Arsimi në Bullgari: Ata paguajnë për të na mësuar

Fotografia e shkollës: Profimedia

Rreth 40% e studentëve bullgarë janë nën pragun kritik në lexim, matematikë dhe shkencë

Rritja e shpenzimeve publike për arsimin në Bullgari nuk çon në një rritje të rezultateve të arsimit, sipas një studimi të gjerë të botuar nga Banka Botërore mbi rolin e transferimeve fiskale në përmirësimin e rezultateve të arsimit. Raporti, me mbi 300 faqe, përqendrohet në sistemet arsimore në 7 vende, përfshirë Bullgarinë.

Rezultatet e studentëve bullgarë në provat kryesore ndërkombëtare si PISA nuk kanë ndryshuar në dekadën e fundit, sistemi arsimor është shumë i pabarabartë dhe i veçuar, me përqendrime të larta të studentëve me rezultate të ulëta arsimore në të njëjtat shkolla "të dështuara", dhe paratë e alokuara për bashkitë e rishpërndara përmes buxheteve të delegatëve, nuk kanë asnjë lidhje me arritjet e studentëve.

"Më drejtpërdrejt, kostoja e arsimit nuk duket se luan ndonjë rol në rezultatet e arsimit," i tha Kapitalit Asenka Hristova, drejtoreshë ekzekutive e Qendrës për Kërkime Arsimore, një nga autorët e kapitullit mbi Bullgarinë në studim.

 Treguesit kryesorë të pandryshuar

Rezultatet bullgare në provën PISA, e cila mat shkathtësinë funksionale të nxënësve të klasave të nënta, kanë mbetur praktikisht të pandryshuara që nga viti 2006 - rreth 40% e studentëve bullgarë janë nën pragun kritik në lexim, matematikë dhe shkencë. Rezultatet nga Bullgaria në studimin PIRLS, e cila mat shkrim-leximin në nxënësit e klasës së katërt, tregojnë se 5% e tyre nuk kanë mësuar ende të lexojnë - një tregues i pandryshuar nga 2001.

Shpërndarja e të dhënave PISA tregon për ndarjen më të madhe arsimore në Evropë - studentët me një profil të ulët socio-ekonomik në vend zakonisht janë të përqendruar në të njëjtat shkolla me performancë të dobët, dhe studentët me një profil më të mirë socio-ekonomik studiojnë në shkolla të ndryshme, "elitare". Sipas autorëve të studimit, 54,7% e ndryshimeve në rezultatet arsimore të studentëve në vend shpjegohen nga ndryshimet midis shkollave në të cilat ata studiojnë. Ekzistojnë ndryshime të mëdha midis studentëve nga qytetet dhe atyre nga vendbanimet më të vogla - ky është një vonesë efektive e më shumë se tre viteve të studimeve për studentët nga vendbanimet më të vogla.

"Mungesa e përmirësimit të treguesve kryesorë të performancës në sektorin e arsimit për më shumë se një dekadë dhe shenjat e qarta të pabarazive të mëdha sistemike tregojnë nevojën për të rishikuar mekanizmat e transferimit fiskal të vendit," tha raporti i Bankës Botërore.

Më shumë burime për më të rrezikuarit

Që nga viti 2007, shkollat ​​në Bullgari janë financuar sipas një standardi uniform të shpenzimeve, të vendosur nga Ministria e Arsimit dhe Shkencës, për frymë, sipas llojit të komunës në të cilën ndodhet shkolla. Fondet shpërndahen nga komunat në shkolla sipas aktiviteteve të përcaktuara saktësisht. Parimi i njohur si "paratë i përkasin studentit", i prezantuar në 2007, i cili çoi gjithashtu në mbylljen masive të shkollave, nuk është më i vetmi pikë referimi. Transfertat shtesë bazuar në karakteristikat lokale - cenueshmëria e studentëve, dendësia e ulët e popullsisë dhe faktorë të tjerë që rrisin kostot e arsimit - i shtohen standardit individual të kostos për frymë me reformat e vitit 2017. Me këtë reformë, komunat më të varfra në vend marrin më shumë fonde për frymë. Ky është një faktor pozitiv, sipas autorëve të raportit, i cili kërkon të zvogëlojë pabarazitë e financimit të shkollës dhe të tërheqë mësuesit në vendet ku ata ndryshe nuk do të punonin.

Nga ky këndvështrim, reforma është e suksesshme. Por ende nuk ka të bëjë me ngritjen e cilësisë së arsimit.

Nuk ka rezultate më të mira

Përmes metodave të ndryshme statistikore, autorët e studimit nuk gjejnë prova se kostot e rritura të arsimit në Bullgari çojnë në rritjen e rezultateve arsimore të studentëve. Përkundrazi - disa nga të dhënat, në shikim të parë, tregojnë varësinë e kundërt: komunat që shpenzojnë më shumë për student gjenerojnë rezultatet më të ulëta nga vlerësimi i jashtëm kombëtar në gjuhën bullgare dhe matematikën pas klasës së 7-të. Edhe pas kontrollit për faktorë të tillë si madhësia e komunave, madhësia e klasave dhe varfëria e studentëve, të dhënat 2018/2019 nuk tregojnë asnjë korrelacion midis financimit dhe rezultateve në gjuhën dhe letërsinë bullgare për klasat e shtata.

Pjesa më e madhe e fondeve të rritura për arsimin Bullgar që nga viti 2017 ka për qëllim ngritjen e pagave të mësuesve dhe mbajtjen e tyre mbi mesataren e vendit. Rritja e pagave ka çuar në një rritje të numrit të mësuesve bullgarë dhe mbajtjen e mësuesve ekzistues në profesion, por kjo nuk çon në një rritje të cilësisë së mësimdhënies. Raporti i Bankës Botërore konkludon se stimujt financiarë për mësuesit nuk janë në përputhje me ndonjë masë të besueshme të arritjeve të studentëve.

E njëjta gjë vlen për pjesëmarrësit e tjerë në sistem - ministrat, inspektorët e arsimit, kryetarët e komunave, ekipet arsimore komunale, drejtorët e shkollave. Komunat, për shembull, janë përgjegjëse për pothuajse të gjitha shkollat ​​e arsimit të përgjithshëm në vend dhe duhet të sigurojnë akses dhe pjesëmarrje në arsim, por janë kryesisht të kufizuara në rishpërndarjen e buxheteve të deleguara në mënyrë qendrore të përcaktuar në mënyrë rigoroze nga MAS për aktivitetet që nuk përfshijnë rezultate arsimore si element. Komunat gjithashtu mund të sigurojnë fonde nga buxhetet e tyre të kufizuara, por në praktikë 98% e fondeve për shkollat ​​e arsimit të përgjithshëm vijnë nga qeveria ose programet evropiane, tha raporti. Kështu, decentralizimi në aspektin e arsimit është mjaft formal dhe administrativ.

Matja e vlerës së shtuar

Raporti i Bankës Botërore përmend rajonin Keara të Brazilit si një shembull të suksesshëm, ku reformat e cilësisë janë zbatuar me një fokus në cilësi. Keara shpërblen të dy shkollat ​​me arritje të larta dhe me performancë të ulët, të cilat, megjithatë, tregojnë një rritje të treguesve të tyre kryesorë për një periudhë kohe. Një qasje e ngjashme duhet të zbatohet në Bullgari, por për këtë qëllim ne duhet të jemi në gjendje të matim vlerën e shtuar të arsimit.

Këtu vjen reforma tjetër kryesore - për të krijuar mjete për monitorimin e cilësisë dhe vlerës së shtuar të sistemit si pjesë e një kornize më të integruar, konsistente dhe të besueshme për vlerësimin dhe monitorimin e asaj që studentët (nuk) mësojnë. Vlerësimet e jashtme kombëtare dhe provimet e maturës nuk e përmbushin këtë rol, të paktën sepse nuk janë të krahasueshëm nga viti në vit, dhe as nuk është e qartë se për çfarë synohen dhe nuk mund të përdoren si bazë për hartimin e politikave. "Ne nuk kemi një sistem të vlerësimit të cilësisë që monitoron tregues të besueshëm të cilësisë në lidhje me rezultatet arsimore, të cilat nuk janë vetëm një vlerësim nga një provim në një fazë arsimore", shpjegon Asenka Hristova.

Nevoja për të ndryshuar stimujt e financimit nuk është plotësisht e panjohur për sistemin arsimor bullgar. Por duhet të vendoset një sistem i vlerësimit të cilësisë - siç rekomandohet nga raporti i Bankës Botërore. Do të duhen 6-12 muaj për të ndërtuar një sistem të vlerësimit të cilësisë se si shkolla i ndihmon studentët të përparojnë në arsimin e tyre.

Marre nga "Kryeqyteti" nga Sofja

Video e ditës