Bisedë me Tina Ivanova, drejtoreshë e NI Filarmonisë: Rezultati përfundimtar dha magji

Pjesa zyrtare e sezonit koncertor 2021/2022 të Filarmonisë së NI-së u përmbyll më 19 maj me koncertin madhështor “Liria”, dhe ky ishte rasti me regjisoren Tina Ivanova që të bëjë një përmbledhje të gjithë sezonit.

Orkestra Filarmonike e drejtuar nga dirigjenti Benjamin Schwartz (Izrael/SHBA) së bashku me Orkestrën e Dhomës Filarmonike të drejtuar nga Angel Spiroski, Orkestra Kombëtare Filarmonike e Orkestrës Filarmonike të Sofjes, përgatitur nga Slavil Dimitroj dhe Niko nga Behar Veseli, interpretuan veprën "Requiem. për luftë" nga kompozitori britanik Benjamin Britton.

Në koncert interpretuan edhe solistët Vesna Gjinovska-Ilkova (soprano), Stevan Karanac (tenor, Serbi) dhe Goran Nacevski (bariton). Vepra komplekse muzikore që mbart mesazhe të forta humanizmi dhe lirie u interpretua në Katedralen “Sht. Kliment Ohridski” në Shkup.

Puna e Britton dukej sublime dhe magjike, dhe publiku pati mundësinë të shikonte edhe një herë performancën më të mirë të Filarmonisë sonë.

Me koncertin “Liria”, Filarmonia Kombëtare performoi për herë të parë në Katedralen “Sht. Klementi i Ohrit"

Pjesën zyrtare të sezonit të Filarmonisë e mbyllët me një koncert madhështor të titulluar “Freedom”, ku u shfaq vepra “Requiem for War” nga Benjamin Britton. Cila ishte sfida e vendosjes së kësaj pjese muzikore monumentale dhe cili ishte mesazhi i veprës?

– Ndoshta instalimi i kësaj vepre ishte një nga sfidat më të mëdha në periudhën e fundit me të cilën u përball institucioni ynë. Nga aspekti teknik, organizativ, i performancës. Por dëshira ishte shumë e madhe dhe akoma më i thellë është mesazhi që mbart “Requiem for War” – në këtë vepër është thurur besimi te njerëzimi, është shprehje e dhembshurisë së thellë për viktimat e luftës, vepër që flet për paqen. në kohë të trazuara (në fund të fundit, çfarë ore është paqësore?), por një akt që shpreh thirrjen për çlirim.

Koncerti u titullua "Liria" dhe jo vetëm për shkak të thelbit të "Requiem for War", jo vetëm për idenë e Britten dhe poezinë e Wilfred Owen, tekstet e të cilit janë thurur në muzikë, por edhe për shkak të liria me të gjitha kuptimet dhe pyetjet e saj: A mund të jetë njeriu i lirë edhe kur nuk është pas hekurave, kur nuk ka luftë, kur nuk ka paragjykime, dhe kur nuk ka sëmundje dhe pandemi…

Për lirinë mund të flitet shumë, por e di që njeriu është i lirë në momentet kur e percepton muzikën, sepse ajo nuk ka barriera dhe mendimi dhe imagjinata e njeriut në ato momente janë si një zog. Jam shumë i lumtur që gjithçka shkoi mirë dhe u jam mirënjohës të gjithë pjesëmarrësve në skenë dhe në prapaskenë, që dhanë kontributin e tyre krijues dhe që punuan me shumë entuziazëm.

Njeriu është i lirë në momentet kur e percepton muzikën, sepse ajo nuk ka barriera, dhe mendimi dhe imagjinata e njeriut në ato momente janë si një zog.

Duke ndjekur moton e sezonit “Filarmonia në lëvizje” dhe me këtë koncert ju ishit në lëvizje, pra u larguat nga godina juaj për të ofruar një eksperiencë të re për publikun. Çfarë cilësie të re japin koncertet e këtij lloji?

- Ne performojmë për herë të parë si institucion në këtë kishë (Katedralja “Shën Klimenti i Ohrit”) dhe përvoja është vërtet interesante. Vetë arkitektura jep një qasje tjetër, ambienti ka akustikën e vet që është krejtësisht ndryshe nga akustika në sallë dhe është një përvojë plus për muzikantët, por edhe për publikun. Kjo zonë nuk u zgjodh rastësisht, sepse “Requiem for the War” u shkrua me rastin e hapjes së kishës së re katedrale “Sht. Michael "në West Midlands, i ndërtuar mbi themelet e të vjetrës, i shkatërruar në një sulm ushtarak nazist. Dhe kjo është arsyeja pse ajo kryhet vazhdimisht në kisha dhe katedrale. Ideja e kompozitorit Benjamin Britton, një prej kompozitorëve më të mëdhenj të shekullit të 20-të, është qëndrimi i përjetshëm ndaj paqes dhe njerëzimit.

Kur ka cilësi, hapësira është sigurisht e rëndësishme, por jo gjithmonë vendimtare, në disa raste kontribuon në përmirësimin e saj. “Arkitektura është muzikë e ngrirë”, luaj vetëm tonin e parë, ajo do të fillojë të kërcejë. Është sigurisht interesante kur ka ndryshime në ambient dhe jemi mësuar të realizojmë koncerte jashtë vendit, në ambiente të ndryshme koncertesh, por edhe në ajër të hapur.

Pati lëvizje në aspektin programor dhe këtë sezon ju ofruat koncerte nga muzika barok deri tek ajo bashkëkohore me një sërë kompozitorësh të rëndësishëm dhe solistë fantastikë. Edhe pse shumica e koncerteve gjatë sezonit u zhvilluan sipas protokolleve shëndetësore, sa jeni të kënaqur me mënyrën se si publiku e pranoi programin e realizuar?

- Jemi të kënaqur, vërtet. Dhe më shumë se kaq, sepse shpërblehet kur sheh një audiencë të lumtur. Fatkeqësisht, nuk ka asnjë kritikë muzikore që mund të na çojë në ndonjë drejtim të të menduarit, nëse ka ndonjë dilemë. Realizuam gjithçka që imagjinuam, sado e vështirë të ishte, por rezultati përfundimtar ishte magjik. Nuk e kam fjalën vetëm për institucionin tonë, por në këtë mënyrë, duke futur risitë në program, veprojmë edhe edukativisht dhe përpiqemi që tingullin simfonik ta afrojmë me brezat e rinj të dëgjuesve, të cilët tani patën mundësinë të dëgjojnë diçka që nuk e kanë dëgjuar. kanë mundësi të përjetojnë diku tjetër.vend.

Karakteristikë e sezonit ishin disa koncerte “të pazakonta”, si “100 Metronomi”, performanca e “Balancescu Quartet”, koncerti i dhomës me temën e Iva Damjanovskit, por edhe “Breathe Love” si projekt më vete. Sa keni dashur të zgjeroni horizontin tuaj muzikor me këto koncerte dhe t'i jepni “vlerë të shtuar lëvizjes”?

– Ato koncerte, sado “të pazakonta” të duken, në fakt janë shumë reale dhe standarde. Por jo me ne, për fat të keq. Akoma vepra nga Stravinsky, Shostakovich, Britten, Lutoslavski etj. konsiderohen të ashtuquajturat klasike moderne, dhe tani është një klasik, nëse tashmë duam t'i përcaktojmë gjërat. Kohët kanë ndryshuar, ne duhet të jemi në linjë me atë lëvizje, jo sepse do të tingëllojmë konservatorë, por sepse duhet t'u ofrohet "fëmijëve të rinj". Një ekuilibër i përsosur midis praktikës së vjetër dhe shkollës dhe mënyrës së sotme të të menduarit.

Cilat janë planet pas përfundimit të sezonit zyrtar dhe a planifikoni të vazhdoni të njëjtin koncept?

- Sezoni i ri është gati, gati. Ne do të fillojmë në tetor me një slogan të ri që do të përcaktojë të gjithë programin dhe në një farë mënyre do ta projektojë atë në një drejtim të caktuar. Po, ne vazhdojmë me të njëjtin koncept, pra do ta pasurojmë me disa forma të ndryshme arti.

Fotografitë: Maja Argakijeva

(Biseda u botua në “Shtypi Kulturor” nr. 129, në botimin e shtypur të gazetës “Shtypi i Lirë” më 21-22 maj 2022)

Video e ditës