Një brez i ri klerikësh iranianë do të pranonte që Izraeli ekziston

Iranianët mund ta njohin atë, në vend që të digjnin flamurin izraelit - EPA Photo, Abedin Takenkenareh

Një grup pedagogësh të seminareve klerikale me mendje reformuese publikuan një dokument që bën thirrje për "kthimin e regjimit sionist në kufijtë e tij ligjorë kundër agresionit të vitit 1967 dhe krijimin e njëkohshëm të një shteti të pavarur palestinez".

Reformistët në klerin iranian kanë hapur në heshtje një debat nëse duhet të mbështesin një projekt "dy shtetesh" për të zgjidhur çështjen palestineze, i cili në fakt do t'i lejonte Teheranit të pranonte se Izraeli ekziston.

Që nga Revolucioni i vitit 1979, autoritetet iraniane të kryesuara nga lideri suprem, Ayatollah Ruhollah Khomeini, nuk e njohin themelimin e Izraelit në 1948. Kleri dhe zyrtarët shtetërorë në Teheran propaganduan me këmbëngulje "Vdekje Sionizmit", të cilin Organizata Çlirimtare e Palestinës hoqi dorë pas Marrëveshjes së Paqes së Oslos.

Ish-presidenti Mohammad Khatami së bashku me ministrin e Jashtëm Kamal Harazi propozuan dikur mbajtjen e një referendumi për projektin "një shtet", në të cilin mund të votonin vetëm "pasardhësit e banorëve të Palestinës para pushtimit sionist" dhe refugjatët palestinezë.

Por pas luftërave të Izraelit kundër Hamasit në Gaza dhe kundër Hezbollahut në Liban, filloi një shkëmbim zjarri me raketa me rreze të gjatë veprimi me Iranin, të cilin Teherani nuk e ka kapacitetin ta vazhdojë. Më 21 tetor, një grup pedagogësh të seminareve klerikë të orientuar drejt reformave publikuan një dokument që kërkonte "kthimin e regjimit sionist në kufijtë e tij ligjorë përballë agresionit të vitit 1967 dhe krijimit të njëkohshëm të një shteti të pavarur palestinez".

Reagimi ndaj këtij propozimi radikal ishte protesta në Kom pas namazit të xhumasë. Gazeta proqeveritare “Kayhan” e vlerësoi tubimin si “makinë propagandistike të armikut”, ndërsa dokumentin e cilësoi si “të neveritshëm dhe të turpshëm”. Kritikave iu bashkuan edhe gjyqtarët më të lartë, të cilët vlerësuan se duhej kërkuar falje dhe korrigjim për të mos lejuar mbylljen e seminarit. Nga ana tjetër, gazetat pro-reformës e raportuan informacionin “me dashamirësi”.

Në përpjekje për të sqaruar pozicionin e tyre, klerikët e reformës vunë në dukje se ata "i kuptojnë krimet e tmerrshme të shtetit sionist" dhe nuk e njohin Izraelin, por gjithashtu se ata besojnë se krijimi i një shteti të pavarur për palestinezët do të çonte në një fund. deri te gjakderdhja.

Historiani Arash Azizi komentoi se ndërkohë që po zhvillohen luftëra në Gaza dhe Liban, si dhe zjarri i raketave midis Izraelit dhe Iranit, vështirë se ka vend për një debat të tillë ideologjik.

– Ky është një debat midis atyre që kërkojnë që Irani të jetë një inkubator i anti-sionizmit islamik revolucionar dhe atyre që mbështesin një politikë të jashtme pragmatike për të mbrojtur interesat kombëtare. Irani po kalon një tranzicion. Udhëheqësi suprem është 85 vjeç. Fuqia po kalon te gjeneratat e reja. Irani nuk mund të vazhdojë me këto kriza të përgjithshme. Strategjia e Khomeinit “as luftë as paqe” nuk pati efekt – vlerëson Azizi.

Historiani vëren se Irani nuk ka kapacitet për të ndikuar në ndonjë zgjidhje të arritur nga Izraeli dhe palestinezët. Ai kujton se ish-kreu i diplomacisë iraniane, Mohammad Javad Zarif, kohët e fundit deklaroi se "iranianët janë lodhur nga një qeveri që përpiqet të jetë më shumë për palestinezët sesa për vetë palestinezët".

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 100 DENARË

Video e ditës