Maqedonia nuk ka një kadastër të zhurmës, e cila ekziston në zonat e banimit nga kafenetë deri te depot e materialeve të ndërtimit.

Kafene, diskoteka, pika bastesh në ndërtesa banimi, rrugë të mbushura me njerëz dhe muzikë me zë të lartë, qendra tregtare të ndërtuara në mes të qytetit, objekte industriale, magazina ose depo për materiale ndërtimi në zonat e banimit, një numër i madh makinash të vjetra dhe të zhurmshme, kamionë, autobusë Në rrugë...

Shkaqet e zhurmave janë të shumta dhe është një shqetësim i theksuar i mjedisit, i cili nuk trajtohet seriozisht në vend, sipas analizave të Meta.mk.

Burimet i takojmë në çdo hap të mjedisit tonë, por rrallë ndonjë qytetar di se ku të drejtohet dhe si të luftojë për një mjedis më të qetë. S. Maqedonia nuk ka kadastër të zhurmës, nuk ka harta strategjike dhe të dhënat nga monitorimi nuk janë gjithmonë të disponueshme për publikun e gjerë, edhe pse të gjitha direktivat e Bashkimit Evropian janë transpozuar në legjislacionin vendas dhe rregulloret. hartuar si akte nënligjore.

Sipas Raportit Hije të Kapitullit 27, zhurma mund të jetë një nga përçarësit seriozë të mjedisit, nëse nuk zbatohen angazhimet e marra tashmë nga legjislacioni evropian. Qendra për ndryshime klimatike informon se Ligji për Zhurma në Mjedis rregullon parimet themelore për menaxhimin e zhurmës në mjedis dhe është bërë sipas fushëveprimit të ligjeve evropiane. Janë përcaktuar burimet, vlerat kufitare, metoda e monitorimit dhe masat mbrojtëse

Sipas Sandra Stojkovska, koordinatore e projektit në Qendrën për Ndryshime Klimatike, analiza e bërë në kuadër të Raportit në hije për kapitullin 27 tregon se direktiva kryesore e BE-së për zhurmën është transpozuar plotësisht në legjislacionin kombëtar, por në aspektin e zbatimit ka disa mangësi.

“Sa i përket monitorimit dhe matjes së zhurmës, merren të dhënat nga matjet e kryera nga qendrat e shëndetit publik në katër qytete të Maqedonisë, Shkup, Kumanovë, Kërçovë dhe Manastir. “Sipas analizave të caktuara, shihet se në shumicën e rasteve janë tejkaluar vlerat kufitare për zhurmë të përcaktuara me ligj”, thotë Stojkovska.

Ai thekson se rregullimi i zhurmave është problem edhe nga aspekti urbanistik sepse lejet mjedisore, pra raportet mjedisore, jepen jashtë rregulloreve ligjore. E njëjta gjë vlen edhe për planifikimin për ndërtimin e ndërtesave që kanë rrezik të tejkalojnë vlerat kufitare të zhurmës në vende të papërshtatshme.

Zgjidhja e të gjitha problemeve, sipas Qendrës për Ndryshimet Klimatike, e cila do të kontribuojë në mbrojtjen e plotë nga zhurmat në mjedis, është para së gjithash krijimi i hartave strategjike të zhurmave dhe planeve të veprimit, por edhe kur ka, zbatimi i tyre. Duhet të punohet për kadastrën e ndotësve akustikë, por edhe të përditësohet rregullisht.

“Problem i madh sidomos në qytetet e mëdha është zhurma që vjen nga objektet tregtare si kafene, restorante, disko klube, por edhe ambiente tregtare me aktivitete të tjera. Trafiku është gjithashtu një problem i madh kur bëhet fjalë për zhurmën në zonat urbane. Për këtë është i nevojshëm një urbanistikë e mirëfilltë, pra duhet pasur kujdes në planifikimin e ndërtesave të banimit dhe dhënien e lejeve të punës për disa nga zonat e mësipërme. “Objektet komerciale, aktivitetet e të cilave mund të shkaktojnë rritje të zhurmës, nuk duhet të marrin leje për të punuar në pjesët e komunës që janë të destinuara për banim”, thotë Stojkovska.

Ai thekson se janë të nevojshme edhe ndryshimet në ligjin e ndërtimit, të cilat do t'i detyrojnë investitorët të vendosin dritare me izolim më të mirë të zërit në ndërtesat që ndodhen në afërsi të rrugëve kryesore.

Direktiva e Bashkimit Evropian për Zhurmën Mjedisore kërkon që çdo vend që ndjek legjislacionin evropian të ketë harta strategjike të zhurmës për rrugët kryesore, hekurudhat, aeroportet dhe aglomeratet me më shumë se 100.000 banorë. Sipas Konventës së Aarhusit, institucionet duhet t'u ofrojnë qytetarëve informacione për ekspozimin e tyre ndaj zhurmës, efektet e saj dhe masat që merren në konsideratë për t'u përballur me zhurmën.

Ministria e Mjedisit bën me dije se mbledhin dhe përpunojnë të dhëna nga matjet komunale të zhurmës dhe nga objektet industriale që janë përgjegjëse për kryerjen e matjeve të zhurmës në përputhje me Lejet e Integruara Mjedisore që posedojnë. Këto të dhëna janë pjesë e raporteve vjetore për cilësinë në mjedis, të cilat publikohen në faqen e ministrisë dhe i fundit i disponueshëm është ai për vitin 2021.

“Hartat strategjike dhe Planet e Veprimit për zhurmat ende nuk janë krijuar. Megjithatë, në vitin 2011 u miratua një Dekret për aglomeratat, rrugët kryesore, hekurudhat kryesore dhe aeroportet kryesore, për të cilat duhet të përgatiten hartat strategjike të zhurmës. Është planifikuar që fillimisht të fillohet me përgatitjen e Hartave Strategjike, e më pas të Planeve të Veprimit me ndihmën e projektit IPA, i cili është në fazën e përzgjedhjes së ofertës më të mirë dhe që do të zgjasë dy vjet”, njofton Ministria.

Nga aty thonë se është krijuar rrjet shtetëror për monitorimin e zhurmave në mjedis me miratimin e Vendimit për themelimin e rrjetit shtetëror për monitorimin e mjedisit në vitin 2011. Matjet e nivelit të zhurmës kryhen nga Instituti për Shëndet Publik dhe dhjetë Qendra të Shëndetit Publik, prej të cilave vetëm tre, në Manastir, Kumanovë dhe Kërçovë, mbledhin dhe përpunojnë të dhëna nga matjet nga laboratorë të tjerë që i referohen zhurmës së krijuar nga kategori të ndryshme gjeneratorësh. zhurma si industria, aeroportet, objektet e turizmit mikpritës dhe aktivitete të tjera. Ministria thotë se në vend ka edhe Kadastër të shkaktarëve të zhurmave, por që është në kuadër të Kadastrës për mjedisin.

Sipas legjislacionit evropian të miratuar, obligim i Qytetit të Shkupit, si dhe i Tetovës, Kumanovës dhe Manastirit, si qytete me mbi 100.000 banorë, është që të kenë hartuar një hartë strategjike dhe plan veprimi për zhurmat, si dhe të krijojnë një rrjet monitorimi i zhurmës në zonën urbane. Sipas dokumenteve të publikuara në ueb faqen e Qytetit të Shkupit, autoritetet e qytetit kanë marrë përsipër që hartën strategjike ta kompletojnë deri në vitin 2015. Megjithatë, ekziston vetëm një hartë e zhurmave të shkaktuara vetëm nga trafiku si shkak, por pa të dhëna se në cilin vit është bërë, as nëse të dhënat përditësohen rregullisht.

Nga Qyteti i Shkupit thonë për Meta.mk se janë përgjegjës vetëm për kontrollin e zhurmës nga instalimet që kanë leje të integruar mjedisore B. Nga aty nuk pati përgjigje se pse nuk ka një hartë strategjike dhe plane veprimi, as nëse dhe sa kontrolle kanë bërë inspektorët e qytetit në instalimet nën juridiksionin e tyre, nëse janë konstatuar shkelje të nivelit të zhurmës dhe nëse janë vendosur sanksione.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës