Më 2 prill, bullgarët kanë një zgjedhje shumë të qartë

Zgjedhjet në Bullgari EPA-EFE/VASSIL DONEV

(Deutsche Welle – editorial në bullgarisht)

Ka shumë kuptim të votosh më 2 prill. Me votën e tyre, njerëzit – dhe veçanërisht ata që lëkunden – mund të ndryshojnë në mënyrë dramatike diamantët elektoralë të parashikuar nga sociologët. Me pak përpjekje, Bullgaria mund të shtyhet në një drejtim më të mirë dhe në një orbitë më të sigurt euroatlantike. Por fatkeqësisht, e kundërta është gjithashtu e vërtetë – nëse mbizotëron pasiviteti. Pasiviteti do të sillte vetëm probleme – dhe nevojën për kompromise shumë të mëdha me vlerat bazë të çdo demokracie evropiane gjatë formimit të një qeverie.

Sugjerimi i vazhdueshëm se partitë duhet të jenë të gatshme për kompromis për të qeverisur është i kuptueshëm pas katër votimeve të dështuara parlamentare. Por është gjithashtu i rrezikshëm sepse nuk bën dallimin ndërmjet kompromiseve të vogla dhe të mëdha, të mundshme dhe të pamundura, të denjë dhe të pahijshme. Prandaj, është me vend që të kategorizohen opsionet për negocimin e një kompromisi para zgjedhjeve të pesta parlamentare. Kështu që njerëzit do të jenë në gjendje të bëjnë një zgjedhje më të informuar.

Opsione të mundshme kompromisi për qeverinë

Kompromiset e mundshme paszgjedhore janë teorikisht dy llojesh. Së pari, për të pasur një qeveri, mund të jetë e nevojshme që një parti me bagazh korrupsioni të marrë pjesë në qeveri në një mënyrë ose në një tjetër, siç janë GERB dhe DPS në sytë e shumicës së bullgarëve: edhe lista "Magnitsky". jep një konfirmim të jashtëm të këtyre qëndrimeve të brendshme politike. Lloji i dytë i kompromisit është përfshirja në pushtet e partive që janë gjeopolitikisht problematike – gjoja “paqebërësit” që nuk duan të ndihmojnë Ukrainën, viktimë e agresionit. BSP është në këtë kategori, megjithëse sabotimi i dërgesave të ndihmave nganjëherë është vetëm verbal. (Ekziston edhe një "kompromis" i tretë radikal - duke përfshirë "Rilindjen" në një qeveri të mundshme, por kjo do të ndryshonte orientimin e përgjithshëm gjeopolitik të Bullgarisë dhe për këtë arsye është i përjashtuar.)

Opsionet e mundshme më realiste të kompromisit për qeverinë, sipas parashikimeve sociologjike, janë si më poshtë:

1. Qeveria PP-DB me mbështetje parlamentare nga GERB-SDS (dhe ndoshta parti të tjera): E mira e këtij opsioni është se vendi nuk do të qeveriset nga njerëz të emëruar nga parti me reputacion të korruptuar dhe as nuk do të varet nga pishman. "paqebërësit" "zëra. Megjithatë, çështja e reformës në drejtësi dhe korrupsionit nuk do të bëjë shumë përparim. Është e qartë se shumica e formuar nga GERB nuk mund të prodhojë organe gjyqësore që mund të hetojnë në mënyrë adekuate skandalet rreth kësaj partie dhe liderit të saj. Një qeveri e tillë vështirë se do të përfshihet në skemat e modelit “Borisov”, që në vetvete do të jetë një lloj bonusi antikorrupsion për vendin. Që ky opsion të realizohet, njerëzit duhet t'i japin PP-DB një avantazh të qartë ndaj konkurrentëve të tyre GERB-SDS;

2. Qeveria e koalicionit PP-DB dhe GERB-SDS: Dallimi këtu është se disa nga ministrat do të propozohen nga një parti me reputacion të korruptuar. Afërsia e partive me reputacion të korruptuar me burimet publike do të jetë më e madhe. Ky opsion nuk është shumë i mundshëm dhe është refuzuar nga PP-DB, por padyshim do të preferohet nga GERB dhe do të përdoret të paktën si një strategji negociuese. Performanca më e mirë elektorale e GERB-it do t'u japë atyre argumente për të insistuar në këtë opsion;

3. Qeveria GERB-SDS me mbështetje të gjerë parlamentare: Ky është një variant i qeverisë së tipit “Gabrovski”. Nëse votat për të vijnë nga BSP, ajo do të kombinojë si korrupsionin ashtu edhe kompromisin gjeopolitik. Ky opsion do të mund të realizohej me një udhëheqje më të theksuar të GERB-it në rezultatet e zgjedhjeve të 2 prillit;

4. Qeveria e koalicionit GERB-DPS-BSP: Këtu kompromisi gjeopolitik dhe kompromisi korrupsioni do të ishin në kulmin e tyre. Prandaj, ky version nuk është shumë i mundur, dhe njerëzit e GERD e shmangin qëllimisht atë. Por nuk duhet harruar se në fund të përbërjes së fundit të parlamentit për këtë mundësi u fol si premtuese, ndaj nuk mund të përjashtohet.

Pesha e kompromiseve

Kjo përmbledhje e shpejtë e opsioneve tregon se ashpërsia e kompromiseve rritet ndjeshëm nga 1 në 4 – domethënë, disa prej opsioneve kërkojnë kompromisime më të kufizuara se të tjerat, veçanërisht opsioni 4.

Megjithatë, sa më dramatike dhe kritike të jetë situata politike, aq më shumë kompromise mund të duken të justifikuara në sytë e publikut - dhe aq më shumë njerëz mund t'i gëlltisin ato. Pra, ne kemi parë se pjesa më e madhe e fushatës që ka kaluar ka pasur për qëllim gjenerimin e frikës nga fatkeqësia e afërt. Ministri i Financave u bë kampion i kësaj teme, thuajse shpalli falimentimin e shtetit dhe më pas iu desh të shpjegonte se situata ishte krejt e kundërta.

"Rilindja" është një gjenerues i natyrshëm i imazheve apokaliptike: me një shije kaq të ndyrë, asgjë më pak se meteori që vrau dinosaurët do t'i bindte bullgarët që ta lejonin atë të vinte në pushtet.

Megjithatë, natyra apokaliptike e "Rilindjes" krijon qëndrime që janë të favorshme për GERB-in dhe DPS-në - kështu ata bëhen shumë më të pranueshëm si partnerë në pushtet në një situatë kaq dramatike.

Në fund të fundit, një reputacion i korruptuar mund të gëlltitet i tëri kur një asteroid i riorientimit gjeopolitik fluturon në rrugën tuaj. Për disa arsye, Kornelia Ninova nuk e kupton këtë mekanik të thjeshtë qiellor dhe përpiqet të imitojë sa më shumë "Rilindjen" përmes referendumeve kundër gjinive dhe marifeteve të tjera. Me këto lëvizje i privon vetes mundësinë për të qenë një alternativë më e pranueshme, më e moderuar dhe në fakt një frenim i "Rilindjes", rol në të cilin përshtaten GERB dhe DPS.

***

Në zgjedhjet e 2 prillit, bullgarët kanë një zgjedhje mjaft të qartë dhe rezultati varet vetëm prej tyre. Demokracitë janë rrallë në një pozicion ku ndryshimet relativisht të vogla zgjedhore mund të kenë implikime të mëdha politike. Dy detyrat strategjike me të cilat përballet vendi – ruajtja e orbitës së tij euro-atlantike duke thelluar integrimin në BE dhe luftimi i korrupsionit – mund të lëvizen së bashku, pa shumë kompromise të vështira në një drejtim apo në tjetrin. Megjithatë, njerëzit mund të zgjedhin edhe një kafshatë pa shije: Bullgaria është ende një vend i lirë.

(Koment nga Daniel Smilov për Deutsche Welle – editorial në bullgarisht)

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës