Sara Janeva, këngëtare operistike: Jetojmë në një shoqëri ku mbizotëron sasia muzikore

Sarah Janeva / Foto: Denys Shay / Produkto.io

“Që fëmijë e admiroja aftësinë që zotëronin interpretuesit e operës. Abstraksioni dhe procesi në prodhimin e tonit më dukej mistik. Besoj se është në natyrën e njeriut që ajo që nuk është e prekshme ngjall një interes më të madh për kërkime, ndaj pak më vonë fillova të studioj edhe teknikën vokale”, na tregon ajo.

Sarah Janeva është një këngëtare e re operistike, e cila pas shkollës së mesme muzikore vazhdoi shkollimin në Fakultetin e Artit Muzikor në Shkup në degën e solo-kantos.

E sapodiplomuar, ajo po hyn ngadalë por me siguri në botën e muzikës dhe ndoshta ende nuk është e vetëdijshme se deri ku mund ta çojë zëri i saj i jashtëzakonshëm.

Janeva ishte pjesë e Festivalit "Feurich" në Vjenë, Austri, Koncerti i romancave ruse në Maqedoni në bashkëpunim me Operën dhe Baletin Kombëtar në Shkup. Ajo gjithashtu këndoi në koncertet e ciklit të Mërkurës së Lirë të organizuar nga Rinia Muzikore e Maqedonisë në Daut Pashin-amamin në Shkup, si dhe në manifestimin Ditët e muzikës maqedonase në Muzeun e Brobës maqedonase, "Muzikë klasike për Strumicë" në Qendra e Kulturës “Anton Panov” në Strumicën e lindjes etj.

Sarah Janeva
Sara Janeva, Kranj, Slloveni / Foto: Produkto.io

Në qershor të këtij viti ajo performoi në koncertin Gala operistik "Shpresat e Operës së Re - Kosta Trpkov" e shoqëruar nga orkestra e Operës dhe Baletit Kombëtar, ndërsa në gusht ishte pjesë e koncertit "Njëmbëdhjetë shfaqje të "Carmen" nga Zh. . Bizet në rolin e Frasquita-s në Bled të Sllovenisë si përfaqësuesja e vetme nga Maqedonia dhe ishte bursiste në akademinë verore të maestro Georges Pelivanian.

Me këngëtaren e re operistike Sara Janeva biseduam për fillimet e saj muzikore, mënyrën sesi vendosi për këtë profesion dhe planet për të ardhmen.

Cila është gjëja e parë që ju vjen në mendje kur përmenden fillimet tuaja muzikore? Si nisi historia juaj muzikore?

– Historia ime muzikore fillon në moshën gjashtë vjeçare kur në shtëpi u vendos një instrument i ri. Isha i mahnitur dhe i intriguar nga tingujt që bënte bashkëshorti im i ardhshëm. Muzika serioze mund të formësojë seriozisht zhvillimin e një fëmije. Më vjen mirë që prindërit e mi e dinin këtë. I shtyrë nga argëtimi fëmijëror që shkaktonte instrumenti dhe kurioziteti se si të luaja një melodi autentike ishin arsyet që pranova të ndiqja mësimet e para të pianos dhe të hyja në botën magjike të muzikës.

Si vendose të bëheshe këngëtare opere? Na tregoni pak më shumë për përvojën tuaj në Fakultetin e Muzikës?

– Si fëmijë e admiroja aftësinë që zotëronin interpretuesit e operës. Abstraksioni dhe procesi në prodhimin e tonit më dukej mistik. Besoj se është në natyrën e njeriut që ajo që nuk është e prekshme ngjall interes më të madh për kërkimin shkencor, kështu që pak më vonë fillova të studioj teknikën vokale fillimisht në një shkollë të mesme muzikore dhe pasi mbarova vazhdova shkollimin në Fakultetin e Muzikës. Artet në Shkup në departamentin e solo-kantos. Vitet e kaluara në Fakultetin e Muzikës kam takuar njerëz, kam takuar profesionistë që i janë përkushtuar tërësisht muzikës dhe që ndajnë pa rezerva përvojën që kanë fituar ndër vite. Kujtimet më të bukura të ditëve të mia studentore do të jenë koncertet me kolegët e mi dhe entuziazmi për bashkëpunim të ndërsjellë që patëm.

Sarah Janeva
Sara Janeva, Škofja Loka, Slloveni / Foto: Denys Shay

Cilat kanë qenë sfidat më të mëdha të karrierës suaj deri tani?

– Projekti im i fundit. Menjëherë pas diplomimit dhe audicionit të suksesshëm për rolin e Frasquita-s në operën “Carmen” të Zhorzh Bizetit, shkova në Bled të Sllovenisë, si përfaqësuesi i vetëm nga Maqedonia dhe isha studiues në akademinë verore të maestro Georges Pelivanian. Gjysma e parë e muajit iu kushtua përsosjes së roleve që na ishin caktuar më parë, ndërsa gjysma e dytë e muajit mbajtëm shfaqje koncertesh të operës në njëmbëdhjetë qytete anembanë Sllovenisë. Ishte një sfidë për të ruajtur zërin në formën e tij të shëndetshme, sepse të njëmbëdhjetë shfaqjet u zhvilluan në pesëmbëdhjetë ditë, kështu që udhëtimi i vazhdueshëm nga Bled në vendin ku u mbajt koncerti, provat e zërit dhe vetë performancat ishin mjaft të lodhshme, por megjithatë nëse një këngëtar ka krijuar zakonet e veta rutinore dhe të shëndetshme të jetesës, të cilat të gjitha do të kontribuojnë në cilësinë e secilës performancë.

Për cilat shfaqje jeni më shumë krenare?

- Më pëlqejnë të gjitha koncertet e deritanishme. Do të veçoja performancën në “Kaisersal” në Vjenë të Austrisë në vitin 2019, pastaj koncertet e organizuara nga Rinia Muzikore e Maqedonisë, koncertet me titull “Ditët e muzikës maqedonase” ku interpretohen kompozime nga kompozitorët tanë maqedonas, koncerti në kalaja e bukur në Škofja Loka, koncerti në auditorin në Portorozh etj. Ndër çmimet do të veçoja çmimin e parë në Festivalin Balkan Romance në Sofje, Bullgari, në vitin 2020.

Cilët janë muzikantët tuaj të preferuar në të kaluarën dhe të tashmen? Nga kush mësoni dhe nga kush frymëzoheni?

- Më vjen mirë që pata mundësinë të mësoj nga disa prej interpretuesve më të mirë të operës në vend. Këta janë mentorët e mi nga fakulteti Sllavica Galiq-Petrovska dhe Vesna Djinovska-Ilkova dhe nga emrat e rëndësishëm muzikorë maqedonas Milka Eftimova dhe Ana Durlovski. Ata janë shembulli më i afërt për mua se çdo skenë e madhe është e hapur për ne të rinjtë, nëse punojmë me përkushtim. Ndër interpretuesit me karrierë botërore do të veçoja si të preferuarat e mia Cecilia Bartolin dhe Edita Gruberova, por shpesh dëgjoj orkestra barok dhe pianistë.

Sarah Janeva
Sara Janeva, Kranj, Slloveni / Foto: Produkto.io

Shfaqjet e shpeshta para publikut ndonjëherë mund të shkaktojnë nervozizëm dhe shqetësim edhe për artistët më me përvojë. A e keni ndonjëherë këtë ndjenjë dhe si e trajtoni atë?

- Besoj se nervozizmi dhe shqetësimi gjatë shfaqjes publike është i lidhur ngushtë me përgjegjësinë që vetë protagonisti mbart në vetvete për atë që duhet të përcjellë te publiku. Unë personalisht mendoj se është një ndjenjë që do të jetë e pranishme në të gjitha shfaqjet e mia dhe në të ardhmen, por që me kalimin e viteve jam bërë gjithnjë e më e aftë për ta kontrolluar atë. Përpara një shfaqjeje, përpiqem të përgatitem sa më mirë, të studioj mirë muzikën që duhet të interpretoj, ndaj krijoj një atmosferë të këndshme për veten time, për ata që ndajnë skenën me mua dhe, më e rëndësishmja, për publikun. Përgatitja e mirë para një shfaqjeje është sekreti im për t'u përballur me nervozizmin.

Si muzikant cili është përkufizimi juaj për suksesin?

- Në moshën njëzet e dy vjeçare konsideroj se jam shumë i ri për të folur për suksesin në profesionin tim, por dhjetë vitet e ardhshme janë periudha kur duhet të merren vendimet e duhura dhe duhet të bëj rrugën time duke punuar me zell. , por edhe me mençuri, sepse jetojmë në një shoqëri ku mbizotëron sasia muzikore.

Cilat janë planet tuaja për të ardhmen?

- Periudhën e ardhshme do t'i kushtoj mësimit dhe perfeksionimit të roleve të reja operistike, por tashmë janë planifikuar disa koncerte solo. Kam kënaqësinë t'ju ftoj në koncertin tim solo më 5 tetor në Muzeun e Luftës Maqedonase, organizuar nga Rinia Muzikore e Maqedonisë.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës