Mungesa e shoferëve profesionistë kërkon masa të dëshpëruara, BE-ja propozon që fëmijët të ulen pas timonit

kamionë

Sipas rregullave të reja europiane, edhe 17-vjeçarët do të mund të drejtojnë kamionë të shoqëruar nga shofer profesionist!? Kur të mbushin 18 vjeç dhe të marrin certifikatën e aftësisë profesionale, do të mund të vozisin vetë. Me të njëjtën certifikatë, ata do të mund të drejtojnë një autobus më të vogël me maksimum 16 pasagjerë

Mungesa e drejtuesve profesionistë të kamionëve apo autobusëve për t'u kompensuar nga të miturit që do të uleshin në timon, emocionoi ekspertët evropianë dhe vendas. Ata besojnë se kjo do të ishte një lëvizje e nxituar, e cila do të rrezikonte seriozisht sigurinë rrugore. Instruktorë me përvojë nga autoshkollat ​​maqedonase përmbledhin se gjithnjë e më shpesh atyre u ndodh që në veturën e tyre ulen njerëz që nuk dinë të "kthejnë çelësin në bravë", e lëre më të ngasin ndonjë monstruozitet të kamionit.

Sipas rregullave të reja europiane, edhe 17-vjeçarët do të mund të drejtojnë kamionë të shoqëruar nga shofer profesionist!? Kur të mbushin 18 vjeç dhe të marrin certifikatën e aftësisë profesionale, do të mund të vozisin vetë. Me të njëjtën certifikatë, ata do të mund të drejtojnë një autobus më të vogël me maksimum 16 pasagjerë. E gjithë kjo për shkak të mungesës kronike të shoferëve në të gjithë Evropën, raportoi H1 Kroacia.

Si masë paraprake, institucionet evropiane po propozojnë gjithashtu që drejtuesit e automjeteve pa përvojë t'i nënshtrohen një periudhe prove dyvjeçare, gjatë së cilës do të përballen me dënime më të ashpra për shpejtësinë dhe pirjen e alkoolit. Ata gjithashtu kërkojnë kontrolle të detyrueshme kur një patentë shoferi lëshohet ose rinovohet. Sipas analizave të Organizatës Ndërkombëtare të Transportit, deri në vitin 2025, më shumë se 2 milionë shoferë do të dalin në pension në botë.

Kjo mungesë, si dhe interesimi i dobët për këtë sektor tek të rinjtë, do të krijojë një problem tjetër për kompanitë e transportit, paralajmëron Biljana Muratovska, sekretare e përgjithshme e "Makam Trans". Jonçe Apostolovski nga Asociacioni i instruktorëve të pavarur, shoferëve dhe autoshkollave, tha për “Sloboden Pechat” se nga aspekti i rritjes së punës duhet ta përkrahin këtë vendim, por nga aspekti i sigurisë rrugore e konsiderojnë të nxituar.

- Është e qartë për ne se arsyeja kryesore për marrjen e një hapi të tillë është mungesa e madhe e shoferëve profesionistë. Por imagjinoni problemin që do të sjellë një vendim i tillë nëse një i mitur merr patentë shoferin e kategorisë "C", që do të thotë se ai do të jetë në gjendje të drejtojë një kamion nga 3,5 deri në 40 tonë, i cili është i rrezikshëm bosh, e lëre më plot ngarkesë - ai shpjegon Apostolovski.

Unioni Kroat i Shoferëve paralajmëroi gjithashtu se shoferët e rinj dhe të papërvojë mund të jenë një kërcënim serioz në rrugë.

“Ti nuk je i rritur në 17 vjeç në Kroaci. Pra, kush do të ishte përgjegjës nëse diçka do të ndodhte? Para së gjithash duhet ndryshuar ligji që njerëzit të rriten në moshën 17 vjeçare”, është i shqetësuar Goran Husinec, ekspert i mjekësisë ligjore për komunikacionin rrugor.

Instruktor i vozitjes Ivan Španić për Dnevnik.hr. thotë se harku i kthesës dhe përmasat e kamionëve të mëdhenj, të cilët janë shumë më të mëdhenj se makinat e pasagjerëve, shkaktojnë probleme edhe për shoferët me përvojë. Sot, megjithatë, gjithnjë e më shumë kandidatë duan të hipin në timon sa më shpejt të jetë e mundur, thotë Španić.

“Më parë këtë profesion e kryenin kryesisht njerëz që kishin predispozita për të. “Tani, për shkak të kushteve financiare, shumë njerëz që vërtet nuk e pëlqejnë, bëhen shoferë profesionistë”, shtoi Španić.

Por ka gjithnjë e më pak prej tyre. Dnevnik.hr mblodhi të dhëna për vitin 2021 dhe 2023 - për kategorinë C1, d.m.th për kamionët, vitin e kaluar në Kroaci janë dhënë 14.000 leje, më pak se dy vitet e mëparshme. Për kategorinë D1, pra autobusët me deri në 16 pasagjerë, numri i lejeve u rrit në dy vjet, por vetëm me 408.

Kjo nuk është zgjidhja e duhur as për sindikatat.

“Ne trajnojmë shoferë dhe ata më pas shkojnë në vendet e tjera të BE-së, ku kushtet e tyre janë më të mira, veçanërisht paga”, pohon Miljenko Goçin nga Unioni Kroat i Shoferëve. Vozitësit marrin mesatarisht rreth 800 euro, por sindikata sqaron se bashkë me rrogat ditore ndonjëherë arrijnë deri në 1.500 euro.

Çfarë mbulon projektrregullorja e re e Komitetit Evropian të Transportit?

Komiteti i Transportit i Parlamentit Evropian (TRAN), një komitet ekspert për çështjet e transportit rrugor, njoftoi reforma të mëdha në fund të vitit të kaluar. Reforma do të përfshijë njohjen e harmonizuar dhe më të lehtë të patentës së shoferit me origjinë nga vendet e treta, si dhe mundësinë që shtetet anëtare të BE-së të ulin moshën minimale për drejtuesit e autobusëve në 18 vjeç, pa kufizim në distancën që mund të lëvizin. Deri më tani, ky kufi ishte 50 kilometra.

Në vitin 2006, Bashkimi Evropian rekomandoi një kufi moshe prej 21 vjeç për shoferët e kamionëve dhe 24 vjeç për shoferët e autobusëve. Por vitet e fundit, industria e transportit rrugor, e cila vuan nga mungesa e madhe e personelit, ka zbuluar uljen e kufirit të moshës për drejtuesit e mjeteve si një mënyrë të lirë dhe të shpejtë për të zgjidhur problemin. Lobimi i industrisë së shpejti doli i suksesshëm dhe disa vende të BE-së që atëherë e kanë ulur moshën në 18 vjeç.

Ajo që duan shoqatat e transportit rrugor është që rregulla të tilla të zbatohen në të gjithë Evropën.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës