtim me një sërë ligjesh. Më pas kanë dërguar edhe fatura në Fondin e Shëndetësisë për barnat që kanë përdorur në spitalin ditor, por fatura ka qenë për një shumë më të ulët se vlera reale (e regjistruar në evidencën materiale) për 142 mijë euro.
“Në regjistrat kontabël ka një diferencë mes të dhënave mujore për barnat e lëshuara nga farmacia dhe barnave të marra në njësitë organizative të Klinikës. Mospërputhja vjen si pasojë e faktit se një pjesë e terapisë biologjike është prokuruar në anën e pasme, para lidhjes së kontratës për prokurim publik dhe në momentin e marrjes dhe lëshimit të saj, çmimi nuk është shënuar në regjistrin material. e cila lidhet pas lidhjes së kontratës. Në fund të vitit 2021, me qëllim të harmonizimit të qarkullimit, e gjithë terapia biologjike e shpenzuar nga prilli deri në dhjetor është regjistruar në vlerë prej 649 milionë denarë (10.5 milionë euro)”, thuhet në raport.
Në këtë mënyrë, siç deklarojnë auditorët, nuk sigurohet një kuptim i plotë, i saktë dhe në kohë i marrjes dhe nxjerrjes së terapisë biologjike në regjistrat kontabël. Kjo, nga ana tjetër, parandalon monitorimin në kohë dhe të plotë të konsumit të inventarit dhe ndikon në saktësinë e të dhënave të paraqitura në bilanc.
Përveç dobësive në planifikimin, zbatimin dhe kontrollin se si do të shpenzohet buxheti i kushtëzuar për terapitë biologjike, Klinika nuk kishte as protokolle se cilët pacientë duhet dhe cilët nuk duhet të lidhen me terapinë biologjike. Me fjalë të tjera, për blerjen e terapisë biologjike u shpenzuan më shumë para sesa miratoi shteti - nuk kishte asnjë kriter për të cilët pacientë duhej aplikuar.
“Evidencat kontabël dhe materiale të stoqeve nuk janë të rakorduara dhe nuk vërtetohen me kushtet pas regjistrimit dhe Fondi është faturuar për koston e barnave në spitalin ditor në një shumë më të ulët se kostoja e regjistruar në regjistrat material. . Konsumimi i terapisë biologjike në vlerë prej 649 milionë denarë, i cili ka ndodhur nga prilli deri në dhjetor 2021, është evidentuar në fund të vitit, për faktin se barnat janë blerë në mënyrë të kundërt dhe nuk është caktuar çmim për to. ”, thuhet në raport dhe shtohet se ky është zbatim jo i duhur i Ligjit për Prokurim Publik.
Për sqarim, barnat e Klinikës së Onkologjisë (terapia biologjike) nuk janë në listën pozitive, sepse lista pozitive nuk është përditësuar që nga viti 2015. Gjenerata të reja të barnave për trajtimin e sëmundjeve onkologjike janë në treg, kështu që për blerjen e atyre barnave specifike (terapisë biologjike), Ministria e Shëndetësisë dhe Fondi miratuan një buxhet të veçantë, të ashtuquajtur të kushtëzuar për Klinikën e Onkologjisë. FZOM-i për terapi biologjike në vitin 2021 i ka ndarë Klinikës 481 milionë denarë (8 milionë euro!).
“Kemi bërë një analizë të metodës dhe përzgjedhjes së llojit dhe vëllimit të barnave për të cilat është miratuar buxheti i kushtëzuar, prokurimi i tyre dhe aplikimi në terapinë e pacientëve, ku kemi konstatuar se FZOM miraton buxhetin e kushtëzuar në bazë të një plani të dorëzuar. për një vëllim dhe lloj të caktuar të shërbimeve shëndetësore, në të cilat, ndër të tjera, tregohen të dhënat për llojin e barit, sasitë e nevojshme dhe shumën totale për blerjen e të njëjtit.. Ne konstatuam se plani i Klinikës nuk është rezultat i propozimeve të paraqitura nga një kolegj ekspertësh (kolegjiumi nuk është mbledhur në vitin 2021), por është hartuar në bazë të të dhënave historike për sasitë e barnave të konsumuara. Kjo gjendje krijon rreziku i përcaktimit subjektiv dhe selektiv të barnave për të cilat miratohet buxheti i kushtëzuar, i cili nuk mbështetet me analiza dhe propozime të ekspertëve dhe nuk është në përputhje me nenin 112 të Ligjit për kujdesin shëndetësor.“, shkruajnë auditorët.
Meqenëse në vitin 2021 kolegjiumi i ekspertëve prej 12 menaxherësh nuk u mblodh dhe vendosi bashkërisht se cili pacient duhet të marrë terapi biologjike, secili mjek vendosi individualisht për pacientin e tij dhe më pas aplikimin tek drejtori mjekësor për të marrë nënshkrimin e nevojshëm. Kjo është bërë pa marrë parasysh nëse Klinika ka sasi të mjaftueshme të barnave për të mbuluar nevojat e të gjithë pacientëve të cilëve u është përshkruar terapia.
“Duke mos hyrë në korrektësinë mjekësore të vendimit të mjekëve dhe duke mos kontestuar nevojën për përfshirjen e sa më shumë pacientëve në terapinë biologjike, kemi konstatuar se ekziston mundësia e përshkrimit të barnave në sasi që Klinika nuk i ka paraparë dhe për cilin buxhet. fondet nuk janë miratuar. Sa më sipër krijon rrezik që terapia biologjike të mos jetë njëlloj e disponueshme për çdo pacient të cilit i është përshkruar dhe nuk është në përputhje me nenin 8 dhe 112 të Ligjit për Kujdesin Shëndetësor”, shkruajnë auditorët.
Procedurën për blerjen e terapisë biologjike në emër dhe me shpenzimet e Klinikës e ka realizuar Ministria e Shëndetësisë, me ç'rast është lidhur një marrëveshje kornizë me operatorët ekonomik, oferta e të cilëve është përzgjedhur si më e favorshme, pas së cilës Klinika ka përfunduar kontratat individuale për prokurimin publik. Me inspektimin e prokurimit publik, auditori ka konstatuar se me kontratat e lidhura në vitin 2021 Klinika ka marrë obligime për 835 milionë denarë, për të cilat ka pasur pëlqimin e Ministrisë së Shëndetësisë, por jo të Fondit, siç është dashur.
“Përveç kësaj, shuma e obligimeve të marra për blerjen e terapisë biologjike paraqet 173 për qind të shumës së kompensimit të kushtëzuar të aprovuar nga Fondi, për shkak të të cilit janë marrë obligime në vlerë më të madhe për 353 milionë denarë se shuma e aprovuar. mjetet buxhetore, gjë që nuk është në përputhje me nenin 7 paragrafi 2 të Ligjit për buxhetet”, thonë auditorët.
Në vitin 2021, terapia biologjike është prokuruar në periudhën kur ende nuk ishte kryer procedura për prokurim publik nga Ministria, në vlerë prej 294 milionë denarë (4 milionë e 800 mijë euro). Duke pasur parasysh se për pjesën më të madhe të terapisë biologjike të drejtën ekskluzive të shitjes e ka vetëm një operator ekonomik, ajo prokurohet në anën e pasme dhe faturat hartohen dhe dorëzohen në Klinikë pas lidhjes së kontratave të prokurimit publik.
“Duke mos hyrë në nevojën e ofrimit të vazhdueshëm dhe në kohë të terapisë biologjike, kemi konstatuar se mënyra e përcaktuar e prokurimit ndikon në mosrespektimin e parimit të konkurrencës, gjë që nuk është në përputhje me nenin 5 të Ligjit për Prokurim Publik. thuhet në raportin e auditimit.
Situatat e sipërpërmendura tregojnë dobësi në planifikimin, realizimin dhe kontrollin e kompensimit të kushtëzuar, ligjshmërinë e veprimit dhe ndikojnë në realizimin e qëllimit të tij.
Nga lista - dhimbje koke
Auditorët janë fokusuar edhe në kontrollin e inventarit në Klinikën e Onkologjisë dhe kanë vërejtur se raporti për inventarin nuk është i shënuar. gjendja e stoqeve të barnave, reagentëve dhe materialeve harxhuese mjekësore.
Klinika nuk kishte miratuar procedurë me shkrim për procesin e pranimit, lëshimit, shpenzimit dhe regjistrimit të stokut të barnave dhe materialeve konsumuese mjekësore brenda farmacisë dhe çdo njësie organizative veç e veç. Puna në këtë fushë u krye sipas praktikës së krijuar më parë dhe raportet mujore mbi bazën e të cilave regjistrohej se sa stok ishte konsumuar, nuk arkivoheshin, firmoseshin dhe miratoheshin nga personat përgjegjës të njësive organizative.
Me rishikimin e një pjese të dosjeve të personelit të punonjësve dhe përllogaritjet e pagave të paguara, u konstatua se një pjesë e punonjësve caktohen në punë që nuk parashikohen nga rregullat për sistemimin e vendeve të punës. Gjithashtu, sipas vendimeve për caktimin e punës për një pjesë të punonjësve, përcaktohen koeficientët dhe shtesat në pagë, të cilat nuk janë në përputhje me ato të përcaktuara në kontratën kolektive individuale të klinikës.