Raporti i auditimit: Reforma e administratës publike ka nevojë për reformë
Reforma e administratës publike është zbatuar me gjysmë zemre dhe arsyeja kryesore që qytetarët ende nuk kanë një administratë publike profesionale dhe efikase është se nuk janë miratuar ligjet kyçe - për punonjësit në sektorin publik, për nëpunësit administrativë. , si dhe ligji për shërbimin e lartë drejtues, thuhet në Entin Shtetëror të Auditimit. Në Raportin për suksesin e reformës së administratës, është theksuar problemi se zvarritet riorganizimi i organeve shtetërore, nuk realizohen plotësisht aktivitetet e planifikuara dhe nuk ka staf të mjaftueshëm profesional.
- Sipas metodologjisë së re për anëtarësimin në BE, reforma e administratës publike është një fushë që është pjesë e procesit të negociatave në grupin e Vlerave Themelore, ndaj ZSHR-ja kreu auditimin për t'iu përgjigjur pyetjes nëse aktivitetet e ndërmarra nga Institucionet kompetente sigurojnë zbatimin efikas të Strategjisë për reformën e administratës publike 2018-2022 – thonë nga ZSHR.
Leximi i raportit detyron përgjigjen të jetë "jo".
Në auditim thuhet se procedura për tre ligjet kyçe ka filluar në vitin 2019, por ende nuk janë votuar – me pandeminë në fillim të vitit 2020, shpërndarjen e Kuvendit dhe zgjedhjet e parakohshme, është vënë procesi për ndryshime ligjore. në pritje dhe në shtator ministri i ri i MPB-së vendosi që në vend të amendamenteve të miratohen ligje të reja. Propozimet e ligjit për zyrtarët administrativë dhe ligjit për punonjësit e sektorit publik janë dorëzuar në ENER në shtator të vitit 2021, por edhe pas një viti të tërë nuk janë dorëzuar në Qeveri për të vazhduar procedurën.
- Qëllimi i miratimit të ligjit për shërbimin e lartë drejtues është të dallojë nivelin politik nga ai profesional dhe të përcaktojë linjat e llogaridhënies së menaxherëve të lartë. Veshja shkon me një ritëm të ngadaltë. Në fund të vitit 2019, Qeveria e dorëzoi ligjin në Kuvend, në nëntor 2020 u tërhoq dhe në maj të vitit 2022 MPB njoftoi se do të fillonte përgatitjen e një projektligji të ri, i cili deri në ditën e auditimit nuk i ishte dorëzuar ENER-it. – thuhet në raportin e auditimit.
DRZ thekson se problem i madh është emërimi i shpeshtë i ushtruesve të detyrës, ku 2018 për qind e numrit të përgjithshëm të drejtorëve të emëruar janë ushtrues detyre nga viti 2021 deri në vitin 52. regjisorë apo aktrim deputetë.
- Zgjedhja e tyre është pa shpallje të shpalljes publike, gjë që ndikon në profesionalizimin e shërbimit të lartë drejtues, mirëmenaxhimin në institucionet e sektorit publik dhe zvogëlon përgjegjshmërinë e procedurës për përzgjedhjen e drejtuesve të institucioneve - thonë auditorët. .
Bartës i Strategjisë së Reformës së Administratës është Ministria e Shoqërisë Informative dhe Administratës, dhe auditorët konstatuan se kjo Ministri nuk ka dokumentacion se si është zhvilluar strategjia sepse nuk është pjesë e arkivit të MPB-së. Personat që menaxhuan këtë proces nuk janë më të punësuar në MIOA, ndaj nuk sigurohet memorie institucionale për procesin.
– U miratua një plan veprimi i rishikuar për zbatimin e strategjisë, me të cilin u bënë ndryshime në një të tretën e aktiviteteve të planifikuara, u përcaktuan aktivitete të reja, u bënë ndryshime në afatet e zbatimit dhe treguesit e matjes së performancës, si dhe në shumën e parave të planifikuara. u reduktua. Janë përcaktuar ndryshime të shpeshta në kapacitetet e personelit për përmbushjen e objektivave të reformës dhe personel i pamjaftueshëm – thuhet në raport.
Në Këshillin për Reformën e Administratës Publike, që është organi më i lartë politik për koordinimin e aktiviteteve nga viti 2018 deri në vitin 2022, janë bërë gjashtë ndryshime në përbërjen e tij, si rezultat i ndryshimeve të vazhdueshme strukturore në Qeveri. Në katër vjet, Këshilli mbajti vetëm shtatë mbledhje, e fundit në korrik 2021.
- Shuma totale e parave të planifikuara për zbatimin e Strategjisë është rreth 30 milionë euro, me peshën më të madhe, mbi 56 për qind, të siguruar nga fondet dhe instrumentet e BE-së. Nga gjithsej 205 aktivitete të planifikuara janë realizuar vetëm 106, që paraqet 52 për qind realizim. Nuk ka transparencë, llogaridhënie dhe monitorim të parave të shpenzuara nga buxheti i shtetit, pasi përveç MPB-së, institucionet e tjera nuk kanë hapur një nënprogram të veçantë në kuadër të programit të qeverisë për reformën e administratës.
MIOA nuk ka evidenca të sistemuara për çdo aktivitet të strategjisë, dhe në raportet gjashtëmujore dhe vjetore nuk ka të dhëna për fondet e planifikuara dhe të realizuara. Raporti i katërt vjetor i vitit 2021 nuk përmban një rishikim të plotë financiar dhe është bërë analiza vetëm e mjeteve të shpenzuara në shumën prej rreth 18 milionë euro, që është 61 për qind e totalit të parave të planifikuara për periudhën 2018-2022 – deklarojnë auditorët. , ndër të tjera.