KOM-OA hesht për ofertën e KOS-it - Edhe Moska ra dakord për unitetin kanonik përmes autonomisë

Katedralja e Shën Klementit të Ohrit / Foto: Free Press.
Katedralja e Shën Klementit të Ohrit / Foto: Free Press.

Kuvendi i Kishës Ortodokse Serbe dje shpalli unitet kanonik me KOM-OA, e cila, sipas burimeve serbe, "zgjidhi mosmarrëveshjen që daton që nga viti 1967 kur Kisha Ortodokse Maqedonase u shkëput nga KOS". Vendimi i Kuvendit të KOS-it vjen pas vendimit të Patriarkut Ekumenik Bartolomeu më 9 maj, i cili e njohu KOM-OA si kishë kanonike. Reagime të ashpra nga opinioni kishtar se ky vendim i KOS-it është tradhti ndaj luftës për autoqefalinë e KOM-OA dhe se duhet ditur se statusi kanonik i KOM-OA zgjidhet me vendim të Patriarkanës Ekumenike dhe se KOM-OA, në periudhën deri në zgjidhjen përfundimtare të statusit autoqefal, mbetet në strukturën organizative si më parë si kishë autoqefale.

Në vendimin e djeshëm të Kuvendit të KOS-it thuhet se “është i mirëpritur pranimi i statusit kanonik përgjithësisht të njohur të autonomisë sa më të gjerë, përkatësisht pavarësisë së plotë të brendshme të KOM-it, të dhënë në vitin 1959”.

- Marrja e aktit të Sinodit të Shenjtë të Ipeshkvijve të Kishës Ortodokse Maqedonase - Kryepeshkopata e Ohrit që pranon statusin kanonik të njohur përgjithësisht të dhënë nga Sinodi i Shenjtë i Ipeshkvijve të Kishës Ortodokse Serbe në vitin 1959 dhe shpreh shpresën se Kisha Ortodokse Serbe dhe statusi kanonik, i ndjekur nga pëlqimi pan-ortodoks dhe pranimi i atij statusi, Sinodi i Shenjtë i Ipeshkvijve vendosi: me mirënjohje ndaj Zotit dhe me gëzim, Këshilli mirëpret pranimin e statusit kanonik përgjithësisht të njohur, që është statusi i më të gjerëve. autonomi e mundshme, përkatësisht pavarësi e plotë e brendshme, e dhënë në vitin 1959, thuhet në deklaratën e KOS-it.

Sipas KOS-it, kjo “heq arsyet e ndërprerjes së kungimit liturgjik dhe kanonik, të shkaktuar nga shpallja e njëanshme e autoqefalisë në vitin 1967” dhe vendos kungimin e plotë liturgjik dhe kanonik.

KOS gjithashtu thekson se në dialogun për statusin e ardhshëm dhe eventualisht përfundimtar kanonik të KOM-OA, Kisha Ortodokse Serbe “do të udhëhiqet vetëm dhe ekskluzivisht nga parimet, kriteret dhe normat kishtare-kanonike dhe kishtare-baritore, pa u kujdesur për " realpolit " "" Gjeopolitike "," kishtare "dhe çështje të tjera të ngjashme ose për iniciativa të njëanshme dhe për të mos rënë nën ndikimin apo presionin e askujt.

- Dhe së fundi, Këshilli nuk ka ndërmend që pas zgjidhjes së statusit të kushtëzojë kishën e re simotër me dispozita kufizuese në lidhje me shtrirjen e juridiksionit të saj në vendlindje dhe në diasporë, me rekomandim që çështja e emrit të saj zyrtar të zgjidhet në dialog i drejtpërdrejtë vëllazëror me kishat ortodokse helene dhe ato lokale, thuhet në njoftimin e publikuar në faqen e KOS-it.

Me këtë vendim KOM-OA nuk është më një "kishë skizmatike" dhe në fakt i njihet vetëm statusi "kishë autonome e KOS", pa garanci se do të marrë ndonjëherë autoqefalinë, duke qenë se, sipas Kuvendit të K.S. KOS, do të duhet “konsensus i përgjithshëm ortodoks”, gjë që është e pamundur, paralajmërojnë njohësit e mediave maqedonase.

Me këtë, praktikisht, siç ka raportuar këtë fundjavë gazeta beogradase “Kurir”, KOS-i zëvendëson të ashtuquajturën. "Arqipeshkvia Ortodokse e Ohrit" (POA) e Jovan Vraniskovskit me KOM-OA, ku ai "do të tërhiqet për shkak të gjendjes së tij të rëndë shëndetësore dhe tre peshkopët e POA-së do të ruajnë gradën episkopale dhe do të marrin administrimin e njërit prej manastireve në Maqedoninë e Veriut. ose do t'u caktoheshin dioqeza brenda Kryepeshkopatës së Ohrit”. Do të thoshte gjithashtu se Sinodi i KOS-it do të bëhej pjesë e Kuvendit të KOS-it dhe do të merrte pjesë në punën e tij.

“Kurir” serb pohon se uniteti kishtar i KOS-it me KOM- OA “është diskutuar në mënyrë të drejtpërdrejtë dhe të tërthortë në periudhën e kaluar, madje edhe në fillim të majit në një takim në Nish të Patriarkut serb Porfiri dhe Kryepeshkopit të Ohrit dhe Maqedonisë Stefan. , të cilët shoqëroheshin nga hierarkët e të dy kishave”.

Nuk ka detaje se kush ka kërkuar dhe çfarë ka qenë oferta, as dokument me shkrim që dikush ka dhënë pëlqimin për këtë, apo se për këtë është njoftuar Sinodi i Shenjtë i KOM-OA, e as se është rënë dakord në një seancë të HH. të KOM-OA.

Në atë kontekst, përveç statusit të ofruar autonom, një problem në të ardhmen i hap Kishës sonë, i cili edhe pse Kuvendi i KOS-it thekson se duhet “të zgjidhet në dialog të drejtpërdrejtë vëllazëror me Elenofonin dhe kishat e tjera ortodokse vendore. " Përveç bllokadave për përdorimin e mbiemrit Makedonska, bllokada janë të mundshme edhe nga Kisha Ortodokse Bullgare (BOK), e cila e konsideron Arqipeshkvinë historike të Ohrit si pjesë të traditës kishtare bullgare. Përkatësisht, Patriarku Ekumenik Bartolomeu e njohu KOM- OA si kishë kanonike me emrin “Arqipeshkvia e Ohrit”, gjë që është e papranueshme për BKC-në.

Në njoftimin e djeshëm të Kishës Ortodokse Serbe thuhet se vendimi është marrë në bazë të një akti të Sinodit të Shenjtë të Ipeshkvijve të KOM-OA, i cili pranon statusin autonom kanonik të dhënë nga Sinodi i Shenjtë i Ipeshkvijve të Kishës Ortodokse Serbe në 1959. Ky pretendim në vendimin e Kuvendit të KOS-it, nënkupton se SAS-i i KOS-it është pajtuar që të pranojë statusin autonom, për të cilin nuk ka asnjë konfirmim.

Pas vendimit të Kuvendit të KOS-it, nënkryetari i Departamentit të Punëve të Jashtme të Patriarkanës së Moskës, kryeprifti Nikolai Balasov, njoftoi se Kisha Ortodokse Ruse mirëpret vendimin e Kishës Serbe për rinovimin e kungimit kanonik me Kishën Ortodokse Maqedonase. . duke shtuar se ishte "kapërcimi i përçarjes së kishës gjysmëshekullore".

Pas vendimit të Patriarkut Ekumenik Bartolomeu për të njohur KOM-OA si kishë kanonike, Sekretari i Departamentit të Marrëdhënieve të Jashtme të Kishës të Patriarkanës së Moskës, Kryeprifti Igor Jakimchuk tha javën e kaluar se ROC "njeh të drejtat ekskluzive kanonike të Kisha Ortodokse Serbe.”

Sinodi i KPK-OA për momentin hesht dhe nuk ka asnjë reagim zyrtar për vendimin e Kuvendit të KOS-it. Para vendimit të djeshëm, në lidhje me spekulimet e publikuara këtë fundjavë në mediat e Beogradit se personalitete të kishës serbe dhe maqedonase në fund të Kuvendit të KOS-it do të kryejnë së bashku liturgjinë e shenjtë të hierarkisë në shenjë të "pajtimit dhe ripërtëritjes së unitetit", në KOM-OA për MPB-në theksoi se Kisha jonë nuk ka marrë ftesë dhe as nuk planifikon të mbajë një liturgji të përbashkët të shenjtë hierarkike me KOS-in.

Të njëjtat burime theksuan se në periudhën e kaluar është diskutuar për një mundësi të tillë, por që tani pas vendimit të Patriarkut Ekumenik Bartolomeu më 9 maj për njohjen e KOM-OA si kishë kanonike, gjërat kanë ndryshuar dhe nuk planifikohet të kryejnë një shërbesë të përbashkët me kishat serbe, dinjitarët.

Ky qëndrim ndoshta do të thotë se KOM-OA tani beson se statusi i saj kanonik zgjidhet me vendim të Patriarkanës Ekumenike dhe se në periudhën deri në njohjen përfundimtare të autoqefalisë nga kishat e tjera ortodokse vendore, ajo mbetet në strukturën organizative aktuale si kisha autoqefale, pra liturgjitë fillimisht do të përmendet Patriarku Ekumenik dhe më pas të gjitha të tjerat sipas rendit të diptikut si më parë.

Në këtë kuadër, dje u bë e ditur se më 5 qershor, në festën e Rrëshajëve apo Trinisë së Shenjtë, kreu i KOM-OA, Kryepeshkopi i Ohrit dhe Maqedonisë Stefan do të mbajë me gjasë shërbesën e parë të përbashkët me Patriarkun Ekumenik Bartolomeu në Kostandinopojë. por burime të MPB-së nga Kisha jonë kanë theksuar se edhe pse është planifikuar një shërbim i tillë, deri më tani asgjë nuk është saktësuar. Lidhur me këtë njoftim, zëdhënësi i Sinodit të KPK-OA, Mitropoliti i Dibrës dhe Kërçovës Timotej në një prononcim për Pressing Tv, vetëm shkurt është përgjigjur se “as nuk e konfirmon dhe as nuk e mohon një informacion të tillë”.

Portali Religija.mk vlerësoi këtë fundjavë se me shpalljen e njohjes së unitetit kanonik me KOM-OA, KOS-ja po përpiqet të “krijojë një imazh të dukshëm kundër realitetit, duke barazuar njohjet e statusit kanonik të Patriarkanës Ekumenike dhe KOS-it si identike."

- Por ata kanë dy dallime të mëdha. E para është rendi dhe e dyta është statusi administrativ i kishës. KOM-OA, e njohur fillimisht nga KOS si kanunore, merr status kanunor të zgjidhur, por de facto merr edhe status të zgjidhur administrativ, por si autonomi, sepse kthehet aty ku e la. KOM-OA e njohur e para nga Patriarkana Ekumenike merr një status të zgjidhur kanonik, por mbetet në autoqefali informale me një status administrativ të pazgjidhur, sipas portalit.

Por, sipas Religija.mk, vendimi i Patriarkut Ekumenik për njohjen e KOM-OA si kishë kanonike shkaktoi një “dalje të plotë nga shinat”.

- Në vend të triumfit, KOS është në gjendje të ndjekë vendimin e Patriarkanës Ekumenike, sepse zgjidhja e statusit kanonik të KOM-OA vjen përmes Patriarkanës Ekumenike, duke përdorur instrumentin e apelit, dhe jo përmes ortodoksëve serbë. Kisha. Ndryshimi është se nëse KOM-OA do të kthehej në unitetin kanonik përmes KOS-it, praktikisht do të ishte një kishë autonome. Dhe një ditë autonomia, pa asnjë garanci autoqefalie është një kataklizëm. Me rikthimin e situatës aktuale në unitetin kanonik përmes Patriarkanës Ekumenike, KOM-i është praktikisht në një status autoqefal informal, i cili ende nuk është zyrtarizuar.

Ky vendim i KOS-it ka vetëm një element pozitiv, nëse mund të interpretohet kështu. Kjo është ajo që bie dakord që KOM-OA nuk është më një kishë skizmatike.

KOM-OA duhet t'i përgjigjet këtij vendimi pikërisht në atë frymë. Për të falënderuar që KOS-ja pranoi se KOM-OA është një kishë kanonikisht korrekte dhe për të vënë në dukje se statusi i saj kanonik u zgjidh me vendim të Patriarkanës Ekumenike dhe se KOS-OA, në periudhën deri në zgjidhjen përfundimtare të statusit autoqefal, mbetet në strukturën organizative si më parë.si kishë autoqefale. Në liturgji do të jetë i pari që do të përmend Patriarkun Ekumenik, e pastaj të gjithë të tjerët sipas rendit të diptikut si më parë, përfundon Religija.mk.

Burimi: MIA

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës