Ka shpresë, por jo për ne

Miroslav rënkoi
Miroslav Grçev. / Foto: Arkivi privat

Ajo që më ha më shumë është se "partnerët tanë strategjikë" dhe "miqtë tanë evropianë" dhe "fqinjët tanë të dashur" duan që ne t'i duam pa kushte dhe ta shfaqim dashurinë tonë publikisht.

Unë e huazova optimizmin e mësipërm nga Kafka, ai apostull i patejkalueshëm i mungesës së shpresës, ndoshta sepse kuptova se imagjinata ime për të kapur perspektivat e ndritshme që na hapen në krahët e lagur të portierëve bullgarë të Evropës thjesht nuk i përshtatet situatës. Psikika njerëzore është e rregulluar në mënyrë strukturore që të mos dëshirojë ta njohë realitetin ashtu siç është, por në vend të kësaj vendos mekanizma mbrojtës - ndër të cilët shpresa gëzon rastësisht fronin e më të suksesshmëve - të cilat janë të gjitha, pa përjashtim, të bazuara në mendimet e dëshiruara dhe tregime të sakralizuara që kanë nuk ka lidhje me faktet e ashpra të realitetit.

Por mbetet e paqartë nëse dëshpërimi i vërtetë apo shpresa e pavërtetë na sjell dobi më të madhe neve, banorëve të dërrasave shtetërore si kjo e jona, kur do të përmbyten nga ujërat e vrullshme historike.

Në këto ditë të zymta gushti, kur çdo debat dhe çdo fjalë e zgjuar, e shkruar apo e thënë, duket se është mbytur menjëherë në zhurmën shurdhuese të skandaleve të ekzaltuara që gërvishtin këngën e tyre të dashurisë në kor, njeriu ndjen se, si në një ëndërr të rëndë, gjithçka në mënyrë të dëshpëruar. duke u përpjekur të them, mbetet e keqkuptuar nga mjedisi. Ajo, tufa shumëkrerëshe, nga ana e tij i bërtet diçka në fytyrë, diçka që është gjithashtu krejtësisht e pakuptueshme dhe vetëm sa e pasuron zhurmën kakofonike, por me të njëjtën bindje ëndërrimtare ju bëhet e qartë se ndjenja në këmbim është jo vetëm mospëlqimi, por edhe urrejtja.

Dëshpërim në vend të festës

Dhe përsëri, ju mendoni, diçka duhet të jetë shumë e gabuar kur integrimi evropian i Maqedonisë shkakton ankthe në publik, dhe duhet të jetë e kundërta. Anëtarësimi në Bashkimin Evropian duhej të ishte një proces i bujshëm lartësimi dhe euforie, për zbatimin e vlerave evropiane dhe për t'u bashkuar me klubin e gjysmëperëndive, në livadhet baritore të Olimpit. Fillimi i negociatave të anëtarësimit duhet të ishte një katarsis i çlirimit nga shëmtia e së kaluarës, jo një proces në të cilin jemi shtyrë me forcë, me shantazh dhe poshtërim, një proces në të cilin - si në një makth të tmerrshëm - duhet të plotësoni kërkesat perverse fashiste bullgare; një proces nga i cili nuk duhet të devijojmë në mënyrë të njëanshme, në të cilin nuk ka garanci dhe kritere, por vetëm paqe dhe mjerim.

Nga ana tjetër, është mjaft qetësuese të dimë se faji nuk është as tek ne dhe as tek VMRO-ja bullgare. Vemero jonë është një konstante natyrore, diçka si konstanta e Planck-ut apo gravitacionale: ato gjithmonë emanojnë situatën më të dëmshme për Maqedoninë dhe gjithmonë do të ofrojnë mënyrën më budallaqe dhe më të korruptuar për ta realizuar atë. Siç e kam vënë në dukje shumë herë, moti funksionon si lehja e qenve, rënkimi i lopëve, gërvishtjet e syrit dhe fishkëllima e kriketave. Derisa i kemi dhe i durojmë, meritojmë çfarëdo fati të na ndodhë.

Shteti bullgar është gjithashtu një konstante e natyrshme rreth veprimeve të të cilit nuk duhen harxhuar fjalë. Në të gjitha veprimet e saj që nga konceptimi i saj në 1878 e deri më sot, ajo njeh çdo fatkeqësi historike në rajon ose në kontinent si një shans për të pushtuar dhe rimarrë territorin e vjedhur të pajustifikuar, brutalisht dhe të paprovokuar maqedonas dhe për t'ia aneksuar atdheut bullgar.

Gjithashtu, është shumë shkatërruese që një person të kritikojë dhe të shajë qeverinë maqedonase për pranimin e kushteve që asnjë qeveri në historinë moderne nuk i ka pranuar. Sigurisht që nuk ka asnjë grimë faji në pushtetin ekzekutiv: duke qenë se ata negociojnë me prekjen e ftohtë të një tubi çeliku në pjesën e pasme të kokës, dokumentet e aksesit – rezonanca magnetike e realitetit europian – janë më të mirat që mund të ndodhin. pritet. Është vërtet budallallëk të bësh mut nga një lartësi, nga siguria e strehës ku ne të gjithë gjunjëzohemi, në rrugë, në samitin gjeopolitik të botës, ku hidhen goditje të ulëta, kamë dhe çekiç, dhe luftëtarët janë një mijë herë më të fortë se ne.

Totalitarizimi i Evropës

Ajo që më ha më shumë është se "partnerët tanë strategjikë" dhe "miqtë tanë evropianë" dhe "fqinjët tanë të dashur" duan që ne t'i duam pa kushte dhe ta shfaqim këtë dashuri publikisht. Në çdo moment, teksa futin putrat thellë në bigën tonë, dhe gjatë gjithë kohës na shtyjnë poshtë me presionin e çelikut të ftohtë në zverk. Epo, nuk mund ta gëlltisë atë detaj!

Lëvizjen e çipit tonë, drejtimin e përroit që na mbart, si dhe destinacionin në të cilin do të hidhemi si drift, e pranoj lehtësisht si një fenomen me përmasa më të mëdha që po ndodh dhe rrjedhën e të cilit nuk mundëm. ndikim në çfarëdo mënyre. Por neve na kërkohet të duam si fqinjë “miqtë” që bëjnë akulturimin apo thënë ndryshe asgjësimin kulturor dhe dashurinë të mos e mbajmë për vete, duke ulur kokën me turp, por ta shfaqim publikisht! Të veprojmë sikur të jemi vërtet të lumtur, të jemi bindës, praktikisht plotësisht dhe pa rezerva të bindur dhe të sinqertë?!

Kjo kërkesë për dashurinë tonë të thellë dhe të sinqertë për fashistët bullgarë dhe për perandorinë evropiane, e cila për të tretën herë në një shekull na vendos në përqafimin bullgar të vdekjes, është prova më e qartë dhe më e padiskutueshme e totalitarizimit të errët të Evropës që ka. ndodh para syve tanë për dekada. Gjendja jonë dhe gjendja e transformimeve evropiane përshkruhen edhe një herë më së miri nga fjalët e Hannah Arendt. Ajo thekson se totalitarizmi synon realizimin e fantazive dhe hendeku mes mitit dhe realitetit mund të plotësohet vetëm me mashtrim të vazhdueshëm. “Në radhë të parë, (...) për konsistencën e tij të plotë, totalitarizmi duhet të shkatërrojë çdo gjurmë të asaj që ne përgjithësisht e quajmë dinjitet njerëzor. (…) Prandaj, qëllimi i sistemeve totalitare nuk është të transformojnë botën e jashtme ose (…) të sjellin ndryshime shoqërore, por të transformojnë vetë natyrën njerëzore”.

Do ta mbyll me një sugjerim konstruktiv. Në Protokollin famëkeq, në të cilin shkruhet e ardhmja jonë e plumbit, kërkohet që fillimi përfundimtar i negociatave të bëhet “pas ndryshimit të Kushtetutës së Republikës së Maqedonisë së Veriut për të përfshirë qytetarët e saj që jetojnë në territorin e shteti dhe janë pjesë e popujve të tjerë, si populli bullgar, duke përfshirë një ligj kushtetues për zbatimin e tyre”. Meqenëse kërkesa themelore është të përfshihen praktikisht të gjithë qytetarët e RSM-së “që jetojnë në territorin e shtetit dhe janë pjesë e popujve të tjerë”, problemi thelbësor metodologjik është se cilat pjesë të popujve të tjerë duhet të përfshihen në Kushtetutë. Si zgjidhje për këtë apori të vështirë, unë propozoj që numri kufi i qytetarëve që janë pjesë e kombeve të tjera të jetë numri 60. Pse, do të pyesni. Epo, sepse 60 është baza e sistemit të numrave seksagesimal, më i vjetri në botë, i njohur si sistemi babilonas që është trashëguar nga qytetërimi më i vjetër në botë, qytetërimi sumer, i cili e shpiku këtë sistem në mijëvjeçarin e katërt para Krishtit. Dhe është krejt e logjikshme që ky sistem, për shkak të moshës dhe rëndësisë, të jetë i vetmi i përshtatshëm për Maqedoninë e Përjetshme.

Elem, sipas numrit të të deklaruarve sipas përkatësisë etnike në regjistrimin e fundit të vitit 2021, Kushtetuta duhet të përmbajë: maqedonas (1.072.299), shqiptarë (446.245), turq (70.961), romë (46.433), serb (23.847), boshnjakë. (16.042), vllehët (8.714), torbeshët (4.174), bullgarët (3.504), egjiptianët (2.406), kroatët (2.145), myslimanët (1.187), malazezët (1.023), maqedonasit myslimanë (455), jugosllavët (344), Rusët (303), grekët (294), sllovenët (243), ukrainasit (166), goranët (148), gjermanët (136), rumunët (126), polakët (103), anglezët (110), hungarezët (73), Hebrenjtë (66), rusët (63), italianët (63) dhe armenët (61). Hedhja vetëm e bullgarëve dhe jo e të tjerëve të përmendur (sidomos atyre në shfarosjen e të cilëve mori pjesë drejtpërdrejt Bullgaria fashiste) do të ishte një shkelje flagrante e të drejtave të shenjta universale të njeriut dhe vlerave evropiane. Ipse dixit.

Autori është një arkitekt.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës