Zbulohet kontrata sekrete për stacionin hekurudhor në Novi Sad: Cilat janë lëshimet dhe kush duhet të mbajë përgjegjësi?
Çdo ditë e më shumë ka dëshmi që vërtetojnë se tragjedia në Stacionin Hekurudhor në Novi Sad, kur u shemb tenda dhe vdiqën 14 persona, mund të ishte shmangur nëse përgjegjësit për mbikëqyrjen e rindërtimit do të kishin kryer punën e tyre, publikojnë disa portale serbe. Prova të mjaftueshme për këtë tezë gjenden në kontratën mbi bazën e së cilës është kryer rikonstruksioni i godinës, e cila ende është klasifikuar si konfidenciale dhe është aksesuar nga redaktorët e Insajderi. Nga ky dokument rezulton se autoritetet në ministrinë përkatëse dhe kompania shtetërore që ishte investitore e punimeve kishin mundësinë, por mbi të gjitha detyrimin, të kontrollonin punimet.
Kontrata e nënshkruar në vitin 2018 nga ministrja e atëhershme e Ndërtimit, Zorana Mihajlovic, në emër të Qeverisë së Serbisë si financuese e punimeve, ushtrues detyre. drejtori i kompanisë shtetërore "Infrastruktura hekurudhore" Miroljub Jevtic në emër të investitorëve dhe përfaqësuesve të dy kompanive kineze China Railway dhe China Communication Construction Company (CCCC), siç raporton Insajderi, parasheh një sistem kontrolli të përcaktuar qartë për ndërtimin e objekteve të larta. ndërtesat e hekurudhave të shpejta dhe stacioneve në rrugën 108 kilometra të seksionit Novi Sad - Suboticë - kufiri shtetëror Celebija.
Ishte planifikuar që Ministria ose ndërmarrja shtetërore të zgjidhte Autoritetin Mbikëqyrës për të kontrolluar të gjithë projektin. Sipas Insajderit, një konsorcium prej gjashtë kompanish ishte përgjegjës për kontrollin e ndërtimit të gjithë trasesë, por nuk specifikohet se cila është përgjegjëse për cilën pjesë të seksionit. Siç ka shkruar tashmë Nova.rs, këtë vepër në vlerë prej 37,5 milionë eurosh, Ministria e Ndërtimit, Transportit dhe Infrastrukturës ia ka dhënë një konsorciumi të përbërë nga gjashtë kompani. Bartës i vendit të punës është hungarezja “Project Bureau Utiber”, ndërsa aty janë edhe “AG Institute”, “Utiber Road Investment”, sipërmarrësi Slavisha Ilic, kompania hungareze “Vikoti” dhe në fund “Egis”.
Sipas Marrëveshjes, Mbikëqyrësi kishte për obligim që të ndalonte projektin në rast të problemeve. Inxhinieri Zoran Djajic, i cili është punësuar si konsulent, siç ka deklaruar vetë, ka njoftuar kompaninë kontraktore se nënshtresa nën pllakat e mermerit që përbëjnë fasadën nuk është në gjendje të mirë, por askush nuk ka reaguar.
Autoriteti mbikëqyrës kishte të gjitha kompetencat dhe kompanitë kineze, si kontraktorë, dhe nënkontraktorët e tyre nuk mund të bënin asgjë pa miratimin e atij organi. Përveç Autoritetit Mbikëqyrës, ishte parashikuar edhe një mekanizëm tjetër kontrolli i quajtur Organi i Njoftuar. Mirëpo, nuk dihet nëse është formuar fare ai organ dhe nëse po, a dhe çfarë ka bërë, shkruajnë portalet serbe.