MAS nën vëzhgimin e Avokatit të Popullit: Studentët mbeten pa tekste, pa asistentë, pa mbështetje psikologjike...

Naser Ziberi Avokati i Popullit / Foto Free Press / Elizabeta Damjanoska Spasenovska

Mungesa e teksteve shkollore apo përdorimi i teksteve të dëmtuara në mësimdhënie, kujdesi i pamjaftueshëm për shëndetin mendor të nxënësve, mungesa e asistentëve arsimorë për nxënësit me aftësi të kufizuara në shkollat ​​e mesme dhe ndikimi i krizës energjetike në punën e shkollave vërehen në Informata e Avokatit të Popullit për dobësitë e konstatuara në ushtrimin e të drejtës së arsimit dhe zbatimin e procesit arsimor në shkollat ​​fillore dhe të mesme në vend, e cila është dorëzuar në Ministrinë e Arsimit dhe Shkencës.

Edhe pse viti shkollor 2022/2023 ka filluar, thuhet në Informim, reagimet e publikut për mungesën e teksteve shkollore për nxënësit e shkollave fillore dhe të mesme nuk ndalen. Prindërit dhe nxënësit reagojnë për mungesën e teksteve të shtypura për të gjitha lëndët mësimore dhe ankohen edhe për rrënimin e teksteve në dispozicion.

-Nxënësit që vijojnë mësimet në klasat e para, të dyta, të katërta dhe të pesta bëjnë me dije se nuk kanë marrë komplete tekstesh të shtypura për të gjitha lëndët sipas planit dhe programit, gjë që tregon se nxënësit e këtyre klasave e kanë nisur vitin shkollor me materiale mësimore në formë e shtypur, në të cilën kombinohen përmbajtjet e disa lëndëve mësimore. Avokati i Popullit vuri në dukje edhe mungesën e teksteve për lëndën e gjuhës angleze këtë vit shkollor, kështu që në vend të përdorimit të tekstit, sipas pretendimeve, mësuesit dhe nxënësit përdorin fragmente nga tekstet e vjetra dhe burime të tjera materiale sipas planprogramit. Sipas informacioneve të Avokatit të Popullit, prej vitesh nuk ka tekste të miratuara zyrtarisht në gjuhën angleze.

Nxënësit ankohen se problem shtesë është se pjesa më e madhe e teksteve të pranuara janë dëmtuar rëndë, deri në mospërdorim, prandaj prindërit janë të ekspozuar ndaj shpenzimeve të printimit të versioneve elektronike të teksteve. Për këtë ka reaguar përmes mediave Sindikata e Nxënësve të Shkollave të Mesme, e cila ka thënë se nxënësit ose kanë marrë tekste shumë të dëmtuara nga të cilat nuk mund të mësojnë, ose disa prej tyre nuk kanë marrë fare tekste. Ky problem është i pranishëm në disa shkolla të mesme në Shkup, Manastir, Prilep, Veles, Dellçevë dhe qytete të tjera. Sipas tyre, mungesa e teksteve është karakteristike veçanërisht për lëndët profesionale në shkollat ​​e mesme profesionale.

Avokati i Popullit thekson Ligjin aktual për tekstet shkollore për arsimin fillor dhe të mesëm, sipas të cilit teksti shkollor mund të përdoret për pesë vite shkollore, përveç teksteve që kanë përmbajtje të cilat nxënësi i plotëson me shkrim, ngjyrosje, prerje dhe ngjitje. si tekste për klasën e parë, të dytë dhe të tretë.

-Duke pasur parasysh se viti i ri shkollor filloi me realizimin e mësimit me prezencë fizike, pa përjashtim për të gjithë nxënësit, pranë institucionit tonë janë dorëzuar peticione nga prindër të cilët shprehën shqetësimin për këtë vendim, duke theksuar se kjo mënyrë e zbatimit të mësimit është një sfidë për fëmijët dhe prindërit e sëmurë kronikë, si dhe anëtarët e tjerë të familjes më të afërt, veçanërisht duke pasur parasysh që pandemia është ende aktuale, si dhe masat për mbrojtjen nga Covid-19, dhe në atë drejtim për hir të edukimit të pandërprerë. pa vënë në pikëpyetje shëndetin e fëmijëve të sëmurë kronikë, por edhe shëndetin e të sëmurëve kronikë në familjet e nxënësve si persona në rrezik, kërkoi një ndërhyrje për t'i dhënë mundësinë e vazhdimit të mësimit me mësim në distancë për këta fëmijë në këtë shkollë. vit, thuhet në Informatat e Avokatit të Popullit.

Duke qenë se viti shkollor është në vazhdim dhe pandemia Covid-19 është ende prezente, Avokati i Popullit rekomandon Ministrinë që të kërkojë ekspertizë nga Komisioni për Sëmundjet Infektive lidhur me mënyrën e monitorimit të mësimdhënies së fëmijëve të sëmurë kronikë dhe nxënësve me sëmundje kronike. personat e sëmurë në familjet e tyre. Njëkohësisht ai kujton se të gjithë të përfshirët në procesin mësimor duhet të kujdesen dhe të kontribuojnë në zhvillimin e sigurt dhe të qetë të procesit edukativo-arsimor të fëmijëve.

Raporti i referohet edhe ngjarjes tragjike në gjimnazin “Rade Jovçevski Korçagin” – Shkup, për të cilën thuhet se ka tronditur seriozisht opinionin dhe ka hapur shumë pikëpyetje që kërkojnë analiza serioze, përfshirë këtu edhe çështjen e kujdesit për shëndetin mendor të nxënësve. dhe sa e rëndësishme është ajo e analizës dhe punës së kuadrit mësimor dhe profesional nga shërbimet profesionale të shkollës. Avokati i Popullit thekson se një numër i vogël i nxënësve kanë pasur mbështetje nga shërbimi pedagogjik-psikologjik dhe në një numër të vogël shkollash janë mbajtur ligjërata me temën e përmirësimit të mirëqenies psikologjike.

- Duke pasur parasysh sa më sipër, si dhe ngjarjen e fundit në të cilën një gjimnazist i mori jetën vetes, Avokati i Popullit vë në dukje se shkollat, krahas veprimtarisë edukative, japin një kontribut kyç në zhvillimin emocional dhe njohës të fëmijëve dhe të fëmijëve. kanë një rol të rëndësishëm në zhvillimin dhe ndryshimin shoqëror. Për rrjedhojë, punonjësit e shkollës, stafi mësimor dhe ekipet profesionale, duke pasur parasysh rolin e tyre të rëndësishëm në procesin e mbrojtjes së fëmijëve, duhet t'u qasen me ndjeshmëri nevojave dhe shqetësimeve të fëmijëve, duke u kujdesur për të drejtat, privatësinë dhe dinjitetin e tyre, thuhet në Raport.

Avokati i Popullit është i mendimit se Ministria e Arsimit dhe Shkencës, në bashkëpunim me ministritë e tjera përkatëse (Ministria e Shëndetësisë, Ministria e Punës dhe Politikës Sociale), dhe në koordinim dhe bashkëpunim me shkollat, institucionet për mbrojtjen e fëmijëve, si dhe pasi pushteti vendor duhet të ndërmarrë në vazhdimësi veprime dhe masa për mbrojtjen e shëndetit mendor, si dhe të sigurisë së nxënësve në shkollë dhe jashtë saj.

Gjithashtu, bashkëpunëtorët profesionistë në shkolla duhet të edukohen dhe trajnohen për zbulimin e hershëm të problemeve në shëndetin mendor të fëmijëve, për të njohur shenjat e çrregullimit të shëndetit mendor, për të parandaluar, parandaluar dhe minimizuar ngjarjet e pakëndshme që kërcënojnë shëndetin. mirëqenien dhe jetën e studentëve, duke respektuar të drejtat e fëmijëve dhe interesin e tyre më të mirë.

Gjithashtu thuhet se ka mungesë të asistentëve edukativë dhe personalë për nxënësit me aftësi të kufizuara të përfshirë në shkollat ​​e rregullta dhe se kjo paraqet një pengesë serioze për realizimin pa probleme të së drejtës për arsim për çdo fëmijë.

-Duke marrë parasysh mungesën e asistentëve të arsimuar në vitin e kaluar shkollor, është pozitive të theksohet se këtë vit shkollor nxënësit me aftësi të kufizuara që vijojnë mësimin në shkollat ​​fillore komunale do të mbështeten nga gjithsej 720 asistentë arsimorë të ofruar nga Ministria e Arsimit dhe Shkencës. , që paraqet një rritje të ndjeshme të numrit të asistentëve të punësuar në krahasim me vitin e kaluar. Avokati i Popullit mirëpret vendimin e Ministrisë për rritjen e numrit të asistentëve edukativo-arsimor, po ashtu thekson monitorimin e vazhdueshëm të situatës, me qëllim të ndarjes së drejtë dhe në kohë të asistentëve arsimorë për fëmijët e arsimit fillor, të cilët kanë nevojë për këtë lloj mbështetjeje mësimore për një arsimim të qetë. Në këtë kontekst, Avokati i Popullit thekson nevojën e bashkëpunimit të vazhdueshëm të Ministrisë së Arsimit dhe Kulturës me organet kompetente për vlerësimin funksional, me qëllim që të vlerësohet rregullisht nevoja reale, dhe në këtë mënyrë të sigurohen me kohë asistentët shtesë arsimorë, siç janë të gjithë nxënësit për të cilët këtë lloj mbështetjeje ata kanë nevojë që të mund të ushtrojnë të drejtën e tyre, thuhet në Raportin e Avokatit të Popullit.

Në lidhje me sa më sipër, një problem që vihet re këtë vit shkollor është se asistentët arsimorë nuk ofrohen si zgjidhje sistematike dhe e përhershme për nxënësit me aftësi të kufizuara që ndjekin shkollat ​​e mesme.

- Është shqetësues fakti që për nxënësit me aftësi të kufizuara në shkollat ​​e mesme, asistentët arsimorë do të ofrohen me mbështetjen e UNDP-së përmes përfshirjes së personave të papunë të regjistruar nga Agjencia e Punësimit RSM në programin për punë të dobishme komunale, dhe sipas njohurive të Avokati i Popullit, vetëm disa komuna në muajin gusht, shteti shpalli thirrje publike për punësimin e asistentëve edukativë, ndërsa angazhimi është në kohëzgjatje prej nëntë muajsh, për të cilin do të marrin kompensim monetar për punësim në shumë prej 9.000 denarë. kjo është arsyeja pse ka një mungesë të madhe interesi nga ana e kandidatëve të mundshëm. Sipas njohurive, kandidatët e mundshëm që do të ofrojnë këtë shërbim përgjithësisht nuk vlerësohen në bazë të kualifikimeve dhe kompetencave të tyre profesionale dhe do të ofrojnë mbështetje në mësimin e fëmijëve me aftësi të kufizuara, që sigurisht është një detyrë e përgjegjshme që duhet bërë me përkushtim dhe profesionalizëm maksimal.tregon Avokati i Popullit.

Gjithashtu, një problem që vunë në dukje kërkuesit pranë Avokatit të Popullit është se për nxënësit me aftësi të kufizuara të shkollave të mesme shtetërore që janë në kompetencë të Ministrisë së Arsimit dhe Shkencës, nuk është fare e mundur të marrin ndihmë arsimore, kështu që ata edhe gjatë këtë vit shkollor ata mbeten pa mbështetjen e nevojshme, gjë që cenon të drejtën për arsim cilësor, si dhe trajtohen në mënyrë të pabarabartë me nxënësit e tjerë, gjë që është në kundërshtim me Konventën për të Drejtat e Fëmijës dhe Konventën për të Drejtat e Personave me Aftësi të Kufizuara. , dhe e njëjta gjë nuk duhet t'ia lejojë vetes.

Avokati i Popullit rekomandon intensifikimin e aktiviteteve nga ana e Ministrisë së Arsimit dhe Shkencës me qëllim të nxjerrjes së Ligjit të ri për Arsimin e Mesëm dhe harmonizimit të tij me Konventën për të Drejtat e Personave me Aftësi të Kufizuara dhe në këtë drejtim përkrahja e nxënësve me aftësi të kufizuara në arsimi i mesëm (ndihma arsimore) të vendoset si zgjidhje sistemore.

- Deri atëherë, duke qenë se viti shkollor është në zhvillim e sipër, Avokati i Popullit rekomandon që Ministria, në përputhje me kompetencat e saj, të marrë të gjitha masat për të mundësuar arsimim të pandërprerë dhe mbështetje nga një asistent edukativ për çdo fëmijë me aftësi të kufizuar që vijon mësimet në publik. shkollat ​​e mesme në kompetencë të Ministrisë, ndërsa në bashkëpunim me vetëqeverisjen lokale duhet gjetur zgjidhje për nxënësit me aftësi të kufizuara të përfshira në shkollat ​​e mesme komunale, thekson Avokati i Popullit.

Për krizën aktuale energjetike në vend, thuhet në Raport, nga pikëpamja e respektimit dhe realizimit të papenguar të së drejtës për arsimim të fëmijëve/nxënësve, duke pasur parasysh kompetencat e kësaj ministrie, e cila financon ngrohjen. përmes bllok granteve për komunat, dhe menaxhimi i mjeteve është përgjegjësi e vetëqeverisjes lokale, tregon se është e nevojshme që Ministria e Arsimit dhe Shkencës, në bashkëpunim me pushtetin lokal, drejtorët e shkollave pranë në nivel vendor dhe qendror, nëpërmjet kryerjes së një analize gjithëpërfshirëse, të perceptohet gjendja aktuale e gatishmërisë së shkollave për sezonin e ngrohjes, e gjitha kjo me synim realizimin pa probleme të procesit arsimor për fëmijët në kushtet e dimrit.

- Sipas Avokatit të Popullit, është e nevojshme të merren të gjitha masat për mbarëvajtjen e procesit mësimor në shkolla, me vëmendje të veçantë për të monitoruar efektet e masave në kushtet e krizës energjetike dhe natyrisht ndikimin e tyre në të drejtat e fëmijës, duke kujtuar se adoptimi i çdo mase që prek fëmijët duhet të rishikohet paraprakisht nga këndvështrimi i interesit më të mirë të fëmijës, me qëllim edukimin e qetë dhe cilësor për çdo fëmijë, thuhet në Raportin për situatën e perceptuar në arsimin, të cilin Avokati i Popullit ia dorëzoi Ministrisë së Arsimit dhe Shkencës. 

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës