Diversiteti në stilin urban solli edicionin e 23-të të OFFest

Bombino / Fotografi: Tatiana Rantasha

Tetë koncerte fantastike sollën edicionin e 23-të të festivalit të muzikës botërore OFFest, dhe nuanca që karakterizoi edicionin e sivjetshëm ishte stili urban i interpretimit të tradicionales.

Tradita e mbajtur nga festivali OFFest nuk lë vend për dyshime për përzgjedhjen dhe cilësinë e grupeve që performojnë në Shkup. Është një proces që ka 23 vite që vazhdon vazhdimisht dhe rezulton gjithmonë me performancën e yjeve më të mëdhenj dhe aktualë të muzikës botërore.

Dhe edicioni i sivjetshëm nuk ishte përjashtim, por konfirmim i konceptit të planifikuar dhe cilësisë së lartë të festivalit. Në katër mbrëmje në dy skena nga data 6 deri më 9 qershor në OFFest performuan tetë grupe me një reputacion jashtëzakonisht të lartë në skenën muzikore botërore.

Bombino, BCUC (Bantu Continua Uhuru Consciousness), "Boi Akih", "Kutu" dhe virtuozi spanjoll i kitarës Vicente Amigo performuan në skenën e Operës dhe Baletit Kombëtar nga data 6 deri më 8 qershor, ndërsa në "Dancing Hall" të MCC. , më 9 qershor, "Volosi", "Kalata" dhe "Naked" performuan në një mbrëmje. Një nuancë që karakterizoi edicionin e këtij viti ishte stili urban i interpretimit të tradicionales.

Bombino / Fotografi: Tatiana Rantasha

Festivali u hap me një performancë të furishme nga dy grupe afrikane. Heroin e kultit të blues-it të shkretëtirës Bombino me grupin e tij patëm rastin ta shohim në dy formate, fillimisht në dokumentarin "Agadez, Muzikë dhe Rebelim" që u shfaq më 5 qershor në Kinematekë dhe të nesërmen live në skenë në NOB.

Me origjinë nga Nigeri, Bombino filloi të luante kitarë si një akt rebelimi kundër politikave të qeverisë, pasi luajtja e kitarës ishte e ndaluar në atë vend për një periudhë të caktuar. Vendi i lindjes së tij është në mes të shkretëtirës dhe vetëm ai u jep liri anëtarëve të popullit të tij dhe ai përhap kulturën madhështore Tuareg në të gjithë botën me kitarën e tij.

Mbrëmja e nxehtë afrikane u soll në kulmin nga performanca e yjeve të Afrikës së Jugut BCUC me koncertin e tyre ritmik dhe tërheqës nga ana vokale.

Boi Akih / Fotografi: Tatiana Rantasha

Një përzierje ritmesh, tingujsh dhe melodish solli natën e dytë të festivalit, ku performuan "Boi Akih" dhe "Kutu". Një performancë zanore me dramë ishte shfaqja e “Boi Akih”. Në thelb të grupit janë këngëtarja dhe kompozitori Monica Akihari dhe kitaristi dhe kompozitori Nils Brouwer. Muzika e tyre është e prirur për eksperimente dhe improvizime dhe kurioziteti i tyre i çon vazhdimisht në zbulime të reja.

Kutia / Fotografia: Zdenko Petrovski

Themeli i grupit Kutu, i themeluar në Addis Ababa, është violinisti dhe kompozitori francez Theo Sekaldi, një improvizues i shumëanshëm dhe një figurë e famshme e muzikës klasike dhe xhazit në vendin e tij, e kombinuar me zërin e bukur të këngëtarit etiopian të rock-ut Heywan Gebrevold.

Muzika që ata krijojnë ka një ritëm infektiv, pjesë vokale të jashtëzakonshme, improvizime tërheqëse me violinë dhe bateri, një linjë të qëndrueshme basi, unaza melodike arabe dhe trance mantrike. Tashmë me kompozimin e parë, i gjithë publiku ishte i ftuar në një eksperiencë kërcimi të jashtëzakonshme.

Vicente Amigo / Fotografi: Zdenko Petrovski

Vlerësimi i lartë i Vicente Amigo në botën e muzikës flamenco, si një nga kitaristët më të kompletuar dhe më me ndikim të gjeneratës së re, u vërtetua absolutisht nga koncerti i tij në Shkup. Ai përshkruhet si një artist i pakapshëm, misterioz, enigmatik, me ndjeshmëri magjepsëse dhe thellësi të patejkalueshme. Kur luan kitarën e tij ai nuk përdor asnjë efekt, por vetëm gishtat, ndjenjat dhe emocionet.

Tradita e koncerteve të interpretuesve më të talentuar vendas vazhdoi me shfaqjen e "Kalata" në "Dancing Hall" në MCC më 9 qershor. Banda vendase u përfshi mes performancave të virtuozëve polakë të harqeve Volosi dhe grupit serb Naked. Stili i Volosit është dinamik, i sofistikuar dhe plot pasion. Muzika e tyre është e ndikuar nga rock, jazz, etnik, ambient dhe muzikë filmike, duke rezultuar në melodi të bukura, emocionale dhe bezdisëse që kënaqin dhe magjepsin.

Kalata / Fotografia: Zdenko Petrovski

“Kalata” u prezantuan me tingullin e tyre autentik që lëviz paralelisht mes kulturës lindore dhe perëndimore, me theks të veçantë në muzikën tradicionale maqedonase. I gjithë koncepti i grupit bazohet në ndjeshmërinë dhe krijimtarinë e muzikantëve të rinj, të cilët formësojnë tingullin origjinal të grupit përmes dashurisë së tyre për ritmet moderne dhe muzikën e njerëzve të tyre.

Stili i "Naked" është kompleks dhe eklektik dhe përveç elementeve nga traditat ballkanike, me përzierje mesdhetare, afrikane dhe evropianolindore, në koncertin në Shkup prezantuan edhe ndikime maqedonase. Muzikantët tanë Petar Hristov dhe Zarina Prvasevda performuan si mysafirë në koncertin e tyre.

Lakuriq / Fotografi: Zdenko Petrovski

OFFest kësaj radhe iu kushtua edhe dokumentarëve të rëndësishëm muzikorë dhe përveç dokumentarit për Bombino, më 5 qershor u shfaq filmi i ri për Cesaria Evora, në të cilin jeta, talenti, suksesi në muzikë, rëniet psikologjike, si dhe (anti) lidhje me materialin.

(Teksti është botuar në "Shtypi Kulturor" numër 235, në botimin e shtypur të gazetës "Sloboden Pechat" më 15-16.6.2024)

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 100 DENARË

Video e ditës